-
Min lillesøster er en actiongirl
Jeg hadde barnepass i dag for lillesøs, og da gjemsel ble for kjedelig, tok vi turen ut med kamera. En seksåring er neimen ikke lett å få til å samarbeide når jeg gir instruksjon - hun ble opptatt og gira på å følge med på alt mulig annet som "oi!! SE! Det er kommet hvitveis og løv på trærne! (...) DET var en fin sommerfugl! SE DA!!
" osv osv.. Så det ble bare en løpesekvens.
Akk ja - HD er gøy, og jeg måtte teste litt fargekorrigering. Forventer ikke akkurat noe tilbakemelding, bare for showoff igrunn.
Først kommer fargekorrigert versjon med 2,35:1-maske, og etterpå kommer originalt opptak uten fargekorrigering eller maske.
Det ble filmet og klipt i 1080p, eksportert til 720p
Høyreklikk og lagre mål som..
http://www.olahaldor.net/shite/eline720p.wmv
http://www.olahaldor.net/shite/eline720p.mov
-
Vice Admiral (moderator)
HD ER fint..
Hvilket kamera brukte du?
Slående familielikhet må jeg si :P
-
XL H1
Alt håndholdt, dermed ble den "kranbevegelsen" litt kjip også :P
-
Nice. HD er så bra =) Har du kjøpt deg det kameraet eller låner du det? Regner med at du redigerte i Final cut? Kan du ha preview i HD kvalitet mens du redigerer?
-
Kan kjøre monitoring til hvilken skjerm jeg vil, og til hvilken firewire-enhet jeg vil, avhengig av hvaj eg har tilkoblet naturligvis. Og jeg kan kjøre det i full kvalitet, eller "preview"-kvalitet, om du skjønner.. Eks. når man klipper i SD, og velger å kjøre preview på en skjerm, vil den normalt kjøre fullskjerm, selv om skjermen er langt større i oppløsning enn det PAL er, men velger jeg full kvalitet, vil bildet bare vises på litt av skjermen, sentrert vertikalt og horisontalt. Lek og lær 
Det er fars kamera, så jeg har det tilgjengelig stort sett døgnet rundt, om han ikke er ute for NRK e.l.
-
Når jeg klipper i Final cut vil jeg veldig gjerne kjøre fullskjerm på den eksterne stkjermen jeg har koblet til Imacen. Hva slags justeringer må jeg gjøre i Final Cut for å få til dette? =)
-
View > Video Playback > ønsket enhet
Deretter trykker du eple+F12 (View > External Video > All Frames)
-
Lieutenant Commander
Tror du HDR-FX1 har bedre eller like bra kvalitet på bilde som detta kameraet?
-
-
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker