Viser resultater 1 til 6 av 6
    Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Problem i Dreamweaver

Prøver å lage en webside i Dreamweaver nå, men jeg har møtt på et problem!
    Jeg skal ha en side som er midtjustert. Slik at selve siden kun er 800 pixler bred selv om den som besøker siden har skjermoppløsning på f.eks. 1024. Hvis han har det, får han en annen farge på siden av de 800! Skjønner?
    For å få til dette lager jeg en tabell som er 800 pixler bred og midtjusterer denne. Jeg velger også en annen bakgrunnsfarge til denne enn til bakgrunnen på selve siden. Da får jeg denne midtjusterte boksen jeg ønsker. Men jeg vil ha et frameset inne i denne tabellen (boksen). Og når jeg prøver å lime inn koden til et frameset, fungerer ikke det. Noen som kan gi meg noen tips?
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2004
    Svar
    107

Standard svar

Dette er all koden du trenger:

<iframe name="main" src="forsiden.html" width="580" height="500
    " border="0" frameborder="0"> <font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Your
    browser does not support inline frames or is currently configured
    not to display inline frames.</font></iframe>

Jeg bruker denne i dreamweaver..Men husk at dreamweaver ikke kan lese iframes så du må laste opp siden på serveren for å se resultatet..
    ultimedia Addict - www.kimandresen.com

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Takk! Det fungerte som ei kule!!! Du vet ikke også hvordan jeg kan bytte "grafikk" på scrolleren? Ønsker en annen farge på den se!

[/url]

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Tusen takk for hjelp! Fant også scroller-grafikk-endre-saken. Så den er i boks! Men jeg bare lurer på. Når jeg bruker den i frame saken så blir det jo både en vertikal og en horisontal scroller. Men den horisontale scrolleren har ingen funksjon. Det er ingenting ut på sidene hvis du skjønner hva jeg mener? Hvordan får jeg bort denne slik at jeg bare sitter igjen med en vertikal scroller?

[/url]

Commander
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Machine of Oslo
    Svar
    331

Standard Dreamweaver

Hvor fant du den der scroller grafikk saken?

Dette er sikkert dritsimpelt, men
    hvordan forandrer man farge på tabeller?[/img]
    But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Den scroller greia er egentlig "activeweb.css" fil. Det er en fil som inneholder informasjon om en nettside, farger osv. En slags mal. Jeg "stjal" activeweb.css fra solofondet.no og brukte den på min nettside. Gjorde den om litt da selvfølgelig! Du må ha en referanse til activeweb.css fila i websida da.

Jeg er ikke noen ekspert på området. Jeg bare klippa og lima litt og fikk det etterhvert til! Det er egentlig bare å prøve seg frem!

Skifte farge på tabeller? Vet ikke koden og sånn, men i Dreamweaver så får du en del innstillinger når du skal lage tabell. Blant annet bakgrunnsfarge/bilde osv. Hvis du ikke har dreamweaver, så kan du bare søke litt rundt på nettet. Ligger veldig mange koder rundt omkring!

[/url]

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •