Viser resultater 1 til 5 av 5
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Åsane
    Svar
    58

Standard Hvor kan jeg søke etter penger til film?

Vet ikke om jeg har postet dette under feil seksjon av forumet, men hvor kan jeg søke om finansiell støtte til en film? Hvilke beløper kan en søke om? Hva blir vektlagt når en søker om slikt?

På forhånd takk!
    here is no love in your violence!

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2004
    Svar
    142

Det er mange steder du kan søke, f. eks. frifond, eller andre fond.
    Andre alternativer er å søke kommunen, eller bydelen om penger. Det viktig å vektlegge at det er et godt bidrag til ungdom osv, og "smiske" i søknadene, ved å skrive hvorfor akkurat du skal få støtte!
    Si at det er mange personer(ungdommer?) med på et felles arbeid osv.
    Forklar nøye hva du skal, gi detaljer.
    Lykke til :wink:
    ife is just a game!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Åsane
    Svar
    58

Hva krever de når de har gitt deg pengene? Har de krav på at du fullfører filmen (jeg vet det er dumt å spørre om det, men jeg lurer)? Trenger de å se manus/resultatet?
    here is no love in your violence!

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Kravene til frifond kan du sjekke hos www.frifond.no - de krever feks at det skal være minst 3 personer i gruppen, og gruppen har eksistert i minst 1 år - osv... du finner opplysninger på nettstedet.

Alle fond har forskjellige - det er alltid lurt å ta med manus itillegg tilfelle de vil se Bare legg manuset ut på nett, og vis websiden deres om dere har. Ta med så mye som mulig som kan hjelpe søknaden deres

Ensign
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    O.C
    Svar
    39

Jeg har laget to filmer der jeg har fått ganske bra med sponsor penger (skateboard filmer da).

Det eneste jeg gjorde var å skrive en lang mail hvor jeg presenterte prosjektet og viste til en trailer.

Det er også lurt å dra på litt ekstra hvis du for eksempel skal gi noe info om opptryking og den slags. ( eller hvis du skal legge på nett, hvor mange som besøker siden eller liknende )

Og tilby også selvfølgelig å vise logoer i film og eventuelt cover.

Jeg vet at Batterey, Mother.no, Netcom, Djuice og andre firma som har med litt ungdommelige greier å gjøre er jævla greir når det gjelder sponsing.

Slike produskjonsselskaper er stoka på at ungdom gjøre ting.
    know everyday is supposed to be a gift, but why does it always have to be a pair of socks?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •