Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 15
    Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Standard Programmer slutter å funke... S@tanshe%&;#te!

Filmsoftwarene mine slutter plutselig å funke, en etter en.

Jeg skulle akkurat laste inn noe i pinnacle studio, da jeg fikk en error som sa "kunne ikke lage ett tomt dokument". "Ok," tenkte jeg, "sikkert bare enda en dum error pinnacle studio har klart å finne på".

Så åpnet jeg After Effects, progammet lastet ett lite øyeblikk, så kom den snart så velkjente windows errorlyden, og borte var det.

Så tenkte jeg: "Ok, da finner jeg bare installCDene og installerer på nytt".

Men det samme gjelder de andre programmene! Og ikke søren om alle klarer å bli erroriserte på samme tidspunkt!

Kan det ha noe med at jeg akkurat har installert en skjerm til på PCen? Det skulle jo virke, og photoshop virket sist jeg prøvde det, og da hadde jeg to skjermer da også. Ellers fikk jeg noen til å installere den nye skriveren/skanneren min, og samtidig installerte hun ett eller annet program som kom med det. Det er det eneste som er blitt gjort sist jeg prøvde. Jeg installerte vel styleXP når jeg tenker meg om også, men valget av theme til XP skal vel ikke spille noen rolle på hvordan softwaret skal virke?!

Dette var faen meg ikke bra.

SISTE NYTT:
    Blender3D virker. Men det er det.
    ---
    GRRR! Ikke engang a:m virker! Det virker jo for to-tre dager siden!
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Formater hele dritten!
    ww.ustedalen.com

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    204

Skulle til å si det jeg også. 8) Har du prøvd Format c: ?

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

De funker nå ^o_O^

Og nei, formatering er fy.
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

-Garry Newman.

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Formatering er faktisk fy. Dog funker alt kjempe flott etterpå, ingen problemer med noen ting, men så må man i gjengjeld ta backup av alt mulig først da. Særlig er det køddent hvis man driver med film sånn som meg, for det er ikke bare bare å ta backup av alle prosjektfilene og satse rompa di på at det funker når du legger alt inn igjen. Jeg formaterer kun når jeg ikke har noen prosjekter på gang inne på pc'en, noe som er rimelig sjeldent (Cirka 1 og et halvt år siden forrige formatering :P ). Men hvis ikke det er noen annen utvei, så er det bare å sette igang dessverre. Men nok om mine "formateringstanker" :roll:

Bra det ordna seg for deg, Remi
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Formatering er ikke mer fy enn noe annen løsning, dersom du har gode rutiner på å ta backup før formatering. Skriv en huskeliste med ting du MÅ ta med videre til nyinstalleringen.

I tillegg, etter formatering, kan det være kjekt å ta en backup i form av et image med Norton Ghost, som tar en komplett kopi av harddisken, slik at hvis noe blir tull, kan du bare smelle inn denne imagen, tar toppen 5-10 minutter, så er du oppe og går igjen.

Vil òg anbefale å legge "mine dokumenter" på en annen harddisk så du slipper å tenke på den hele tiden når du formaterer eller andre kritiske ting.

Har selv god erfaring med både Ghost og backup, men den gangen man feiler og glemmer å ta backup av noe, brenner man seg så ille at man husker det neste gang. Been there, done that 8)

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Synes formatering bare er... skummelt! Der er så fort å glemme seg og slette noe! Derfor har jeg aldri formatert C-disken, bare F-disken når den ble satt inn...

-Garry Newman.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Og der kommer nok en del med det å ha problemer med maskinen inn as well.

Å ikke formatere en gang i blandt, er som å ikke trimme kroppen, løpe, sykle, eller andre ting. Man må bruke litt tid på vedlikehold!

Har selv kjørt på følgende løsning i flere år;

C-disken går til Windows og programvare. D til G går med til dokumenter og filer av viktig karakter som f.eks. prosjektfiler, videofiler, etc.. Er det noe bøll, er det bare å smelle inn windowsplata eller bruke Ghost til å gjenopprette et image så er man klar til å fortsette å jobbe på tre-fire minutter..

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Ja, du har ett poeng der, for vel ta sjangsen en gang.

-Garry Newman.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Randaberg ( Stavanger )
    Svar
    242

Har du merket at andre microsoft programmer klikker?Foreksempel Windows Media Player? Hadde dette problemet selv og da kom det "An internal error" i Windows Media Player. Hvis dette er tilfelle kan jeg sende en kommando som fikser opp.
    lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •