Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 15
    Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Standard hvordan blir du inspirert til å lage en film?

hvordan blir du inspirert til å lage en ny amatørfilm? jeg blir personelig inspirert når jeg hører på musikk, vet ikke om dette er normalt men, når jeg hører på star wars musikk får jeg lyst til og lage en star warsfilm osv... blir også inspirert etter og ha sett en film på kino...

hvordan blir der inspirert til og lage en ny amatørfilm?
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

kansjke lage film av noe som har skjedd med deg, bare at du lager en vri på det og en handling, eller les i avisene og lag flere ideer ut av det osv osv!

Jeg får også litt ideer ut av å høre på musikk, skriv ned det du har i hodet og skriv noe ut av det.
    en dag så smeller det noe inn i hodet ditt..
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

har vel alltid gått rundt og sett for meg ting, er vel det som er hovedinspirasjonen, jeg vil la folk få se alt det jeg ser inni tankene mine.
    jeg kan rett og slett ikke lese bøker, kommer meg kanskje 4-5 sider frem, før fantasien tar over, og jeg leser uten å få med meg noe, fordi jeg sitter å ser film om noe helt annet inne i hodet mitt.

opplevde faktisk dette når jeg så på en serie her om dagen =) satt å tenkte på tequila filmen jeg skal lage, og så plutselig var episoden ferdig, og jeg spolte nesten helt tilbake før jeg kjente meg igjen.

artige saker =P
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Jeg går ut og ser ting, og får ideer som jeg tenkte at jeg kunne gjøre det om til film. Får spesielt ofte ideer på skolen at jeg måtte ofte notere ned ideene inn mobilen

Det er alltid lurt å ha med noe på deg som du kan skrive ned dersom du får noen ide.

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

en ting jeg lærte av paul lundø når jeg jobbet med han. å ha med seg mp3 spillern og ta opp ideene inn i den, er mye lettere å si det, enn å skrive det ned.
    de fleste spillerne har jo diktafon i seg.
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Åsane
    Svar
    58

Jeg er ganske enkel når det kommer til ideer. Jeg kan sitte å se en film, jobbe på skolen, høre på musikk, eller på dass for den saks skyld - å tenke "Jeg vil lage en film om vampyrer!" ...eller noe sånn.
    Jeg jobber så litt med ideen - tenker ut et plot som kan fungere og en fin slutt. Jeg skriver så en oppsummering av filmen, slik jeg har sett den for meg.
    Etter alt dette skriver jeg et manus. Det jeg da ender opp med er nesten aldri lik de første ideene mine, men det blir også et mye bedre og utdypet plot og scener. Jeg kommer ofte på nye ting mens jeg skriver manus.

Noen ganger gir jeg også opp en film-ide halveis gjennom manus. Jeg bare kjører handlingen ned i gjørma og finner ingen måte å endre/fikse den.
    Det hender også ofte at jeg fortsetter med gamle ideer noen månder etter at jeg trashet de. Har da fått tid til å tenke over filmen, og kansje litt ny inspirasjon.
    here is no love in your violence!

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Musikk e jo ein fin ein.
    Landskap (F.eks skummel skog so hadde vå tøft å laga skrekkfilm i)
    Se på film.
    Fantasi...
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Trondheim
    Svar
    57

Hvis jeg f.eks går til en kamerat, eller konfirmasjons-undervisningen, som er 3km unna, da tenker jeg mye, får en sprø idè, og innen jeg er fremme har jeg f.eks allerede mange ideer og karakterer, så når jeg kommer hjem skriver jeg et sammendrag av alt sammen i stikkord i et txt-dokument. Noen av dem blir filmer, noen blir ikke. har ca 20-30 sånne på PC`en. Triologier, serier, filmer..
    DarthAllan, bedre kjent som Allan.

Kyrre
    Guest

Sitat Opprinnelig postet av Ustabil-Kim
    har vel alltid gått rundt og sett for meg ting, er vel det som er hovedinspirasjonen, jeg vil la folk få se alt det jeg ser inni tankene mine.
    jeg kan rett og slett ikke lese bøker, kommer meg kanskje 4-5 sider frem, før fantasien tar over, og jeg leser uten å få med meg noe, fordi jeg sitter å ser film om noe helt annet inne i hodet mitt.

opplevde faktisk dette når jeg så på en serie her om dagen =) satt å tenkte på tequila filmen jeg skal lage, og så plutselig var episoden ferdig, og jeg spolte nesten helt tilbake før jeg kjente meg igjen.

artige saker =P
    Samme problemet som deg Kim, i allfall angående bøker.

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    87

Det som inspirerer meg er et godt manus og bra "locations".
    en som leser dette er en bajs!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •