Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Tom
    Tom er offline
    Fleet Admiral (Proprietor) Tom sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Moss
    Svar
    497

Standard Jackass. Må det være farlig ?

De siste ukene har det vært store media oppslag etter blant annet den tragiske ulykken i Askimsom kostet en ung mann livet.

Er det stengt tatt nødvendig å sette liv og helse på spill for å oppnå underholdingsverdi ?
    Har du laget jackass ?
    Administrator
    Norsk Amatørfilmforum

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Standard PP-crew / Ustabil folket

vet ikke om folk husker det, men vi hadde en del oppslag i fjor, i torsdagsklubben, tabloid og aviser og dritt.
    var bilde av meg i dagbladet her om dagen, med brennende arm.

selve "jackass" er ikke MTV sin feil, de var bare "først ute" med å offentliggjøre det world wide på tv og internet.

vi har laget en del filmer, kanskje noen har sett dem? av PP crew, FFF crew og Ustabil filmen som nylig kom.

akuratt nå satser vi ikke så veldig i "jackass" lenger.
    lager kortfilmer i hutt og pine.

Akuratt nå holder vi på med en ganske stor film som kanskje noen kommer til å kalle "jackass".
    men filmen har handling, og handler om at alle blir avhengig på en spesiell ting, og MÅ ha mer av det.
    meningen med filmen er at den tingen kom inn i livet vårt, akuratt som vi er, og så skjer det ting hele tiden fordi folk MÅ ha det.
    ganske mye LOTR parodi i filmen egentlig.
    akuratt som ringen lurer hjernen din.

synes ikke jackass er spesielt farlig, så lenge man har grenser.
    jackass har folk drevet med i oppveksten siden 40.000 år før kristus.

askim opplegget var ikke jackass, det var heller ikke inspirert av jackass.
    bare media som er samme gamle dumme media, og folk trur på det.

kondolerer til mumitroll mannen.
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Min personlige mening om "wannabe-jackass" videoer er at det er utrolig teit og enda mer uorginalt

Halve prestasjonen med å lage en film er jo å komme på en ide. Det å sitte å se på MTV, for så å gå ut i hagen å prøve på det samme er ikke orginalt.

Jeg er i utgangspunktet ikke så begeistret for det orginale Jackass heller, okei, de gjør en del morsomt, det skal jeg ikke nekte for. Har dratt på smilebåndet mang en gang av disse tullingene. Men for hver morsom ting de gjør, så gjør de jo også fem ting som bare er enten tåpelig, barnslig eller avskyelig. Når de for eksempel får seg selv til å spy av forskjellige grunner, hva er det som er morsomt med det?

"Heldigvis" er det hovedsaklig stuntene norske fjortiser prøver å kopiere, ikke alt dette andre avskyelige. Wannabe-videoene går for det meste i å hoppe fra tak, tryne på sykkel, gjøre stunts på ski osv.
    Men hvorfor ikke heller prøve å flette dette inn i noe mer konstruktivt?!?
    Lag heller en actionfilm med en kul historie, der dere fletter inn noen farlige stunts (hvis det absolutt er så gøy). Folk må gjerne skade seg selv, det får være opp til dem, men det i seg selv finner jeg liten undergoldningsverdi i.

Bruk heller stunts som et virkemiddel eller en effekt i filmskapingen, ikke som hovedingrediens...

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Sitat Opprinnelig postet av bj0rn
    Men hvorfor ikke heller prøve å flette dette inn i noe mer konstruktivt?!?
    Lag heller en actionfilm med en kul historie, der dere fletter inn noen farlige stunts (hvis det absolutt er så gøy).
    Bruk heller stunts som et virkemiddel eller en effekt i filmskapingen, ikke som hovedingrediens...
    det vi gjør nå =)
    alt er mye bedre med egne ideer som ingen har gjort før, men som ikke trenger å være skadelig.
    gærne folk er ikke humor, men morsomme folk, det er humor!
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Cadet 2
    Medlem siden
    May 2004
    Svar
    5

Jackass er skatefilmer, og folk som torturerer seg selv for moro skyld på film kom lenge før jackass. Jeg og noen folk laget en tullefilm der vi gjorde mye rart på kødd men ville ikke sammenligne den med Jackass.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    stavanger
    Svar
    176

om folk vil lage "jackass" filmer er opp til dem, så lenge d ikke går ut over andre uskyldige. f eks episoden i askim der en uskyldig sjåfør endte med å kjøre ned å drepe en. not cool
    etter run through the jungle

Citizen
    Medlem siden
    Jun 2004
    Svar
    1

Standard men mye er bra!

det finnes mange som vil etterligne jackass ja! noen vil ikke etterligne jackass men være seg selv... det finnes mange som driver med "jackass" filming her i norge som ikke har noe med jackass å gjøre!
    for å gi et eksemplel så skjekk ut denne siden her:
    http://www.blinkerne.com

Cadet 4
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Steinkjer, Småskogen mellom toskogen og treskogen.
    Svar
    14

tja. Jeg må si at det å lage "seriøs" film når man er komplette amatører er fullstendig latterlig. Det ser så forbaska dumt ut når skuespillet er værre enn... ja, og kamerabehandlingen er heller dårlig. Det blir bare dumt. Totalt usakelige og litt morsomme filmer er det ungdom bør satse på når de er ikke er spesielt flinke med kamera. Se på gruppa mi f.eks? Vi laget en film om en gutt som gikk inn i skogen, satte seg ned, og rakte med ei rive i bakken. så raslet det i skogen bak ham, og en fyr i halloweenmaske og kappe løper forbi. Så blir det at han blir jaget av skapningen med masken. Bestyrtelig morsomt internt mellom oss. Altså, alle har ikke ambisjoner om å bli verdens beste filmskapere. Noen syns det bare er morsomt å kræsje med handlevogn, å skrape seg opp litt. Wannabe seriøs-filmskapere er værre enn wannabe jackass. Så klart fins det bra seriøs amatørfilm også, men det er en veeeeldig liten del.

Jeg og mine venner fant ut et litt morsomt konsept, nemlig å filme forsøk på filmstunt, som er dømt til å mislykkes. Litt vondt kan det bli, men ikke sååå vondt som å dette ned fra et høyt tre og brekke armen (f.eks. HINT HINT)

Selv er jeg en stor fan av PP-Crew, FFF, og Ustabil-filmen :P
    edlem av PAMM.
    Ingen som er mer amatør enn oss! HAHA

"Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars."

-Les Brown

Cadet 2
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    5

når det gjelder jackass er det ikke så viktig om det er farlig, bare er morsomt å se på.
    akkurat som en film; det spiller ingen rolle om du er en verdensberømt ressigør, eller en amatørfilm-ressigør bare det ser bra ut.
    tf produksjoner.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Sitat Opprinnelig postet av Unless
    når det gjelder jackass er det ikke så viktig om det er farlig, bare er morsomt å se på.
    Så det er ikke så farlig om folk dør av det, så lenge det er underholdende å se på?
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •