Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17

Tråd: Nytt prosjekt

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Standard Nytt prosjekt

Jeg skal starte et nytt filmprosjekt, dette er faktisk det første store prosjektet jeg starter, før har jeg bare laget små filmsnutter på et par minutter helt uten manus og planlegging, men nå tenkte jeg at jeg skulle satse litt stort og i den sammenheng vil jeg gjerne ha litt tips til f.eks. kameratype, sjanger eller noe annet, alt jeg kan få av tips og guider mottas med stoor takk!!

Budgettet er ikke stort, maks et par hundre kroner, så det hadde vært fint om tipsene lå innenfor disse rammene.
    a ja, nei nei, verden er merkelig!

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard WOFF!

Kameratype til et par hundre kroner... webkamera kanskje?

Tipsliste for amatørfilmproduksjoner!

Bruk søkefunksjonen! Det er uendelig mange tråder om kameravalg. Alt hva du klarer å søke etter eller lese igjennom så finner du tips og guider til det meste på dette forumet. Og da trenger du ikke engang takke, det er bare å stjele informasjonen du finner! &gt

Uansett, jeg foreslår samtidsdrama. Letteste å lage og koster ikke mye. Er bare finne frem noen kompiser og lage noe om det triste, kjipe livet man lever her i Norge. Vold er ikke å fornekte. Vold og blod er bra. Action tror jeg ikke du klarer å levere med "et par hundre kroner". Komedie er også en fin sjanger og kan lett blandes med vold og drama. Kjærlighetsdrama er noe forferdelig drit, som ofte har moral og sukkersøte karakterer man får lyst til å drepe. Unngå hagefilm med mindre det er med hensikt at dere lager hagefilm. Hagefilmer bør helst være morsomme, og ikke voldsactionmafiakungfufightingmatrixkopi. Helt til slutt; er du 15 år så spill en karakter i mellom 13-17. Er du 20 år, spill en karakter i mellom 18-22. Man kan også klare å lure seg unna som litt yngre eller litt eldre enn det, men du vil adri se ut som en 60 år gammel mafiaboss.

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Standard Re: WOFF!

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    Det var ikke det jeg mente, jeg lurte på hvilken type/klasse kameraet burde hvære i, så kunne jeg kansje få lånt et, ellers takk for gode råd!!

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard Nytt prosjekt

Hvis du skal leie et kamera, så er nok ikke 200kr nok uansett. Og skal du låne et gratis, så kan du jo låne det feteste du får tak i.

Toby? Toby Wong? Fucking Jackie Chan!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    230

Standard Nytt prosjekt

lagd mye film med webcam jeg.
    ww.blender3d.no

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard Nytt prosjekt

Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    lagd mye film med webcam jeg.
    Siden du har laget mye film med webcam så betyr det at webcamfilmer er dritbra og noe å virkelig satse på?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    230

Standard Nytt prosjekt

det kan jeg være veldig enig i
    ww.blender3d.no

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Standard Nytt prosjekt

Jeg har nå kommet lengre med planene mine og har valgt sjanger og funnet på handlingen i grove trekk.

Sjangeren er Sanntidsdrama, for det blir trolig enkelt og billig å spille inn.

Handlingen er slik (i grove trekk):

En gjeng presser en gutt som er ny på skolen til å utføre hærverk ol.
    Ei jente (som ikke er med i gjengen, men som alikavel er populær) som gutten liker synes synd på gutten og synes igrunnen at han er litt søt og sjarmerende, men hun viser det ikke i frykt for å bli mobbet for det.

Tilslutt blir gutten tatt for noe han og noen fra gjengen gjorde (hærverk) som han ble presset med på, men han greier ikke å stikke av fra den som tar dem og han er den eneste som blir oppdaget og får hele skylden alene.

Da velger jenta å blåse i om hun kommer til å bli mobbet og sier ifra om det gjengen driver med til en lærer, gjengen innrømmer da det de har gjordt og gutten slipper fri.
    Gutten og jenta blir da sammen og filmen ender trolig med et kyss i solnedgangen.

Noen som har forbederinger eller forslag til tittel?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    276

Standard Nytt prosjekt

Jeg gir en god F i om noen er uenig i det jeg sier nå men:
    For en klisjefylt kjedelig søppelide det var. (ikke ta det alt for tungt).
    Den manglet kreativitet, og det virker som du har sett alt for mange slike filmer hvor storyen går akkurat sånn.
    Et kyss i solnedgangen - Jeg håper den var på bunnen av alternativ listen din! Det skjer hele tiden.

Likevell lykke til, håper det går bra, eller bedre enn det det høres ut som!

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Standard Nytt prosjekt

Ok, men jeg tenkte at dette ville være noe nytt fra unge amatører, jeg vil nå si at ideén min er bedre enn de utallige selvmordsfilmene som har kommet. Grunnen til at jeg valgte den slutten som jeg gjorde er litt på grunn av at Mandal har flere kilometer med strender der scenen kan spilles inn.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •