Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14

Tråd: regissør

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Standard regissør

er det sånn at Regissøerene tjener mere enn skuespillerne i filmene?? Peter jackson tjente jo flesk på LOTR filmene!
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard regissør

Det kommer så veldig an på filmen, at det er umulig å si. Ofte er det slik at på de aller største produksjonene så er det regissørene som tjener mest, mye pga av at de har prosenter av inntektene også. Men så kan også være tilfellet med skuespillerne. Noen ganger i b-filmer så gjør regissøren filmen for nesten ingenting, bare for å bli kjent, eller fordi de brenner så for å få laget filmen.

Peter Jackson får 20 mill dollar for King Kong pluss 20% av inntektene, til sammenligning fikk Richard Kelly 9000 dollar for å skrive og regissere Donnie Darko.

I Die Hard 2 som kostet 70 000 000 dollar å lage fikk regissøren Renny Harlin bare 750 000 dollar mens Bruce Willis sanket inn hele 7 500 000, ti ganger så mye!

Så det er ikke egentlig mulig å svare på spørsmålet ditt.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: regissør

Oftest er det lurt at regissør får prosent av inntekt på filmen, da vil de gjøre veldig godt ut av filmen istedet for å lage søppel som ikke tjener penger.

Men jeg bryr meg mer om resultatet enn penger

Kyrre
    Guest

Standard regissør

På Die Hard 2 kjøres jo "studio systemet", der regissøren bare er en ansatt som alle andre, og kan sparkes omgående. Mens independent filmer som Garden State, eller på norske filmproduksjoner generelt, kan regissøren innhøste mesteparten av pengene skulle mann tro. Korriger om jeg tar feil.

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Standard regissør

jeg bare lurte! det er best å ikke tenkte på pengene og gjøre så godt man kan og lage det man vil ut fra hjertet liksom også kommer spenna senn

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard regissør

Sitat Opprinnelig postet av Freddern
    jeg bare lurte! det er best å ikke tenkte på pengene og gjøre så godt man kan og lage det man vil ut fra hjertet liksom også kommer spenna senn
    Penger har jo alt å si i en filmproduksjon. Og alle regissører vil ha mest mulig penger å rutte med på filmen sin, og de vil jo også selvsagt ha mest mulig for jobben. Mer penger vil si dyktigere skuespillere, dyktigere crew og større, mer troverdige kulisser blant masse annet.

Mer penger betyr selvsagt ikke nødvendigvis en bedre film, (hvis du sammenligner en billig med en dyr film), men hvis du tar en hvilken som helst film, så vil den bli bedre med mer penger, så lenge ikke regissøren forandrer ting bare for å få brukt en masse penger, noe som kanskje kan skade, eller gå på bekostning av historien. Men hvis du tar akkurat det samme utgangspunktet for filmen du har og bruker i et større budsjett, så vil den bli bedre.

Alle vil også tjene mest mulig penger på filmene de lager, og hadde man ikke gått i null, eller fått overskudd, så kunne man ikke drevet med det heller. Med mindre man er sønnen til Røkke eller har en annen usaklig innkommende pengestrøm.

Dyrere skuespillere, når det kommer opp i den syke Hollywoodprisklassen, er ikke nødvendigvis bedre skuespillere, men da kan man bruke mer penger på selve filmen, fordi det er større sjans for at du får inn igjen mer penger på billettinntektene.

Og slutt med denne hjertepraten! Det er ingenting som kommer fra hjertet annet enn blod.

*Sensurert av Admin*

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard regissør

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    "Jeg vil følge hjertet mitt. Å giiid,
    *Sensurert av Admin*
    "
    Har du ingen anelse hvorfor brukere her misliker oppførselen din?

Du får enten oppføre deg mer voksen, eller gå herfra for vi (eller jeg) vil ikke ha slike kommentar her.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard regissør

Jeg må innrømme at mange av Kenny Wang's kommentarer er heller morsomme. Kanskje jeg har sær umor.

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Standard regissør

syns det er FREKT jeg ass! både ekkelt og stygt!

...*senurert av moderator*

Kyrre
    Guest

Standard regissør

Nå roer vi oss alle ned.

Jeg selv ganske skuffet, siden jeg var enig i alt Kenny sa, frem til de to siste linjene. Men freddern, du kan klage på andre måter enn slå tilbake med samme mynt.

*Moralpreking*

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •