Viser resultater 1 til 5 av 5
    Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2007
    Svar
    123

Standard nedslitte locations

Nærmer seg fiksjonsdrama på NISS så tenkte å starte tidlig med å se på locations. Lurte på om noen vet om slitte leiligheter, forlatte hus etc steder i nærheten av Akershus/Oslo?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    69

Hva med Dikemark eller Lier sykehus? 30 000 kvm. nedlagt mentalsykehus...... flere bygninger, mange etasjer.....bare å spasere rett inn

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    235

Sitat Opprinnelig postet av TV2Danny
    Hva med Dikemark eller Lier sykehus? 30 000 kvm. nedlagt mentalsykehus...... flere bygninger, mange etasjer.....bare å spasere rett inn
    Er bare å spasere rett inn kanskje ja, men det er alikevel ikke lov uten tillatelse.
    Er kanskje greit å ha sånne ting i orden når det er et skoleprosjekt?
    Solum Media - Vi virkeliggjør din fantasi

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

De var ekstremt negative da jeg ringte dit for å spørre om vi kunne filme der. Hører Svendsen har fått det til med på et eller annet vis.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Svendsen kunne vel bruke bokstavene SF sammen med ordet Norge, og da er det som regel i boks. Mange vil ikke hjelpe oss små, fordi de ikke ser at det kan bli noen gjentjeneste av det. Men de vil mer enn gjerne gi masse av seg for de store gutta. Når vi produserte Bunker var det helt umulig for dem å låse opp en liten bunkerdør i Holmenkollen, men så fort nrk stod bak Ut i vår hage 2, så slapp de rett inn, og ble sikkert møtt med småkaker og kokekaffe når de kom dit. Var også mye lettere for å oss å få med skuespillere og bedre locations når vi kunne skilte med at vi gikk på MI, enn når man må si at man bare er en ivrig amatør. Selv om det ofte er lettere å få noen til å gjøre gratis locationmessige greier for en budsjettfilm, så er det i alle fall enklere å skaffe gratis crew og skuespillere til amatørfilm og skolefilm - skal noe til at de slenger seg på gratis hvis de vet at noen andre tjener penger på det. Men generelt må det nok sies at nordmenn jevnt over er ganske flinke til "dugnadsarbeid", og vi skal ikke nødvendigvis ha penger for alt vi gjør, så lenge ingen andre tjener penger på det også. Har vel noe med at vi har det så godt og tjener såpass bra på de sju og en halv timene vi jobber hver dag, at det går greit å gi litt til hobbyvirksomhet og skoleprosjekter av ymse slag; f.eks film. Og film er også en litt gjev greie, og spiller på folks forfengelighet om å bli anerkjent for noe, kreditert for noe eller sett på tv, og det er stas. I andre land hvor folk sliter for å overleve skal det mye mer til for at de gidder å hjelpe til med noe gratis, selv om de kanskje i seg selv skulle virke som et hyggeligere folkeslag enn oss på det kjølige berget. Ikke prøv å få ei hore til å gjøre en tjeneste for deg for eksempel, selv om det ikke er seksuelt, så er de opplærte til at de skal ha penger for det hvis de gir av seg selv, så de kan sannsynligvis ikke engang fortelle deg veien uten å få en hundrings i hånda først. Men merkelig nok er nordmenn veldig lite serviceinnstilte. De vil bare at jobben skal inneholde minst mulig når de arbeider, og deretter hjem og gjøre sitt eget, i motsetning til før når man levde for yrket sitt og ytte maksimal kundebehandling. Nå er vi timebetalt og avhenger ikke egentlig av kundene, det er det sjefene våre og eierne som gjør. Norges bedrifter er så rike om dagen, at kunder egentlig bare er noe herk, i alle fall de private kundene. Ellers byttes jo bare milliardene mellom bedriftene slik at de alltid har for mye penger mellom henda, og bare kan bytte ut hele inventaret sitt en gang i måneden. Dette går jo igjen til andre bedrifter, men ingenting går til arbeidskraften, for folk er plagsomme. I fattigere land ligger de 30 år bak oss, og blir dermed mer innstilt på at kundene faktisk er de som innbringer deg pengene dine, fordi du er mer i kontakt med dem, enn i store hvite bedrifter. I Norge og mange andre vestlige land har de innsett at folk bare er en irriterende hindring, og at de er fritiden vår som er det viktigste. At vi kan få realisert drømmene våre. Ikke at dette egentlig er noen forskjell fra tidligere tider, bare at nå skiller drømmene seg fra hva vi jobber med, fordi vi er lurt til å tro at vi kan bli hva som helst, men før så var drømmen ofte den jobben du faktisk fikk. Mange var svært tilfredse med å arve skomakerlesten av sin far og bringe tradisjonen videre, og hadde ikke noe særlig lyst til så mye annet. Hele døgnet gikk jo med til jobben, så var ikke så mye annet man kunne ta seg til uansett. Byrkene var 6 dager i uka, og på søndag var det kirka, og bøndene jobber hele døgnet uansett, hele året, nå som da, men det er selvsagt noen som har ordna seg litt så de ikke bedriver slik konstant. Men i svarte helvete, Wangen. Tror du seriøst at jeg gidder å lese dette pisset, når jeg har fritid å kose meg med mine egne ting på? Ikke bruker du avsnitt heller, så det er magisk irriterende å lese! Jeg kan nok kanskje bruke litt tid på dette hvis jeg sitter på jobb, er jo tross alt ikke min tid jeg bruker, men faen heller om du skal få ta fritiden min, Wangen. Og sadistisk som du er, så regner jeg med at det er det du faktisk prøver og frarøve meg også. Skjerp deg, og finn på noe annet. Dette blir for dumt!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •