Viser resultater 1 til 3 av 3
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Standard Problemer med å kopiere filer fra ekstern HDD

Det er ikke lenge siden jeg kjøpte meg MacBook Pro, og begynner å venne meg til den. Jeg har to eksterndisker tilkoblet, begge av merket Iomega med 1TB lagringsplass. Tanken er at den ene disken skal være en arbeidsdisk og den andre en backupdisk. På backupdisken som jeg kjører Time Machine på, har jeg også noen andre filer lagret midlertidig som skal over på arbeidsdisken. Det er snakk om rundt 800 GB. Problemet er at jeg ikke får kopiert de fra backupdisken, hverken til den andre eksterne eller til interndisken. Dette gjelder også når disken er deaktivert som Time Machine disk. Den kopierer noen GB, men så får jeg feilkode -50. Denne skal bety: http://support.apple.com/kb/TA22339?viewlocale=en_US Disken har tidligere vært både NTFS og FAT, men nå er den altså formatert for mac.
    Jeg har hatt endel problem med å konvertere arbeidsdisken fra FAT til HFS+, så jeg trodde en stund at det var denne disken som ikke ville ha filene, men det er det altså ikke. I alt dette styret er det derfor mulig jeg kan ha endret på noe, men hva kan det være?

Håper noen macbrukere kan hjelpe meg med dette

Glidecam X-10 med HD-4000 slede
    Canon XH-A1

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Sv: Problemer med å kopiere filer fra ekstern HDD

Har ikke hatt dette problemet selv, så med litt googling var det dette som virket mest relevant til problemet ditt, på Apples egne nettsider.

http://support.apple.com/kb/TA20831?viewlocale=en_US

Og videre fant jeg dette i et forum.
    yeah we seemed to have found what was wrong - invalid characters in filenames. Specifically, we were having trouble when copying files with "?" and "!". Ff course, the error message doesn't let you know this

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Standard Sv: Problemer med å kopiere filer fra ekstern HDD

Jess, det funket med kommandoen i linken, så nå går ting på skinner igjen!
    Prøvde å google litt rundt etter feilkoden og diverse, men det var tydeligvis ikke godt nok.

Nok en gang tusen takk for hjelpa Ola Haldor!
    Glidecam X-10 med HD-4000 slede
    Canon XH-A1

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •