Det er vel relativt vanskelig å få jobb når en kommer rett fra almenn også... Vil nesten si det er lettere når en kommer fra media, mye praktisk arbeid der... :wink:
Dersom du får gode karakterer på Medier &; Kommunikasjon skal det litt til at du behøver fordypningspoengene du får på almenn, men ved noen studier vil du trenge de ja... Men det er også viktig å tenke på hva du interesserer deg for... Det er egentlig så enkelt... En får jo generell studiekompetanse på Medier &; Kommunikasjon også... Så veien videre fra videregående til høgskole er like grei om en kommer fra media. Dersom du søker medieutdanning videre vil jeg si det er en fordel å komme fra media på vgs.
En har jo også en god del almennfag på media. En har f.eks. akkurat den samme norsk, engelsk, historie og gym-undervisningen på media som på almenn...
Så det kommer rett og slett ann på hva du interesserer deg for og hva slags type skolearbeid som inspirerer deg til å jobbe mer... Praktiske oppgaver eller teoretiske..?

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
Men man kan si at det er ikke den helt store forkjellen når du skal videre. Mens du er i den videregåendeskolen er det jo noen forskjeller, du får jobbe med ting som kanskje inntriserer deg mer enn vanlig allmennfag på media og komunikasjon, men for å oppnå samme "høyde" på papiret som når du går allmenn kan du være nødt til å ta et påbyggningsår. Det vil si ett år med de allmennfagene du ikke har hadde når du gikk media. Da får du samtidig det som heter spesiell studiekompetanse. 

Men nå har jeg søkt media på første valget å HÅPER veldig på å komme inn, men må jo seff gå 4 år men det gjør meg ingen ting....

Bokmerker