Viser resultater 1 til 7 av 7
    Ensign
    Medlem siden
    Dec 2006
    Svar
    24

Standard Hvordan lukke iexplore.exe?

Jeg prøver å installere Adobe Premiere Por Cs3, men det står jeg må lukke Internet Explorer for å fortsette. Problemet er at jeg ikke har explorer oppe, men iwindows oppgavebehandling ligger flere av disse på lista. Når jeg prøver slette de, kommer de opp igjen like etterpå. Noen som vet hvordan jeg kan fjerne dissse?

takk for hjelp

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Hmm, var ikke klar over at Premiere CS3 var gitt ut for salg ennå :wink:

Anyhow... På oppgavebehandling går jeg utifra at du prøver å lukke IExplorer på "Programmer" tab'en, du må gå på "Prosess" ta'en og høyreklikke på iexplore.exe og velge end prosess. Men om det er allerede det du har gjort, så må det være noe spyware som gjør at den blir startet om igjen.

Kan nå alltids starte Windows i Safe Mode og rename iexplorer.exe til f.eks iexplorer.exe1 eller noe, og prøve å installere da. Og så forandre navnet igjen når du er ferdig.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Er vel betaversjonen han vil installere...
    Jeg tror ikke det hjelper å fjerne iexplore i oppgavebehandling. Det må være noe grunnleggende feil i Windows installasjonen, virus, eller bare generell møkk med Microsoft... Rename explorer.exe blir bare fuck! Sier seg selv når man skal bytte navn på viktige Windows-filer, Windows skjønner ikke akkurat hvor det ble av dem. Anywho, det kan jo hjelpe å fjerne dem litt mer permanent på "det som ikke er programmer-taben" (heter Processes hos meg), men det at de popper opp igjen hele tiden tyder på at du har virus, spyware eller lignende drit. Ikke at jeg jobber med dette, men min erfaring er at Windows XP ikke takler mer enn 3 måneder før det må reinstalleres.

Det kan også være at jeg har misforstått problemet ditt, litt vanskelig å vite hva som er det faktiske problemet med mindre man sitter foran PCen og kan dille frem en løsning...

Ensign
    Medlem siden
    Dec 2006
    Svar
    24

Jeg fikk fikset det. Brukteen haug med spyware killer programmer , så forsvant det. Og for ha sagt det, den Premiere CS3 funger ikke særlig bra hos meg. Mye rart altså!

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2006
    Svar
    121

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    Rename explorer.exe blir bare ****! Sier seg selv når man skal bytte navn på viktige Windows-filer
    Husk at det var iexplorer.exe det var snakk om her da Internet Explorer. Explorer.exe derimot kan det bli litt vanskelig å få fjernet

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Sitat Opprinnelig postet av Snikende_Ullteppe
    Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    Rename explorer.exe blir bare ****! Sier seg selv når man skal bytte navn på viktige Windows-filer
    Husk at det var iexplorer.exe det var snakk om her da Internet Explorer. Explorer.exe derimot kan det bli litt vanskelig å få fjernet
    Tror det bare var en "leseleif" fra hans side :wink:
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Problemet var ganske sikkert et annet program som brukte internet explorer.. rssleseren min gjør feks det

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •