Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 34

Tråd: ny harddisk

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    foran pc'n :P
    Svar
    95

Standard ny harddisk

jeg skal ha en ny harddisk til pc'n min, men trenger litt hjelp. intern eller ekstern? så vidt jeg har skjønt er interne disker raskere og det tar ikke opp ekstra plass på pc-bordet. men jeg tror det kan være greit å ha en ekstren disk, hvis jeg skal jobbe på flere pc'r. (prosjekt på skolen osv)

hva anbefaler folket, intern eller ekstern disk? kom også gjerne med forslag til hvilken type jeg burde kjøpe!

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Standard ny harddisk

Intern disk er sikkert litt raskere, men jeg tror ikke du merker forskjell. Jeg har f.eks både redigert og spilt av DVCPRO HD fra eksterne disker uten problemer.

Som du selv oppsummerer: Ekstern er en ekstra klump på skrivebordet, men kan lett flyttes mellom forskjellige maskiner. Intern er kanskje raskere, er billigere, og er internt. Du må bare velge hva som passer best for deg.

Samsung og Seagate er 2 merker jeg har gode erfaringer med.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    230

Standard ny harddisk

Ekstern funker like greit som intern er min erfaring, selv om det tar bittelitt lengre tid, hvis du har en riktig rteg usb forbindelse så veies dette opp for ved at du kan ta med discen rundt om kring på skolen og sånt, så jeg trur du burde kjøpe en ekstern.
    ww.blender3d.no

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Standard ny harddisk

Sitat Opprinnelig postet av nilsjnesse
    Ekstern er en ekstra klump på skrivebordet ...
    Føler det at dagens eksterne harddisker er så flotte å se på at det ikke gjør noe om de tar opp litt plass :wink:
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

Standard ny harddisk

Sitat Opprinnelig postet av nilsjnesse
    Ekstern er en ekstra klump på skrivebordet
    Kan vere prakktiskt og. da mann kan ta me artisken me runt om kring!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    178

Standard ny harddisk

Hei Åsmund.
    Det som er viktig når du skal kjøpe harddisk er å se på hvor rask den er.
    Hvis du driver med videoredigering vil jeg si at 7200 RPM (evolutions Per Minute) er et "must".
    Interne disker er vel kanskje billigere, men de arbeider ikke fortere. Med USB2 eller firewire funker det optimalt.

Dette blir min neste harddisk (vær oppmerksom på at jeg ikke vet hastigheten på denne, fordi det ikke står. Hvis den ikke er på 720 RPM ville jeg ikke kjøpt den): http://store.apple.com/Apple/WebObje...tdCF1jnzG4BICU

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

Standard ny harddisk

jaran:

Måske bør'n se efter hurtig acces tid. på les skriv er forskelen så lav i RPM at det har 0 betydnig for vidio samenheng - å redigering p¨å sådan.

"X-terne" hard drives kan ikje måle seg me hard disks mondteret på de interne grense snit inter face -sata II osv, uandseth om de e usb eller Fire Vire

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Standard ny harddisk

Denne problemstillingen du nevner, jaran, er jo bare aktuell når det gjelder interne disker på bærbare pc'er. Er nesten utelukkende 7200 rpm på 3,5" disker -- kan ikke huske å ha sett noe annet.

I tillegg er det langt mindre viktig enn du hevder (som Ekksplotsjon B. S. har påpekt).

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Mo i rana
    Svar
    212

Standard ny harddisk

hehe...

Dataoverføring
    – FireWire 400: opptil 400 Mbps (50 MB/sek).
    – USB 2.0: opptil 480 Mbps (60 MB/sek).
    – USB 1.1: opptil 12 Mbps (1,5 MB/sek).

Tror ikke du trenger og vite hvor mange rpm disken har, står jo i klartekst att den er mere en rask nokk! jeg har 4, 250gb disker, og er fornøyd med det!

Bare en ting gutter og jenter.... ALDRIG kjøp maxtor! trust me!!!
    ulken. boy wonder....

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard ny harddisk

Har hatt en ekstern Maxtor-disk i to år uten ett eneste problem...
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •