Side 1 av 7 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 63
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Volda
    Svar
    240

Standard Hvorfor ingen slik norsk film?

Jeg har egentlig alltid lurt svært på en ting...
    Norge har jo sin lange flotte historie... Nemmelig VIKINGTIDEN!
    Hvorfor investerer ikke norge i en skikkelig storfilm om f.eks slaget på stikklestad?!
    Har MASSE ideer om hvordan dette kunne vært!
    Dette kunne jo vært med å sette norge på kartet!
    Ellers er det jo MANGE historier fra vikingtiden! Nei, vi må se å få gjort noe med det en gang, om jeg så må gjøre det selv
    (hvis jeg noen gang skal gjøre en storfilm, må det bli denne :wink: )

Noen enige, eller er det bare meg? *Spent*
    ww.gratistur.com

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Ja, så kanskje norge også fikk noe se-bart! :lol: :P

jeg er med på den ideen!
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Sigurd drakedreper? :wink:
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Kyrre
    Guest

Har tenkt masse på en norsk vikingfilm selv.

Spesielt etter Ringenes Herre bølgen. :wink: Men har lest noen negative kommentarer til det i bla. Filmmagasinet, som ikke synes alt for mye om ideèn. Merkelige greier.

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Sitat Opprinnelig postet av Kyrre
    Har tenkt masse på en norsk vikingfilm selv.

Spesielt etter Ringenes Herre bølgen. :wink: Men har lest noen negative kommentarer til det i bla. Filmmagasinet, som ikke synes alt for mye om ideèn. Merkelige greier.
    Det blir vel for mye sience fiction for de da :roll:
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Hvorfor ingen slik norsk film?

Ville ha laget film om Olav den hellige hvor filmen begynner med Olav sitter i skipet på vei til sin første vikingtokt.

Også vil jeg vise at vikinger var ikke blodtørstige som engelske menn påstår. Det fins ingen bevis at det var vikinger som angrep først. Vikinger var jo handelsmenn i starten og ble plutselig plyndere?

Min teori er slik at vikinger har fått dårlige rykter at de ble angrepet selv om de var på fredelig handelstur. Det vil jo føre til at vikingene begynner med å bruke våpen og skjold. Når de ikke får handle - må de jo stjele for å få varer de trenger.

Kyrre
    Guest

Tviler litt på den teorien du Melwasul. Det er jo dokumentert voldtekter, drap, plyndring og skjappe flykter fra våre kjære forfedre. Tviler på at alt er britisk oppspinn :wink:

Vi fikk jo faen meg hele Normandie strendene i frankrike for å roe oss ned.

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    122

Min umiddelbare reaksjon er akk og ve. Ikke bare fordi jeg syntes viking-krigs-sverd og øks-filmer er bånn kjedelige, men jeg har vel så store vanskeligheter med å se for meg en sånn film realisert i Norge. Vi har vel ingen historie av den typen filmer å vise til har vi?

Men jeg skjønner tanken din. Konseptet med vikinger er i utganspunktet interessant, og det er jo kanskje det mest interessante, historiemessig, vi har i Norge. Men at noen hadde klart å lage en interessant film ut av det, kan jeg ikke unngå å tvile på. Men bevis meg gjerne feil en eller annen gang i fremtiden, det hadde ikke vært meg imot

Kyrre
    Guest

Vi har jo ypperlige Veiviseren, som en utstyrsfilm å skryte av, Baarder.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Volda
    Svar
    240

Ville ha laget film om Olav den hellige hvor filmen begynner med Olav sitter i skipet på vei til sin første vikingtokt.

Også vil jeg vise at vikinger var ikke blodtørstige som engelske menn påstår. Det fins ingen bevis at det var vikinger som angrep først. Vikinger var jo handelsmenn i starten og ble plutselig plyndere?

Min teori er slik at vikinger har fått dårlige rykter at de ble angrepet selv om de var på fredelig handelstur. Det vil jo føre til at vikingene begynner med å bruke våpen og skjold. Når de ikke får handle - må de jo stjele for å få varer de trenger.
    Er med på den altså!
    I en vikingfilm har en jo med ALT da, bare putte inn litt romantikk, så har en jo vold, blod, action, damer, skip OG sverd

Og Filmmagasinet skriver MYE piss da! Er ikke enig med alt de skriver... (Logisk også da :wink: )

Men seriøst er det jo mye en skan spille på her! Har tenkt denna tanken LENGE før Lotr filmene! Og i den filmen skulle de snakket NORRØNT! (I hvertfall slik de tror de snakket, ikke noe ENGELSK takk! Hehe)

Bare leker med tanken, men hadde jo vært fett å gått sammen om et prosjekt da! Alle har jo litt, og tilsammen har vi jo nesten alt
    Men selvfølgelig vil det bli vanskelig med tida... :? Hehe.
    ww.gratistur.com

Side 1 av 7 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •