-
Mange nye medlemmer i det siste
Jeg ser på forumets statistikk at det har kommet 310 nye medlemmer i løpet av de siste 7 mnd.
Dette er jo veldig positivt.
Men det er en liten ting som plager meg litt. Nye medlemmer har en tendens til å plukke opp gamle tråder.
Det er ikke slik at jeg konstant går å tenker på dette, men blir mer litt små irritert når jeg ser at 2 mnd gamle tråder blir hentet opp.
Det er jo selvfølgelig ikke slik at dette alltid er negativt.
Det kan jo hende at nye medlemmer har noe bra å føye til. Men som oftest er det helt meningsløse kommentarer. Er det flere som har lagt merke til dette?
Jeg syntes absolutt ikke det er noe negativt med å få flere medlemmer til forumet. Men vært så snill alle dere som er ny her, lurer dere på noe så les før dere spør. Selvfølgelig med visse unntak.
Dette er da bare mine meninger, vær så snill å få høre deres også.
-
Sv: Mange nye medlemmer i det siste
Ja det er forferdelig når noen tar opp 2 måneder gamle tråder. Å fy så ille. Hva blir det neste? Uansett kommer alle på dette forumet med meningsløse kommentarer. Vi er jo tross alt nordmenn.
-
Lieutenant Commander
Handler vel mer om at vi er mennesker enn at vi er nordmenn.
Jeg synes det er bra kontyme å gi spørsmålet ditt en god runde på Google og et søk i forumet før du spør.
Hvilket kamera er best til under 10k diskusjonen har f.eks blitt tatt flerfoldige ganger.
-
Det plager meg mer at folk har grove skrivefeil - og mange av dem!
-
Commander
Det blir hele tiden laget massevis av nye poster når det allerede finnes haugevis av andre. Hvis man bare bruker søkemotoren litt og google så skal man klare å finne dette. Ja og skrivefeil, som tegnsetting, store og små bokstaver osv er irriterende.
-
Captain
Har noen her vært innom facepunch forumene? Der "ban'er" de folk hvis de ikke har lest reglene ordentlig. Vanligvis ikke mer en dag. Jeg begynner å tro at ingen har noen gang blitt bannlyst fra dette forumet ??? Ikke det at det er en bra ting, men folk lærer jo av det.
-
Hadde jeg hatt administrative rettigheter over brukere ville nok lunta vært kortere, og enkelte ville fått fyken. Men dette ligger i Tom og evt. andres hender.
-
Lieutenant Commander
Sorry ass, men fy faen som jeg hater spydigheter rundt skrivefeil. Jeg er dyslektiker, og har jobba masse med språket mitt. Jeg tror ikke folk forstår hvor sinnsykt vanskelig, frustrerende og tungt det kan være å være dyslektisk. Jeg var langt langt langt værre når jeg var yngre, og nå er jeg nok mer eller mindre på normalt nivå. Allikevel er jeg blind for variasjoner av forskjellige ord, og har ikke den samme evnen til å se helheten i en setning eller et ord slik som vanlige folk gjør.
Så vidt jeg skjønte var ikke dette spesifike sleivsparket rettet mot meg, men du vet aldri hva som ligger bak. Det kan være latskap, og det kan være sykdom. Uansett hva det er: Skjønner du intensjonen og meningen bak det som blir skrevet, så får det faen meg være lov å sette komma feil her og der.
-
Akkurat det med mangel på komma er ikke helt det store for min del. Det som plager meg er om det er ti utropstegn i stedet for ett. Eller kanskje at man ikke bruker tegnsetting i et helt innlegg for den del.
Vanlige skrivefeil som å/og, for/får osv. ville man ikke lagt merke til i dagligtale da de har lik ordlyd - og det er til å leve med, for all del.
Og nå er det ikke de med skriveleif som nødvendigvis er verstingene. Eksplottsjonbangstudios eller hva han nå het var jo helt ekstrem på å veksle mellom dansk og en eller annen dialekt - det var direkte vanskelig å forstå hva han ville frem til. Men så er jeg grusomt dårlig på å lese selv. Dysleksi? Aner ikke - jeg har ikke fått noen "diagnose" på det heller.
-
3rd March 2009, 19:02
Captain
Jeg har en ide': Alle dyslektikere skriver det ned i signaturen sin.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker