Viser resultater 1 til 6 av 6
    Cadet 4
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Oslo, Norge
    Svar
    12

Standard Ny her! trenger hjelp med AE/AP

Hei alle sammen! Jeg er ny på dette forumet og jeg har nettopp startet med video redigering. Jeg har holdt på med Photoshop noen år og kan det meste der.

Jeg holder på med et prosjekt og har skjønt at Windows movie maker ikke holder kvalitet lenger på noen som helst måte. :-)

Derfor trenger jeg litt hjelp. Det er litt basic hjelp - jeg har gått igjennom noen tutorials på videocopilot og har klart å lage meg fantastiske animasjoner.

1. Det første jeg må lære meg er å lage tekst. Simpel tekst som scroller oppover som credits på en film.

2. Videon jeg holder på med nå, skal være 'pro' - så det jeg tenker er å lage tekst med kul animasjon. Jeg skal vise dere en video som eksempel. Det skal være mange navn som dukker opp etter hverandre, med en bra bakgrunn(bilde eller video) lik denne videon: Se fra 0.20 til 0.50

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=fDz0deTBUQM[/ame]
    - fra et spill jeg pleier å spille, Quake 3 Arena (quakelive)

Denne videon er laget med Adobe After Effects og Adobe Premier. (Se credits.) Da tenker jeg at det ikke er umulig! Jeg vil gjerne prøve å lage noe lik de effektene han brukte. Måten navnene gjør deres entrance på og måten de bare fader ut av filmen, er noe jeg vil prøve å lage.

Setter pris på alle svar!

Regards,
    ethicaL

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Sv: Ny her! trenger hjelp med AE/AP

Dette er alt etter hva jeg kan se en manuell prosess hvor du selv animerer de linjene og hvordan teksten oppfører seg. Blir mye keyframing, for å si det sånn. Men når du først har fått til en stil du syns funker bra, kan du bruke den på alle andre tekster også.

Start med å lage en tekst. I tidslinjevinduet har du en trekant til venstre for T-ikonet som indikerer at layeret er en tekst. Trykk på denne for å åpne parametrene som er tilgjengelig. Der et eller annet sted skal det være en knapp med enten "animate" eller "text animation" e.l.. Trykk på denne trekanten for å åpne en ny meny med hva du vil animere. Derfra kan du velge å animere blur, size, transparency, random character etc. Dvs. at du må kombinere mange slike for å få til det du vil.

Cadet 4
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Oslo, Norge
    Svar
    12

Hvordan gjør jeg timelinen større? Min er på 5 sekunder og vil ikke bli noe større.
    Har du noen tutorials på scroll text? Jeg skal prøve meg på det basic først, så starter jeg med litt mer avansert animasjon.

Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Madla, stavanger
    Svar
    433

I After Effects: Høyreklikk på tab'en til tidslinja og velg composition settings. Der velger du hvor lang komposisjonen skal være.

Er det ikke noe slikt du er etter? Den samme teknikken: http://www.videocopilot.net/tutorials/futuristic_hud/

Cadet 4
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Oslo, Norge
    Svar
    12

Woie, takk for timeline hjelpen! Men det er ikke det jeg er ute etter. Jeg er ute etter å klare å lage en slik tekst som vist på videon ovenfår. Hvis du har noen tutorials på noe lignende tekst, ville det være flott!

Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal lage en scrolling text? En tutorial på det noen sted?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Aktivèr keyframing ved å trykke på stoppeklokka for parameteren "position" så kan du flytte den dit du vil fra tid til annen.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •