Ja, da var det på tide å (omsider) få meldt seg inn i et nettsamfunn for de med samme interesser som meg selv.
Navn: Mats Jørgensen
Alder: 25 (85-modell)
Sted: Oslo
Jeg meldte meg inn her først og fremst for å komme i kontakt med andre mer eller mindre ubemidlede filmskapere og kreative sjeler, da med tanke på å få stablet på bena samarbeider og prosjekter av et eller annet slag. Vi er vel alle klar over at vi ikke har valgt en karriere som bugner av jobbmuligheter her til lands, og at erfaring og kontaktnettverk betyr alt. Hjemlig utdanning er antakelig for de fleste av oss utelukket hva enten det gjelder idiotiske priser eller idiotiske studentkvoter, så da får vi klare oss selv.
Jeg har ambisjoner om å få til noe virkelig bra. Ingen Hollywood-lookalikes eller skrekkfilmer med urbane tenåringer som flakker rundt i skauen midt på natten. Nei, jeg snakker om film med mening og visuelt interessant uttrykk. Jeg snakker tilbake til Kubrick, Lucas, Hamer og Tarkovsky - med inspirasjon fra Gilliam, Jeunet, Jarmusch og Cohen-brødrene. Filmer som lar publikum tenke og snakke.
Man trenger ikke være besmykket med et anerkjent navn eller det nyeste innen kamerautstyr for å lage gode filmer, men man må ha vilje og tålmodighet. For ikke å snakke om et crew. Og det er nettopp derfor jeg meldte meg inn her. Håpet er å finne dyktige folk med interesse for det kunstneriske ved å lage film, og som ikke har problemer med å ofre en del tid på det.
Når jeg lager film setter jeg realisme i høysetet. Et pistolskudd skal ikke høres ut som om ti lydspor er lagt oppå hverandre. Karakterene skal ikke slenge ut tåpelige replikker eller forholde seg til andre karakterer og sine omgivelser som om de var laget av papp. Digitale effekter skal ikke se ut som plastikk. Drap skal ikke utføres etter kvantitetsprinsippet.
Enhver handling utenom det vanlige skal gi et inntrykk på seeren. Tenk på voldsscenene i "Irreversible". Opprørsscenen i "Children of Men".
Jeg kan bable i vei til hanen galer om slike ting, men dette var vel mest ment som en introduksjonstråd - så jeg runder av her ;-)
Ser frem til fruktbare samtaler og potensielle samarbeid fremover!

LinkBack URL
About LinkBacks

Svar med sitat

)
Bokmerker