Side 1 av 6 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 51
    Cadet 4
    Medlem siden
    Dec 2005
    Svar
    14

Standard Noen er som lever av film...?

Jeg driver et eget firma, og sist mnd fakturerte jeg mine kunder for over 12.000 kroner på filming.
    Min idee er helt ny i norge og dette ser ut til å ta av. Jeg har en målsetting om at innen sommeren skal jeg ha en inntekt på rundt 40.000 pr mnd med min idee.
    Siden dette er så nytt så legger jeg ikke ut hva jeg driver med ennå (sorry) - men jeg lurer på om noen av dere lever av filmene / ideene deres.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    San Francisco, California
    Svar
    164

Inimellom studiene (ferier) lever jeg på å lage reklamefilmer og instruksjonsvideoer for diverse firmaer. Ingen krevende eller spesielt kreativ jobb, men grei og bra betalt sommerjobb

Vet ikke hva du snakker om, men det finnes ikke noe spesielt revolusjonerende og nytt i verden i øyeblikket som man kan tjene penger på annet enn det samme gamle oppskriftene, reklame, fiksjonsfilm, musikkvideo, internett relaterte videoer osv.... Men lykke til med hva enn du driver med, men noe særlig nyskapende er det vel ikke?
    quot; Let´s get down to brass tacks... How much for the ape? "
    -Hunter S. Thompson

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Jeg drømmer om å leve av film vertfall :wink:

Og jeg vil gjerne høre din fantastiske "idee". Det er ikke sikkert det er nytt i norget vetdu :wink: . En stund trodde jeg at det ikke var noen i norge som drev med motion capture en gang

Men lykke til da :wink:
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Cadet 4
    Medlem siden
    Dec 2005
    Svar
    14

Nei, det er ikke så veldig nyskapene.. (i USA så er dette helt vanlig) Men, i norge så er det ikke det...

La meg jobbe frem konespetet mitt litt til, så skal jeg fortelle dere om det - vil nødig ha konkurenter akkurat nå.
    Konsepet er veldig simpelt og griet, så rart ingen har satset på dette markedet ennå... Kan hende jeg trenger noen freelancere i Oslo om en liten stund... men dette kommer jeg tilbake til :-)

I neste mnd er mitt budsjett på 25.000 kroner, vi får håpe jeg klarer det.
    Vet jeg vekker nyskjerringheten nå, men om en liten stund letter jeg på sløret :-)

Cadet 4
    Medlem siden
    Dec 2005
    Svar
    14

Kan gi et lite hint... Det er ett firma i Norge som i TV reklame sier at de er de eneste i Norge som har det.. Men, det de har er drit dårlig, og jeg har laget et mye bedere konsept enn det de markedsfører for... OK... Nå kan dere gjette. rett svar gir også rett svar fra meg :-)

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    240

Hvor gammel er du?

Jeg lever på ingen måte av filproduksjon, men kan nå tenke meg det. Jobber med en hjemmeside hvor vi kanskje skal tilby tjenester i nærområde. Men vi får se om vi får tid til sånt. Det er veldig travelt på skole og sånt, og det må vi prioritere.

Cadet 4
    Medlem siden
    Dec 2005
    Svar
    14

Hei joakim192
    Jeg er snart 31 år gammel. Jobber til daglig som IT-ansvarlig / webmaster ved ett av norges størte callcenter. Har i et par år hatt film som hobby, før ideen kom inn i mitt hode... Nå ser det ut som dette kan bli en MEGET grei ekstra inntekt! Og på sikt nå så satser jeg på å leve av det.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    188

hmm...du filmer noe for noen eller?

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Det første som virkelig slår meg, er filming for magaziner, blader og websider osv. Men sikkert ikke riktig.

Men sikkert lønnsomt
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    49

Jeg lever på ingen måte av filproduksjon
    lever du av filmproduksjon, da?