Viser resultater 1 til 8 av 8
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    172

Standard Hvordan spørre Politiet?

Er i ferd med å kontakte politiet. Grunnen er at jeg har lyst å annmelde NFF for... Eller bare ikke..

Jeg skal kontakte politiet i forbindelse med en film innspilling for å spørre om de kan stille opp med 2 politimenn og 1 politibil.
    Hvilket nr. bør jeg ringe ? Hva bør jeg si ? Med tanke på at politiet er en så formell tjeneneste, at det nesten bør gjøres på en formell måte.

Noen erfaringer?

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Min erfaring med politiet er at man må sende inn brev, med dype forklaringer på hvem man er, hva man driver med, hva man vil og hvorfor man vil at politiet skal være med på dette. Du bør nok ringe politiet ditt lokalt og bare forklare, "Hei, jeg driver med film og vil gjerne at politiet stiller opp, og av den grunn lurer jeg på hvem jeg må henvende meg til?". Du vil få en eller annen person og det er denne personen du må sende brevet til slik at han kan ta dette opp med en eller anne komite eller et styre.

Kjenner du noen innenfor politiet eller du bor et slikt sted hvor de har lensmann ordnes det nok ganske lett over telefon, men politiet vil ha dokumenter på det.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    172

I see.. Skulle ønske jeg bodde i "gokk" et sted, så han i huset, bortenfor, huset, bortenfor huset var lensmann... Jaja

Så hvis jeg f.eks ringer : Telefon: 35591000 som er til Grenland politi, avd. SKIEN der jeg bor, så kan jeg gi et forsøk å prøve å forklare konseptet ?

Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Du trenger nok ikke forklare så mye av konseptet. Kanskje det vil hjelpe deg hvis du sier at du vil sende dem all informasjon i et brev, siden det er slik de vil ha det som regel vil ha det. Det er meningsløst å forkare alt sammen til en person som igjen må ha dette på et papir når styret skal gå igjennom det.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    172

Var ikke helt som du sa, men har ringt politiet nå, og blitt satt over til en person. Da er det han, og bare hans, avgjørelse og tid selvfølgelig, om han kan stille opp i filmen : ) Krysser fingrene!

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Her på Sørumsand har vi lensmann.
    Jeg bare gikk til kontoret dems å spurte.
    Vi avtalte en dato, og da fikk jeg bruke avhørsrom og 3 politimenn.
    Laks

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    172

Wow.. Jeg skal flytte til Sørumsand!

Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Nice! Jeg måtte igjennom endeløst styr for å få politimannen til episode 5 i Seriøse Skjegg. Når de endelig takket ja, sendte de opp en liten politistudent i t-skjorte. Virker som typen som kommer til å stryke, men som kun fikk komme inn på skolen fordi faren sitter ganske høyt i alt sammen. Spilte morsomt gjorde han ihvertfall.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •