Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12

Tråd: Nedlasting?

Ensign
    Medlem siden
    Mar 2005
    Svar
    27

Standard Nedlasting?

Yo! Leste nettopp den lost topicen hvor en bruker skrev han ikke likte nedlasting, jeg vet ikke om dette har vært et tema før, men hva synes dere om nedlasting og hva er egentlig lovene mot det?

Peace

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Volda
    Svar
    240

Standard Nedlasting?

Hehe Kanskje dumt å si men;
    Kunne ikke klart meg uten :wink:

Selvfølgelig er det jo ting en støtter da!
    ww.gratistur.com

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Standard Nedlasting?

nedlastning er tabu for mange

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Standard Nedlasting?

Med fare for å bli skyti her nå.. Jeg synes det for min del er greit å laste ned programmer, så lenge det fører til at jeg utvikler meg som klipper.
    Men jeg lover med hånden på hjertet at den dagen jeg tjener penger på filmene mine, skal jeg begynne å betale for programmene!
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Standard Nedlasting?

Men det er fremdeles ulovelig :wink:
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Standard Nedlasting?

Vel, er det ulovlig å laste ned? Trodde bare det var å dele, eller å tjene på det du lastet ned som var ulovlig? Eller har jeg fallt av lasset når det gjelder disse lovene? :?
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Trondheim
    Svar
    322

Standard Nedlasting?

Programmer har det vel alltid vært ulovlige å laste ned. Filmer og musikk derimot var det vel ingen regler for (bortsett fra mot å dele) frem til den nye loven i år. Mulig hukommelsen min spiller meg et puss, men mener det var slik.
    Another Generation ®
    Entertainment Project

www.agep.biz

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Horten
    Svar
    171

Standard Nedlasting?

Det var meg som så det.. Siden jeg er filmskaper selv laster jeg ikke ned filmer men ,hehe, laster ned musikk. Vet det høres lii rart ut :laughing: , men nå skal det være sagt at kvaliteten på en DVD er bedre enn en billig DivX piratkopi. Pluss at man får bonusmaterielle og V.O fra regissørene osv.
    I dream for a living"
    -Steven Spielberg

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Volda
    Svar
    240

Standard Nedlasting?

men nå skal det være sagt at kvaliteten på en DVD er bedre enn en billig DivX piratkopi. Pluss at man får bonusmaterielle og V.O fra regissørene osv.
    Hørt om .iso filer? :P Direkte kopi av dvdplater. Går da an å laste ned de og, men de tar jo betydelig mer plass da. Og da snakker vi flere gb altså

Ellers vil jeg si at det å tjene penger på filmene sine uten å bruke lovlige programmer er SVÆRT ulovlig. Blir en tatt for det... Ja, da er man VIRKELIG ute å kjører. Husker ikke helt hvilket firma som ble tatt med det, men var et stort et en gang i tiden

Og det med musikk og film: Det er faktisk HELT ulovlig å laste ned.
    Grunnen til at Limewire og Kazaa osv. er lov, er muligheten til å dele EGNE filmer, musikk og programmer. Det er DET de overlever på. Det at andres musikk blir lagt ut, er "liksom" det at de ikke kan kontrollere hva som blir delt.
    Når en kjøper en film, betaler man faktisk for EN lisens. Det vil si at en i utgangspunktet BARE har lov til å se den ALENE (jeg ringte til filmtilsynet...). Det er helt sjukt, men det er sant. Likevel har de satt en smertegrense ved 10 personer på en gang. Så nestegang du arransjerer filmkveld med 11 personer eller mer, er du faktisk ULOVLIG :wink: :roll:
    Rart det der.

Ken kan kopiere musikk og filmer til sitt egetbruk ja, men det vil da si at en allerede EIER lisens for den (at en har filmen/cden fra før).Så det å laste ned filmer og musikk ER ulovlig altså, for de som ikke visste det. Og det med "Ja, men så lenge vi ikke tjener noe på det," så vil jeg si det er falske rykter som går om at dette er lov. Har en ikke betalt, er det ikke lov, så enkelt er det
    Hehe.
    ww.gratistur.com

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Standard Nedlasting?

Eg laster ned en del musikk, noe som etter min mening er greit. Men når du begynner å laste ned redigeringsprogrammer til 7-8000kr(after effects) begunner det å bli litt tvilsomt. Har og lastet ned noen filmer, men dei er i så dålig kvalitet at eg sikkert kommer til å leie dem når di kommer på dvd. Hehe..
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]
    Pettersen Produksjonar[/url]

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •