Side 1 av 5 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 45

Tråd: Militæret!

Vice Admiral (moderator) mott sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Narvik
    Svar
    332

Standard Militæret!

Broren min fikk en innkalling til militæret i dag, og jeg begynte å tenke på OI DET ER IKKE LENGE TIL MIN TUR! (2år)

Jeg har hørt mange skrekk-historier om hvor Jævlig det er i militæret og derfor lurte jeg på om det er mange som har vært (eller er) i militæret?
    er det virkelig så jævlig? 8O

Det er vel noen måneder siden klassen var ombord på et skip fra marinen, og der fikk vi nu se hvor jævlig og trangt det var ombord :?
    Fikk også høre fra en ombord at den første måneden i militæret var noe DRIT, men at man ble vant til det.

evt: tips for å slippe :wink: *hehe*

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Standard Militæret!

gleder meg til militæret jeg.
    håper jeg havner i noe innen bilde/film/media =D
    men om jeg ikke får vilja mi så skal jeg gå det værste som er mulig,
    Fallskjermjeger ellernoe.

ALLE burde gå i militæret, for OM norge skulle havna i krig, så ville alle myndige blitt kalt inn UANSETT om de har vært i militæret eller ikke.
    pluss at man lærer utrolig mye om seg selv og sine grenser, om man ikke ahvner på en helt meningsløs post et eller annet sted i hyttateita da.
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Trondheim
    Svar
    322

Standard Militæret!

Har vært i militæret... Jeg kan nok ikke si deg hvordan militæret er jeg for det er en særdeles individuel smakssak, da noen elsker militæret, noen hater militæret og noen elsker militæret men hadde passet bedre inn i et isolat De første månedene vil du nok bli pusha jævlig hardt, men det er for at de prøver å syke deg ned... Har det ikke blitt slik at bare brøkdeler blir kalt inn nå da? Men jeg tror nok mange synes militæret er en fin erfaring hvor de opplever veldig mye nytt og mye sammhold
    Another Generation ®
    Entertainment Project

www.agep.biz

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Militæret!

Militæret gir deg kanskje bedre syn på alt. Med tanken på å utforske noe nytt, får deg ideer til nye filmer kanskje.

Bare synd at jeg ikke får oppleve, hehe.

Ensign
    Medlem siden
    Aug 2004
    Svar
    29

Standard Militæret!

Millitæret er totalt bortkastet tid. Hvorfor bruke krefter og tid på noe de fleste aldri får bruk for ? og hvorfor gjøre et land en tjeneste hvis formål er å ikke bry seg om livet til innbyggerene, men kun pengene de har ?

Lag film, det er ikke bortkastet.

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund / Ørlandet
    Svar
    123

Standard Militæret!

Skal på sesjon på fredag! blir sikkert stas det! pisse i et glass uten lokk å gå å bære på det i en halvtime! :P
    Så Madla here i come!

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard Militæret!

Grunnen til førstegangstjenesten er jo føre var-prinsippet. Og folk gjør så mye de aldri vil få bruk for i løpet av livet uansett, så det skulle ikke være noe problem. Ellers, hvis man synes militæret skulle bli for slitsomt, så er det haugevis av forskjellige stillinger å velge mellom, så en av dem skulle sikkert passe deg.

Jeg feks, var IASS (det er idrettsassistent). Jeg gikk ikke på ski når de andre gjorde det - jeg tok tida. Og sli kvar det med det meste. Vi gjorde minst mulig, og bare lånte ut div utstyr til folk som trengte det. Ellers holdt jeg for det meste til i vektrommet og åt proteiner. Tjenesten min var i så måte genial.

Men militæret er snodig, du vet aldri hva folk skal synes om det før de har vært der. En som er gira på å inn kan bli lei etter ei uke. Og en annen som hatet det det kunne bli den beste soldaten på lenge.

Men, handler dette om film egentlig?

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Standard Militæret!

Jeg skal forhåpentligvis inn i militæret til høsten, og gleder meg. Tror egentli alle har godt av militæret, man vokser på det å bli stilt utfordringer. Dessuten er det en fin mulighet til å gjøre noe annet, og få grubla litt på framtida

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund / Ørlandet
    Svar
    123

Standard Militæret!

Det er en skam å ikke gå i militæret!
    folk som lurer seg unna er pyser! Dette mener jeg faktisk! Gleder meg faktisk til militæret! få meg et år til å fundere på hva jeg vil bli og hvor jeg skal studere!

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard Militæret!

Det er så godt å høre at det er noen sunne sjeler der ute som vil gjøre noe for fedrelandet sitt!

Og man vet jo aldri - skal man lage en krigsfilm så vil man fort finne ut at det er et helvete å ikke ha vært i forsvaret. Du vil aldri kunne sette deg inn i tankene på en person som virkelig hater hvis du ikke har vært på en øvelse og fryst så du ikke vet opp fra ned. Og kjenne at den tørre ekle feltrasjonen faktisk smaker kjempedigg, og at du synes det er deilig med så mye som to timers søvn.

Side 1 av 5 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •