Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Standard Hvor mye skal jeg ta betalt? (trenger svar raskt!)

Jeg har nettopp fått mitt første "seriøse" oppdrag som går ut på at jeg skal filme og redigere en opperasjon for å promotere et nytt legeapparat..

Jeg skulle ringe tilbake å fåreslå en pris, men jeg har ikke peiling!
    Det skal filmes med 2 kameraer, og jeg veit ikke hvor lenge det blir. Videoen skal bare være noen minutter, men det blir vel hvertfall noen timers opptak! Tiden for filming er satt til før 12.00. Redigeringen skal være ferdig den 17 April.. aner igrunn ikke hvor mye tid jeg vil bruke på den heller.

En kamerat av meg sa at 500 kr timen var billig. Men hvordan skal jeg i det hele tatt kalkulere?

Kan noen hjelpe? asap please.. jeg skal ringe tilbake etter 4

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Standard Sv: Hvor mye skal jeg ta betalt? (trenger svar raskt!)

Det er et firma som skal ha det her liksom (papirbredden) og de hadde ikke råd til proffesjonelt reklamebyrå...

Filmen blir på et forprosjekt på noe som kan bli stort.

Det blir brukt 2 skuespillere, og en representat fra det posicom (maskin greiene) skal være til stedet.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Nå kjenner jeg ikke til hvor mye erfaring du har fra før, men si f.eks. 3500,- som utgangspunkt. Evt. kanskje 5000,- ?

Kunden ønsker nok helst å forholde seg til en totalpris, ikke timepris og antall timer du tenker å bruke på det - det kan du heller komme tilbake til.

La oss si du går for 5000,- som totalpris - da har du en liten buffer på halvannen tusenlapp i tilfelle det blir mer arbeid som må utføres, revisjoner eller noe ekstra tid som går med på å plundre med tape/minnekort/overføring til maskin.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Hm.. har snakka med to kamerater som jobber freelance.
    Han ene mente fra 8 000 -12 000. han andre sa jeg burde ta 15 000 - 20 000

Reklamebyrået skulle ta et 6 sifra nummer for det liksom..

NB; Dette er ikke svart arbeid. Det er vel bedre å fårselå en høy pris, og så forhanle seg til noe?

Setter opp en liste der jeg skriver timespris, og ca anntall timer jeg vil bruke + reise og sånt noe, så de ser hva de betaler for.

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

12-15.000 høres riktig ut for dette oppdraget i forhold til tid og type film, dette er hva jeg bruker å ta for slike jobber.
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

Veit ikke om dette hjelper noe, men vi driver et slikt firma som lager sånne videoer for større firmaer. Vi pleier å ta fra 7 - 20 000kr for et slikt oppdrag, men vi pleier å skrive opp antall timer underveis vi jobber og finne ut hva evt. timesbetalingen vår ville blitt, og forhandle ut i fra det.. ?
    Purple Cow Pictures

Macbook pro 2,4ghz 4gb ram
    JVC GY HD111 m/ RedRockMicro M2 - Canon 550D - Nikon D300
    Røde NTG-2
    Regi & Foto

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Enig. vi jobber en del for eventbyråer, og da tar vi 7-8 tusen for én dags arbeid med én kameramann og redigering av materiale til ca. 2min snutt. Så slenger du på mellom 3 og 5k for kameramann2 og kameraet hans. Husk at du skal ta betalt for utstyret som blir brukt! Vi pleier å bake det inn i en litt høyere dagspris. På andre ting, tar vi 500 i timen flatt. Det er det aldri noen som klager på. Da er det per påbegynte time. Skal de ha noe som "tar et kvarter" så tar jeg 500, dette er de alltid vant til. Noen ganger opererer vi også med 2 timers oppstart om det er ekstra døve jobber. konvertering og lignende.
    Coming soon...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Jeg satt opp en prisliste som kom på 13 000. Da jeg snakka med dem i tlf om det, sa de at det var alt for mye og at de hadde fått mye rimeligere tilbud. :-\ Jeg har sakt jeg kan gå ned til 8 000 ikke under 6 000. Egentlig hadde jeg skikkelig lyst på jobben, men vi får se..

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Jeg tror ikke noe på at de har fått mye rimeligere tilbud. Det er nok en taktikk de bruker for å prute. Du bør kunne få 13000 for jobben, det skulle bare mangle. Satsene er ganske mye høyere i bransjen. Stå fast på ditt, du

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Fikk jobben for 8 000 Glad for å få den i det hele tatt egentlig..
    Håper alt går som planlagt! Takk for hjelpen folkens!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •