Er det ikke sånn at du kan endre på registeringen enten ved å ringe, eller gå inn på altinn.no og logge inn med personnr til den som har registrert foretaket og endre derfra? Det er i alle fall det jeg har gjort.
Har nettopp fått ANS firma registreringen vår igjennom i brønnøysundregisteret og nå må vi moms registrere oss, men jeg finner liksom ikke ut hvor vi gjør dette. Har noen peiling på hvor vi gjør dette?
Og ja har kommet innenfor kriteriene på å registrere moms allerede på det første oppdraget vårt.
Er litt stress ettersom vi skal kjøpe inn en del utstyr og gjerne vil ha tilbake momsen.
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Er det ikke sånn at du kan endre på registeringen enten ved å ringe, eller gå inn på altinn.no og logge inn med personnr til den som har registrert foretaket og endre derfra? Det er i alle fall det jeg har gjort.
Å ringe tror jeg kan ta litt tid, men kan se litt på altinn hvordan det gjørest. Vil helst gjøre det digitalt, koster 500 kr mindre. Hvor lang tid tok det for deg å bli registrert? Fikk du evt etterbetalt moms fra når du ikke var registrert? Altså du kjøper inn noe før du blir registrert og når registreringen går igjennom så får du tilbake moms.
BERGEN
Jeg er ikke registrert i momsregisteret, så dette kan jeg ikke svare på. Men andre jeg har pratet med mener det tar et par-tre uker fra du sender søknaden til den er behandlet - noen ganger raskere, andre ganger litt treigere.
Ting som blir kjøpt før man er momsregistrert får man ikke noe igjen på.
Datt over denne nettopp nå faktisk, ser ut som om en får det tilbakebetalt. Inngående betyr det en kjøper inn til firmaet, utgående er det man sender ut til kunden.
http://www.bedin.no/php/d_faqdetalj/...ey_121/hDKey_1
BERGEN
Bokmerker