QuickTime7 (sjølvsagt) og DivX/Xvid, er kanskje dei viktigaste. Det finst jo codec-pakkar, men det inneheld kanskje meir enn ein treng...
Har akkurat gjennopprettet maskinen min og alt er slettet, så jeg holder på å skaffe alt det jeg trenger, så jeg lurer på;
Hvilke kodeker bør man ha for å se alt?
But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"
QuickTime7 (sjølvsagt) og DivX/Xvid, er kanskje dei viktigaste. Det finst jo codec-pakkar, men det inneheld kanskje meir enn ein treng...
Er DivX og Xvid det samme?
But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"
Nei, men eg veit ikkje kor store forskjellar det er...
XviD er opensource, DivX ikkje, trur begge er modifiserte MPEG4-codecar (men eg kan ta feil...).
Eg laga ein liten guide til videoformat, der finn du linkar til begge to.
Det finnes en pakke som heter så mye som Ace megacodecs pack. Elns. Den er jeg hvertfall meget fornøyd med. Har ikke link, søk på google.
isforstå meg rett...
Men pass på, ikke legg inn mer enn nødvendig. Blir det for mange codeker på maskina, blir det bare krøll. Så hvis du har en codecpack hvor du kan tilpasse, hak bare av for de du trenger
Eller bare kjøp deg mac og last ned VLC-player, så skal du være ganske sikra... :wink:
Sorry, måtte bare...
Hehe, du har faktisk eit poeng Henrik, ettersom VLC er kjend for å ta det meste.
Og den finst til windows og...
Ja, der ser du hvor fort noen som er ovenpå kan bli sendt rett ned på jorden igjen... :wink:
http://www.davk.dk/index.php?module=...splay&;ceid=47
godt nok på dansk, men mon ikke du kan få lidt ud af det.
HOLD dig lang fra codec-packs det er roden til alt ondt.
Desuden er Quicktime ikke en selvfølgelighed, der findes et udemærket plugin til Media Playeren så den kan tage over i stedet for quicktime.
Quicktime har det med at ville tage styringen over din pc, så den er mange gange også skyld i at din pc ikke fungere som den skal mere.
ww.davk.dk
Bokmerker