Vis meningsmålingsresultat: Synes dere jeg burde gjennomføre dette?

Velgere
23. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • Ja

22 95.65%
  • Nei

1 4.35%
Side 1 av 5 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 46
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    240

Standard Plan om filmproduksjons guide

Heihei. Jeg er ikke sikker på om dette blir riktig kategori å poste i, men likevel..

Jeg har nå jobbet litt med en guide til filmproduksjon. Har skrevet litt om blant annet redigeringsprogrammer og en total gjennomgang av produksjonen.
    Første spørsmål er da: Skal jeg fortsette å skrive på engelsk, som jeg har gjor til nå, eller skal jeg starte på nytt og skrive på norsk? (Har ikke skrivd så mye..)
    Og andre spørsmål: Vil noen hjelpe til med informasjon om kameraer, redigeringsprogrammer jeg ikke har prøvd, noe lydteknisk og kanskje noen tutorials.

Guiden skal ha et enkelt og brukervennlig design o legges forhåpentligvis snart ut på en server. Hvis noen er interisert da:P

Takker.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Wh1te på forum.akam.no har skrive ein guide til filmlaging, men den seier lite om kamera, program, lyd o.l.

Eg har jo laga ein guide til redigeringsprogram, som vert oppdatert når eg får meir info (manglar spesielt info om FCP og Vegas...).

Men likevel, ein litt meir omfattande, som samler alt hadde ikkje vore dumt. Om du finn noko du vil bruke i min guide, er det berre å kopiere i veg. Eg har ikkje skrive alt sjølv då, men vil tru det går bra. Ein kan jo spørje dei som har skrive det om det er tvil. Men du tenkte kanskje meir på korleis ein bruker programma?

EDIT: Eg har ingenting imot engelsk, og dei fleste har ikkje problem med det. Men det er ein del som liker betre norsk då. Om du er i godt humør, kan du skrive på begge språk...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    240

Hehe. Sjeldent jeg er i godt humør:P Det blir for mye jobb. Men om jeg fortsetter å skrive den på engelsk, kan hvem som helst bruke den. Så tror selv jeg kommer til å gjøre det. Hvis de norske som vil lære om filmproduksjon er for late til å lese det på engelsk, er de ikke interresert nok.. :twisted:

Edit: Og takk, skal sjekke guiden din.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Jeg er stappfull av informasjon om Vegas 4.0 og 5.0, samt DVX100E kameraet . Så det er bare å ta kontakt om du vil ha litt fra meg.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    240

Jeg vil gjerne ha informasjon om DVX100E kameraet. Hvis du kunne skrive en liten artikkel om det hadde det vært fint. Også en veldig kort beskrivelse av vegas 5.

Edit: legger inn noen bilder som viser hvordan det kommer til å se ut..

Den komplette gjennomgangen (ikke komplett enda:P)

Programvareoversikt, bildene ved siden av produktnavnet er bilder og artikler..

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    240

Har nå lagt siden ut på nettet, men er langt fra ferdig, så det er ikke så mye der. Si meg hva dere synes.. Og de som stemmer nei kan godt fortelle hvorfor de sier det :P Jeg tar meg ikke nær av noe.
    LINK
    Det er bare ting i de tre første kategoriene.

EDIT: si ifra hvis det er noen feil. Og jeg skal skaffe en raskere server.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Kommer med litt beskrivelse av dvx100 snart

noen småfeil: I "camera guide", vises kun "cheap cameras" knappen, på den andre må du endre filnavn til "Semi-pro.bmp" og "Pro.bmp". Prøv også å komprimere bildene til .jpg, så blir de mye lettere.
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    240

Ok. Visste at de i kameraguiden ikke virket. Home.no er veldig følsom på store og små bokstaver. Kan også komprimere filene. .bmp + dårlig server er ikke bra... Men tusen takk for at du tar deg tid til beskrivelse av dvx. Trenger ikke være noe veldig langt noe. Bare litt om hva du synes om kameraet, plassering av knapper, fokusring og andre funksjoner. Samt et terningskast. Og ikke vær for sjenerøs på karakteren, kan godt være litt prippen på feilene:P

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    240

Dobbel-poster mye nå..
    Har nå gjort om de fleste bildene til jpg, men er fortsatt noe som ikke fungerer fordi jeg ikke orker å gjøre det ferdig i kveld.

Skaffet også et .tk domene:
    http://www.filmguide.tk/

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

DVX får terningkast 5,5 av meg :wink: