Side 1 av 5 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 48
    Captain datselguf2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

Standard NAF-filmen 2006

OKey Hører det blir snakk om NAF filmen så eg lager en litan topic om dette emne hehe :P:P
    VR-V1E HDV
    HDVlight
    Røde NTG2 (Boom og Dead cat)

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    188

Standard NAF-filmen 2006

Holder på å lage en side i PHP nå der folk kan registrere seg, hva det vil bidra med, kontakt, hvor det bor etc.
    Tenkte vi skulle kartlegge litt :?

Captain datselguf2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

Standard NAF-filmen 2006

Okey det viktigste er jo ha et GODT manus og seff Sjanger..

Hvilken sjanger???
    Og de som har god fantasi og som er god til og lage manus??
    Regisør og kameramenn, lys Kaster "Folk" (ikkje frekt ment)
    OSV....

Me kan jo ta og filme begge plasser eller I midten av ØST OG VEST foreksempel...
    VR-V1E HDV
    HDVlight
    Røde NTG2 (Boom og Dead cat)

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Standard NAF-filmen 2006

Tror nok det første man må tenke på er cast'n'crew her. Og, eventuelt, hvem har ansvar for å holde styr på dette?
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Volda
    Svar
    240

Standard NAF-filmen 2006

Jeg for min del tror en film i izzat/sinus stil hadde vært det enkleste.
    I denne sjangeren kan man komme langt med gode skuespillere og et godt manus og lite penger.
    ww.gratistur.com

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Standard NAF-filmen 2006

Ikke noe med hovedhandling som "alkohol, dop og vold" som alle norske filmer er fylt opp av please ops:
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Buskerud/Hole/Røyse
    Svar
    280

Standard NAF-filmen 2006

Sitat Opprinnelig postet av mrbull
    Jeg for min del tror en film i izzat/sinus stil hadde vært det enkleste.
    I denne sjangeren kan man komme langt med gode skuespillere og et godt manus og lite penger.
    Kjære mrbull... (ikke frekt) men jeg tror de fleste syntes at sånne filmer er kedelige!
    he Lord is My Strength

"When you can't cloth in the skin of the lion, put on that of the fox" Guy Williams, Zorro.

"It's not who I am underneath, it's what I do that defines me..."

"All for one, and one for all!"

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    77

Standard NAF-filmen 2006

alle har sikker heilt ulike meininger om ka som er en god film..... trur dette kommer til å bli problemet vist det blir nokke av dette
    ag Aeger din MamMa

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Standard NAF-filmen 2006

Om dette skal fungere LITT engang så trenger vi en "ledelse" som kan organisere og fordele oppgaver og bli enige om et manus.

noen som kan si her og nå at de har tid til en slik oppgave?

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    146

Standard NAF-filmen 2006

Sitat Opprinnelig postet av KUDi
    Om dette skal fungere LITT engang så trenger vi en "ledelse" som kan organisere og fordele oppgaver og bli enige om et manus.

noen som kan si her og nå at de har tid til en slik oppgave?
    Først av alt syns jeg det er veldig bra at dette prosjektet er viet såpass mye oppmerksomhet allerede etter få dager inn i det nye året. Bra initiativ!

Jeg er også enig i at det bør være en "prosjektleder/-ledelse" som administrerer det meste av informasjon og holder litt i trådene. Jeg er forsåvidt interessert i å være med i denne, selv om jeg nok har årets mest travle periode rett foran meg (ferdig siste uka i februar da jeg er ferdig med masteroppgave og eksamen). Etter det kan jeg bruke ganske mye tid på et sånt prosjekt.

Som flere andre har nevnt tror jeg det er viktig at vi får en god oversikt over ressurser vi har (både av kunnskap, utstyr og arbeidskraft), og jeg syns makketota har tatt et veldig bra initiativ til det med sitt php-prosjekt.
    mrbull hadde også en interessant idé i den andre tråden om et møte for å bli litt kjent og ha en brainstorming, men dette kan nok bli vanskelig å gjennomføre..?

Når det gjelder sjanger så har ikke jeg noen stor formening om hva den bør være, for det viktigste etter min mening er idéen og gjennomføringen av denne. Bra idéer tilhører ingen spesiell sjanger. Eksempel: Jeg syns ikke vi skal "tvinge" oss til å lage en skrekkfilm bare fordi mange her liker skrekk. Det jeg syns ville være interessant var om noen kom med noen bra problemstillinger, tema, historier som man kan ta utgangspunkt i og bygge et manus rundt.
    Når vi har funnet et par idéer som virker bra syns jeg også at vi kan videreutvikle ikke bare et, men kanskje to-tre i alle fall slik at vi kan se om det har noe potensiale. Og da mener jeg ikke å skrive 3 fullstendige manus, men heller å gjøre en mer utfyllende beskrivelse av hendelsesforløpet og de viktige brikkene (det Thomas kaller "treatment"). Thomas North postet for kort tid siden en mal på hvordan han arbeider med manus og jeg syns denne virket veldig bra som et utgangspunkt også for disse manus.

Det vi må ha i bakhodet er selvfølgelig at vi lager en film som er tilpasset vår aldersgruppe. Og da tenker jeg på gjennomføringen og ikke nødvendigvis hvem som skal være publikum. Nå er jeg ikke helt sikker på hvilke aldersgrupper som er mest representert her, men jeg vil anslå at hovedtyngden ligger mellom 15 og 25år? I så fall bør også filmen handle om noen i den aktuelle aldersgruppen, med mindre noen får foreldre eller besteforeldre til å spille..

Det er i alle fall mine umiddelbare tanker.
    Certainty of death. Small chance of success. What are we waiting for?" -Gimli, son of Gloin

Side 1 av 5 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •