Viser resultater 1 til 10 av 10
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    177

Standard Musikkvideo?? Finner ikke den, må se den..

Noen som vet hvor man kan laste ned musikkvideoer?

Har et håp om å finne en musikkvideo som jeg så for et par år siden...

Husker ikke Tittelen, men det var med Ronan Keating... ok, er ikke fan.. men den videoen er knalltøff..

Hvis jeg husker riktig er det kun en tagning på hele musikkvideoen.. Ronan labber rundt i gatene, gjennom butikker osv... masse statister. Til slutt går han opp på scenen og synger der..

Digger steadycam og lange tagninger.. dette er kunst, dette er filmteknikk på sitt beste.. Men nå er det min mening... sikkert mange som ikke liker sånn.

Det kreves utrolig mye planlegging, og tror de fleste som lager film har lyst til å filme slikt. Men som sagt, planlegging... og mange, mange øvelser..

Kurts siste video, Never Easy, er vel en lang tagning... Men ikke fullt så bra gjennomført.. Helt enkelt laget... for han går ikke gjennom mange rom, opp trapper osv.... og det er veldig få statister...

Men samme prinsipp, han ender opp på scenen... hehe.. tror noen har kopiert noen andre her..

hvis noen er interessert i slikt, se musikkvideoen til U2, Sweetest Thing.. Kan også nevne filmer som bruker denne teknikken hvis noen har lyst og se noen knallbra filming...

Men altså den videoen.... hehe..

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Kanskje dette hjelper?

Søkeresultat google:
    [ame]http://www.google.no/search?hl=no&;q=Ronan+Keating+musicvideos&;meta=[/ame]

Ellers kan du jo søke i nedlastningsprogrammer osv?
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Brisbane, Australia
    Svar
    78

hvis du liker videoer som går i ett take, så burde du sjekke ut videoene til Michel Gondry. Han har en dvd med det beste han har laget som jeg ikke vet om man kan kjøpe i norge, men den finnes i hvertfall på amazon.com ( [ame]http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B0000DBJ9J/qid=1126488962/sr=8-12/ref=pd_bbs_12/002-8460987-3659240?v=glance&;s=dvd&;n=507846[/ame] )

fyren er et geni! Michel Gondry dvden er forresten del av en større samling med dvder til forskjellige musikkvideoregissører som skiller seg ut og er spesielt bra. Så langt har de gitt ut Michel Gondry, Spike Jonze og Chris Cunningham, og snart kommer Mark Romanek, Anton Corbijn, Stéphane Sednaoui og Jonathan Glazer. Director's Label heter serien, og er absolutt verdt å sjekke ut.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Trondheim
    Svar
    322

Sitat Opprinnelig postet av Alex
    hvis du liker videoer som går i ett take, så burde du sjekke ut videoene til Michel Gondry. Han har en dvd med det beste han har laget som jeg ikke vet om man kan kjøpe i norge, men den finnes i hvertfall på amazon.com
    Det er en knall DVD, fikk den i julegave i fjor, så den skal være mulig å oppdrive i norge ja. Utrolig bra laget videon med Kylie Det meste er bra på den DVD må sies
    Another Generation ®
    Entertainment Project

www.agep.biz

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    177

Michel Gondry... Ok takk. Er alle hans videoer LONG TAKES? Det var det som var spørsmålet mitt..

skal kikke på den sida...

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Trondheim
    Svar
    322

Sitat Opprinnelig postet av benObel
    Michel Gondry... Ok takk. Er alle hans videoer LONG TAKES? Det var det som var spørsmålet mitt..
    Musikkvideoen med Kylie er i allefall et long take, men den er litt spesiel. Hun vandrer på fortauet rundt et kryss, og for hver runde hun tar legges det til en av hver gjenstand og personer (også en av henne). Ok, er utrolig evneveik til å forklare, så du bør se den selv Videoen heter "come into my world" tar jeg ikke helt feil.
    Another Generation ®
    Entertainment Project

www.agep.biz

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    177

Hmm.. aldri sett den videoen med Kylie, men virker meget spesiell og bra...

Faen, irriterer meg så.. ang den videoen med Ronan Keating.. en av de kuleste jeg har sett....

Har tenkt å lage en en film med kun en tagning, trenger inspirasjon.. har bestilt noen dvd filmer, men tar jo måneder før jeg får de..

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

E.R. (akutten) er full av lange takes hvor det er mange mennesker og mange vanskelige roller involvert...

Litt off-topic men måtte bare nevne det...
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    177

Når du nevner det så, E.R har jammen med mange long takes ja...

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Brisbane, Australia
    Svar
    78

michel gondry har ikke BARE long takes, men han eksperimenterer mye med det. han har en video til en artist jeg ikke husker helt navnet pa (noe med Cibo Matto eller no slikt) hvor det er et handlingsforlop tatt i ett take (jente 1 vakner opp, jente 1 går ut av leilighet, jente 1 kjører moped, jente 1 blir påkjørt av jente 2, jente 2 går hjem, jente 2 legger seg). så har de delt skjermen i to og viser handlingen forlengs på den ene siden og baklengs på den andre siden. litt vanskelig å forklare her men det ser helt sykt ut fordi tingene som skjer på hver skjerm korresponderer med hverandre. han har også en chemical brothers video hvor de filmer ut av et togvindu og alt i landskapet korresponderer med musikken (f.eks. en bestemt trommebeat, en bestemt type bygning dukker opp). uansett, masse kult.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •