Hvis skaperne av "Villmark" kalte seg "Spleis" kan vel dere kalle dere "Splitt"?
Vi er fire gutter fra ei lita bygd i trøndelag som holder på å starte en filmgruppe, men vi har et problem: vi finner ikke på noe bra navn!
Vi tenkte å ha et norskt navn, gjerne et ord med dobbel betydning. Det bør å låte bra også uten "Productions" bak... :roll:
De som laget den norske grøsseren Villmark kalte seg Spleis, og det syntes vi var et bra navn, men kan nesten ikke ta det samme som dem![]()
Nå har dere endelig sjansen til å være kreative og komme med mange forslag!!!![]()
![]()
![]()
Glidecam X-10 med HD-4000 slede
Canon XH-A1
Hvis skaperne av "Villmark" kalte seg "Spleis" kan vel dere kalle dere "Splitt"?
he Lord is My Strength
"When you can't cloth in the skin of the lion, put on that of the fox" Guy Williams, Zorro.
"It's not who I am underneath, it's what I do that defines me..."
"All for one, and one for all!"
lurebjørn productions kanskje? =)
quot; Let´s get down to brass tacks... How much for the ape? "
-Hunter S. Thompson
Det ble til slutt Teltplugg Productions!
Grunn: Teltplugg er en viktig "dings" som holder teltet (skulle liksom symbolisere noe større, verden, samfunnet, film osv...) stående. + man får friluftsassosiasjoner og vi mange av filmene våre vil være i skogen, fjellet, kort og godt natur.
Noen innspill på dette navnet? Noen som får andre assosiasjoner? Kan selfølgelig også være et mordvåpen... :twisted:
Glidecam X-10 med HD-4000 slede
Canon XH-A1
Må dessverre si at min korrupte hjerne kun får assosiasjoner til homser på telttur og den ivrige bruken av buttplug, mens de sitter rundt bålet og flørter lekent med tunga på grillpølsa.
Hahahahaha :P
Nice one Kjetil!![]()
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Bare en liten dråpe fra min side.
Hva skjer med at "alle" har "Productions" ? :roll: Det, mener jeg, høres skikkelig tåpelig ut, spesielt når det er et NORSK ord eller navn..
F.eks. "9mm" eller "Motion blur" er jo helt konkrete, og flotte navn - uten "productions" i tillegg.
Høyfjellssol er jo et flott navn :lol:
ivet er fult av oppturer og nedturer, på toppturer er nedturene best.
Hehe, godt poeng OlaHaldor, mye det samme med de fleste billige redigeringsprogrammene, de heter noe med studio og har en smilende dame som holder et videokamera på esken... :wink:
Teltplugg Productions høres ut som en parodi på et filmselskap.
Idéen er god, holder sammen taket/verden osv. men høres bare teit ut når man leser det.
Men er vrient å finne på navn på filmselskapet, siste navneforslaget til studioet til gjengen min er to latinske ord(de gir faktisk en mening)...
(Bortsett fra de to ordene kan jeg ikke noe latin.)
I mitt tilfelle har jeg brukt en del av navnet mitt i navnet på "filmselskapet" mitt!! Heter Hagebakken til etternavn så tenkte på Gardenhill production men så syntes jeg det ble litt teit så da ble det til slutt GardenPictures![]()
Bokmerker