Viser resultater 1 til 4 av 4
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    177

Standard Mine Dokumentar ideer - trenger tilbakemeldinger, takk....

Hei, jeg har noen ideer til dokumentarfilmer... jeg er fortsatt på idestadiet.. så bare det er sagt..

Helst ingen krasse meninger, det har ingen hensikt.. .

Disse ideene har jeg kommet på sånn litt og litt etterhvert...

1) " Norges hyggeligste arbeidskollega "

Som navnet sier skal jeg reise rundt i Norges land og finne Norges hyggeligste arbeidskollega...

Hvorfor:
    Alle som har jobbet, vet at det er en kollega på arbeidsplassen som man setter pris på.. som gjør at arbeidsstedet virkelig blomstrer... En morsom person, en sosial person, en person man bare digger... en person man savner om han/ hun er syk eller borte...

De fleste arbeidsplasser har en slik person...

HVordan:

Vel, jeg reiser rundt og besøker bedrifter osv... Dette kommer til å koste svindyrt... så jeg håper på sponsing.... og at det blir et fenomen at folk hjelper til.. med bla husly..... ( sikter høyt nå... )

Håper at de store bedriftene ikk er kjipe... ColorLine, Nsb, Telenor..

Trengs en del planlegging.. hvilke byer man besøker... og hvor langt man skal dra... men må jo dra opp til nord også....

HVem vil se filmen:

Alle som har vært med og blitt intervjuet osv.. pluss familiene deres osv..
    det er jo ganske mange...

Satser på å bruke humor slik at filmen blir en god morodokumentar... og at filmen får bra buzz....

Min personlige mening:

Jeg tror at det kan dukke opp uventede situasjoner som kan være ganske morsomt.. Og mange mange snåle mennesker... som igjen kan være morsomme...

SIden jeg besøker mange ulike bedrifter så finner jeg mange ulike personligheter.....

2) " Hvordan kan jeg gjøre en god gjerning hver eneste dag i 30 dager? "

Eller:" Hvordan kan jeg få andre til å gjøre gode gjerninger i løpet av 30 dager "

( kan forklare hvis noen gidder å høre, men satser pengene mine på den første... synes den virker bra... men denne har også potensiale.. )

Har en ide til... men disse først nå.... :lol:

[/b]

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Standard Re: Mine Dokumentar ideer - trenger tilbakemeldinger, takk..

1) " Norges hyggeligste arbeidskollega "
    hvor er problemstillingen? hva vil gjøre at seeren forsetter interessen i å følge med? at folk venter på å se seg selv bli intervjuet holder ikke, de vil da begynne å spole.
    For meg virket ideen som en nyhetsrepotasje, legg inn en problemstilling, så har du noe som virker mer som en dokumentar.
    Men såklart en ide å jobbe ut ifra.

2) " Hvordan kan jeg gjøre en god gjerning hver eneste dag i 30 dager? "
    Dette høres ut som et reality program =)
    Men her har du hvertfall en problemstilling, "vil jeg klare dette? eller ikke?"

Nå må jeg sove, håper flere kommer med mer konstruktiv kritikk =)
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Volda
    Svar
    240

Enig med Kim der altså... kan bli litt svakt uten en problemstilling..
    Du må ha noe som interesserer. Noe som vil fange seeren.
    Det med arbeidskollega høres mer ut som et program i stil med "Jakten på det gode liv..."
    Da ville jeg (heh) heller laget en dokumentar om dårlig arbeidsmiljø, for dette er jo nesten mer vesentlig. Det vil underholde og holde spenningen oppe.

Likte heller den andre tanken da. Du gjør et lite prosjekt med deg selv, en slags videodagbok der du prøver å gjøre gode gjerninger i 30 dager.
    Så en film om noe sånnt en gang. En slags bevegese i USA. "Gi det videre" eller noe sånt het den. Dette synes JEG høres morsomt ut da.
    Det er jo ikke alle som klarer dette.
    Prøv og se om du får med deg flere. Se hva som skjer, og om det utviklet seg, om folk ble annerledes osv. en god tanke
    ww.gratistur.com

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    177

Som sagt er jeg fortsatt i idefasen ennå..

Har ikke jobbet på denne måten før.. .Tenkte denne gangen å bare slenge ut noen ideer og høre hva folk syntes..

Har forresten aldri laget dokumentar...

Enig der at det trengs en problemstilling.. kommer tilbake til dette senere.... Må tenke litt mere..

Så en film om noe sånnt en gang. En slags bevegese i USA. "Gi det videre" eller noe sånt het den. Dette synes JEG høres morsomt ut da.

Nå tenkte ikke at det var jeg som skulle gjøre gode gjerninger.. Men få andre til å gjøre gode gjerninger...

Stemmer det med den filmen... lenge siden jeg så den... husker ikke mye av den..

Men ideen er å gå ut til folket og få dem til å gjøre gode gjerninger....

Man kan ikke forandre verden.... man kan gi penger/ støtte folk gjennom ulike fond... men føles det bedre?? Jeg synes ikke det gir meg noen ting...

MEN, hvis du gjør noe personlig for noen, så vil alt være annerledes... det trenger ikke koster penger engang.. ALLE kan gi penger til Pensjonistforeningen, men ikke alle kan hjelpe en stakkars gammel dame over veien... ???

Det er den tanken jeg tenker på... Om man bare kan gjøre en liten gjerning hver dag.. . for en herlig følelse....

Feks her om dagen var jeg og handlet på Kiwi.. Ved kassa ser jeg et bankkort... Jeg spør kassemannen om det var ei dame som hadde mista den... Han visste ikke.. .
    Jeg snur meg og ser ei dame gå til bilen sin..
    Jeg kunne vært en dust og beholdt kortet eller gitt faen... Men hva ville det hjelpe.. bekymringer for dama osv...

Så jeg tok med kortet og løp ut til dama... Jeg stoppa bilen og ga kortet til henne... Hun ble jo selvfølgelig kjempeglad... og jeg fikk et kyss på kinnet.. ( neida... bare flippa... hadde vært typisk film... eller at jeg hadde blitt invitert hjem.. hehe... )

Men poenget er at en god gjerning er en god gjerning.. uansett omfang.. men jeg synes det er bedre å glede en person en å glede en hel gjeng sånn halvveis...

:lol:

Jeg kommer tilbake senere med mer info om ideen... må bare tenke litt....

Men fint om flere kommer med tilbakemeldinger... ellers takk til dere som har svart...

Men det virker ikke som kopi av filmen da??? Liker ikke kopiere jeg...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •