Viser resultater 1 til 8 av 8
    Cadet 3
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Geilo
    Svar
    8

Standard Medier og kommunikasjon

Jeg vurderer sterkt å velge denne linja, men jeg er redd for at jeg skal stå igjen etter de tre åra å angre på at jeg ikke valgte almenn.
    Er det noen som har peiling på hvordan denne linja er å gå på?

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Jeg gikk der og hadde et utrolig utbytte av det. Men det kommer veldig ann på hvilken skole det er og hva slags person du er!

Det eneste jeg irriterer meg grenseløst over er at du ikke kan få noen ekstrapoeng slik man kan få på almenn. Disse ekstrapoengene er veldig bra å ha hvis en f.eks. skal søke høyskole videre. Dette må utdannningsdep. ta tak i! Skal skrive brev til de om det!

Men som en plass for å lære synes jeg Medier og Kom. var veldig bra, men det kommer altså ann på hvilken skole og din egen lærermåte og innstilling til skolen!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Medier og kommunikasjon

Vennligst sjekk de tidligere trådene ang skole.

Det varierer fra hver skole som har medier og kommunikasjon. Avhenger hvordan lærer vil gjøre med læreplanen. Der lærer man litt av hvert alt innenfor media.

Har også hørt at allmenn får ekstra poeng til høyskole (om jeg oppfattet rett). Og i allmenn kan man ha media 5 timer i uke dersom du velger det i VK1 og Vk2. Men man lærer ikke mye som i medier og kommunikasjon.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Standard Re: Medier og kommunikasjon

Sitat Opprinnelig postet av Melwasul
    Og i allmenn kan man ha media 5 timer i uke dersom du velger det i VK1 og Vk2.
    Men det er ikke sikkert den skolen du velger har dette faget, hvilke studieretningsfag de forskjellige allmennskolene tilbyr varierer, så det må du sjekke opp på forhånd. Her i haugesund har ingen av skolene som har allmenn eget mediafag på VK1 og VK2 hverfall... :roll:

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Molde
    Svar
    176

Hvis jeg kommer inn på Medier og Kommunikasjon, får jeg da studiekompetanse i tre år?

EDIT: Skal søke i år jeg også! Gidder noen å hacke seg innpå www.vigo.no og fjerne alle som skal søke Medier og Kommunikasjon i Møre og Romsdal? :twisted: :P

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Du får studiekompetanse ja. Hvis du står i alle fag da!

[/url]

Cadet 3
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Geilo
    Svar
    8

Er det mye bruk av data på medier og kommunikasjon???

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Det var i alle fall det hos oss. Så mye som en ønsker. Selv mener jeg at man noen ganger trenger å bare sett dataen til side og tenke litt kreativt med penn og papir. Men det varierer sikkert litt med skolens utstyr osv.

Som tidligere, skolene er veldig forskjellige. Det beste er nok nesten og spørre noen som går på den skolen du skal gå på. Hvis du har muligheten til å velge blant flere skoler med medialinje, så snakk med noen fra alle de mulige og vurder ut fra dine ønsker hvor du vil gå!

[/url]

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •