alle filmene og seriene jeg har sett som JB har produsert har vært veldig bra så jeg er ganske enig i det du sier om JB der ja!![]()
Lurer bare på hva folket synes om film- og tvprodusent Jerry Bruckheimer jeg?
Jeg for min del liker filmene og seriene hans kjempe godt.
Visst har han laget noen fiaskofilmer også, men hvem har ikke det?
Selv om han sjeldent lager filmer som virkelig rører folks hjerte, som en viss herr Spielberg, så har jo alle hørt om filmene hans og de har alle dratt inn millioner av dollar.
Jeg vil gå så langt som å si at han er den største produsenten noensinne, men hva mener dere?
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
alle filmene og seriene jeg har sett som JB har produsert har vært veldig bra så jeg er ganske enig i det du sier om JB der ja!![]()
lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!
JB er kongen. Produsenternes Spielberg.
color=green]Jeg jobber til daglig som [/color]filmskaper, kunstner, danseinstruktør, grafisk-/webdesigner og er aktiv danser/sanger/aktør. Hjemmeside[/url].
Jeg hater den egoistiske, talentløse og pompøse produsenten Bruckheimer. Tar alltid æren fra regissørene og manusforfatterne!! Han er PRODUSENT for fucks sake! Eneste som nekter å gi ham ære er Ridley Scott i Black Hawk Down. Dere snakker om filmene hans?! Det er jo ikke han som lager filmene! Det er REGISSØREN!
Samt at jeg misliker tilnærmet ALLE de pompøse "bruckheimer filmene" hans.
:evil:
Ja, det er da riktig at det er regissørene som lager filmene. Men det er Bruckheimer som igjen ansetter regissørene og betaler millioner av dollar, han må jo få litt kreditt for det?
Men det er bare å innrømme Kyrre, at han har et viss talent når det gjelder hvilke filmer han satser på. Tenker da på Pirates of the Caribbean, Black Hawk Down, The Rock, Bad Boys, Top Gun også videre. Det var han som først foreslo å lage en film om krigen i Somalia, ikke Ridley Scott.
Absolutt alle filmene hans tjener inn store summer, og det er jo mye av dealen det da.
Syns ikke han stjæler så mye av æren til regissørene og manusforfatterne jeg. Når det gjelder Ridley Scott, så sa Bruckheimer selv at han synes Ridley Scott er den største nålevende regissøren. Han kan skryte litt han og ja :wink:
Er det filmene hans du ikke liker eller bare Bruckheimer?
PS! Bruckheimers populære realityprogram "The Amazing Race" vant Emmy for beste realityprogram i år, gjett hvem som IKKE tok imot prisen? :wink: Den ÆREN lot han noen andre fra programmet få..
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
Hehe.. Men jeg kan rett og slett ikke fordra når han stapper filmplakatene og trailerne fulle av "A Jerry Bruckheimer Production" i store bokstaver. Har du sett noen andre produsenter som påtar seg slik ære? Ringenes Herre: "A Barry Osbourne Production"?!
Så det er vel først og fremst han selv jeg ikke liker ja..
Det er liksom en grunn til at så mange tror at det er han som har laget f.eks. The Rock eller King Arthur.. uff
Han er mest sansynlig visjonsspreder for filmen.
Har røttene sine fra 50 tallet hvis ikke jeg tar feil. Typisk amerikansk film hvor produsenten har fingrene i alt; ide, manus, etterarbeid og premiere. Eneste produsenten ikke rotet med var innspillingen.
"produced by" og "a movie by" er den lille skilnaden mellom hvem som har gjort mest i en film av produsenten og regissøren. Eller det var slik på 50 tallet engang ihvertfall..
I "Wag the Dog" spiller Dustin Hoffman sånn type produsent.
ok, la oss få en ting klart, det er ikke produsenten som velger at det skal stå "a jerry bruckheimer film etc" på posteren. det er det distribusjons selskapet som gjør. de styrer alt som har med sånn å gjøre. og hvis du ser nøye etter på posterene til filmene hans, står det oftere regisør enn produsent på :P
i europa, når filmen er ferdig, sender produsenten filmen til et distribusjons selskap. etter det har han ikke så mye mer me filmen å gjøre på den måten.
i usa derimot, følger faktisk produsentene filmen helt til den kommer på vhs og tv osv. og fra hva jeg har hørt, er jerry bruckheimer en av de produsentene som innvolverer seg mest i filmene sine, da snakker jeg mest om i pre-og produksjons tiden.
en produsent er ikke bare en som finansierer filmene til folk, det er faktisk de som styrer hele produksjonen og får hele kaoset til å faktisk bli et produkt. produsenter er veldig undervurderte. de får en ide fra manus skriver, jobebr sammen med han for få det mere "gjørbart", og først etter det kommer regisøren inn i bildet, vanligvis. ta det the rock f eks. michael bay kom ikke inn i bildet før 2-3 år inn i prosessen hvis jeg ikke tar feil.
og til slutt må jeg tilføye at jeg liker ham veldig godt. meste parten av filmene hans er gode, og det er ikke vits å diskutere en gang om det er gode produksjoner(alt han lager oser av produksjons kvalitet, uansett om du liker filmene eller ikke)! han lager underholdning, og innrømmer det selv, så du kan ikke gjøre annet enn å ta det for det det er.
etter run through the jungle
Å neida du, det står ikke oftere regissøren! Ta posteren til King Arthur for eksempel, der står "From Producer Jerry Bruckheimer" og regissørens navn nevnes kun helt nede på cast & crew teksten.ok, la oss få en ting klart, det er ikke produsenten som velger at det skal stå "a jerry bruckheimer film etc" på posteren. det er det distribusjons selskapet som gjør. de styrer alt som har med sånn å gjøre. og hvis du ser nøye etter på posterene til filmene hans, står det oftere regisør enn produsent på
...og så har jeg ikke påstått det heller. Men det er IKKE han som lager filmene! Og den som får orden i kaoset er 1 - 3 assisterende regissørene, og inspillingslederne. Produsenten (Bruckheimer) sitter på sidelinja og ser på de daglige opptakene.en produsent er ikke bare en som finansierer filmene til folk, det er faktisk de som styrer hele produksjonen og får hele kaoset til å faktisk bli et produkt.
Jeg kan ikke fordra filmene hans, og han er en av de produsentene som tukler med manuset og hindrer regissøren og manusforfatteren i lage den filmen han vil. Så kanskje involverer han seg, men på ofte på negativt vis. Og dessuten hadde det definitivt ikke blitt noen "Bruckheimerfilmer" uten regissørene. Its the studio system!og til slutt må jeg tilføye at jeg liker ham veldig godt. meste parten av filmene hans er gode, og det er ikke vits å diskutere en gang om det er gode produksjoner(alt han lager oser av produksjons kvalitet, uansett om du liker filmene eller ikke)! han lager underholdning, og innrømmer det selv, så du kan ikke gjøre annet enn å ta det for det det er.
Jeg liker ikke Jerry Bruckheimer. Punktum.
Grunnen til at produksjonsselskapet bestemmer at det skal stå for eksempel "From producer Jerry Bruckheimer" eller "A Jerry Bruckheimer production" er rett og slett fordi Jerry Bruckheimer selger! Alle filmer produsert av JB selger, og det vil jo produksjonsselskapet utnytte til det fulle. Forstår de godt jeg!![]()
- Frank Capria
Bokmerker