Viser resultater 1 til 7 av 7
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    41

Standard Hvordan utvikle film produksjon?

Heisann!

Jeg sitter her som 16 åring og drømmer om og få laget en bra film engang.
    Jeg har mangen planer inni hodet mitt som jeg tror blir kult på film
    Men spørsmålet er: Hvordan utvikle en film?
    Hva begynner man med?
    Hvordan på filmen vist på kino?
    Hvordan sette opp en ''CREW''..`?

Håper på positivt svar :-)
    T.Nakken produksjoner

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Arendal
    Svar
    105

Standard Sv: Hvordan utvikle film produksjon?

hei!!!

man begynner med manuset selfølgelig. så må man finne locationsOSV. (masse å gjøre)
    Kino??? er du seriøs. det er få filmer som kommer på kino.
    Crew... hvis du har penger kan du leie inn proffe(audtition) ellers må du ty til venner og kjente.
    Jippy Kay Jay motherf***er

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Så, så, fanzyameraman, man trenger ikke å halvere ambisjonene selv om man er amatør. Ved å sette seg et høyt mål å strekke seg etter vil man nå lenger enn om man satte seg et mål for det som er realistisk at man får til. Med noen hjelpere vil man overgå det realistiske målet og kanskje til og med overgå den opprinnelige ambisjonen! Tenk på det..

Utvikle film; har du en idè - skriv den ned. Og kanskje du finner ut at flere av idèene kan sys sammen i samme historie?

For å få filmen vist på kino må du ha en sterk historie som fenger majoriteten av det potensielle publikum. Det praktiske med å kontakte og få en distributør på kroken har jeg ingen anelse på - mye mulig noen andre her har. Av tekniske aspekter for å få den vist på kino kan man jo starte med at det er en fin pluss i boka om du kan gjøre opptakene i HD - men du blir ikke lagt for giljotinen om du gjør opptak i SD.

Crew kan være venner, bekjente, eller andre du ønsker å dra med deg pga. deres erfaringer og egenskaper. Når du er såpass ung er det kanskje mest aktuelt å ta med seg de du kjenner rundt deg i forskjellige oppgaver som regi, produsent, foto etc.

For skuespillere er det kanskje fristende å spørre vennegjengen fordi det er enklest. På sikt kan man avansere og ta kontakt med amatørteater, og når man vokser på sine erfaringer, spørre de mer erfarne, som lever av skuespill.

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Venner uten interesse for film vil svikte deg, før eller siden. Kan ikke si jeg har noen gode erfaringer med dette, så vil anbefale deg å i høyest mulig grad unngå dette.

Captain
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Akershus
    Svar
    714

Sitat Opprinnelig postet av Aleksander Steffensen Vis post
    Venner uten interesse for film vil svikte deg, før eller siden. Kan ikke si jeg har noen gode erfaringer med dette, så vil anbefale deg å i høyest mulig grad unngå dette.
    Jeg har vært borti akkurat dette. Veldig kjipt når useriøse folk ikke "gidder" mer.

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Arendal
    Svar
    105

det med kino... så er Nordisk film interresert i nye ideer og annet...
    Jippy Kay Jay motherf***er

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •