Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 25

Tråd: Reklamefilm

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Standard Reklamefilm

I dag fikk jeg og gruppa mi vurderingen av et prosjekt vi har holdt på med i 2 uker. Prosjektet heter Felles jord, delt verden. Produktet vi kom frem med var en reklamefilm på 18 sekunder og en brosjyre. Oppgaven vi valgte gikk ut på å "leke" et reisebyrå og få folk til å reise til et U-land. Vi valgte Tanzania.

Karakteren vi fikk var 4, dette er jeg og resten av gruppa misfornøyd med. Ikke på grunn av karakteren i seg selv, men på grunn av vurderingen, vi fikk beskjed om at vi hadde vært for overfaltiske og ikke ga nok innformasjon til resten av klassen når vi fremførte det. Men er det ikke det som er vitsen med en reklamefilm, å ikke gi masse tørr info om det, men trekke frem det fine og positive?

Jeg skal se om ikke jeg kan få lastet opp filmen i løpet av kvelden, så dere kan få sett den og se om det bare er jeg som er kvavstor eller om det er læreren min som har vurdert feil...
    a ja, nei nei, verden er merkelig!

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Reklamefilm

Hørtes spennende ut. Er spent på å se produktet dere kom fram til.

Når sånt presenteres i skolesammenheng, er ofte lærere veldig kritiske, og må ofte mates med teskje. Nå er det noen år siden jeg skulle presentere ting jeg hadde gjort i skolesammenheng - men av erfaring - vær skikkelig amerikansk tutor på sånt - mat med teskje, og stapp gjerne etter med høytrykksspyler.

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2007
    Svar
    123

Standard Reklamefilm

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor
    Hørtes spennende ut. Er spent på å se produktet dere kom fram til.

Når sånt presenteres i skolesammenheng, er ofte lærere veldig kritiske, og må ofte mates med teskje. Nå er det noen år siden jeg skulle presentere ting jeg hadde gjort i skolesammenheng - men av erfaring - vær skikkelig amerikansk tutor på sånt - mat med teskje, og stapp gjerne etter med høytrykksspyler.
    Enig i det, når det gjelder skole. Spesielt hvis det er vgs etc så krever de at du mater det inn til de. Men når det gjelder reklame så handler det om å selge seg selv, selge et produkt samtidig informere. Men kommer ann på hvordan dere gikk ut på oppgaven? Viste dere bare fine ting som strender, utesteder etc. Eller brukte dere ironi ved å vise fattigdommen samtidig som dere anbefalte at man burde dra dit? Spent på å se hvordan det ble.

Captain
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Akershus
    Svar
    714

Standard Reklamefilm

Jeg er også spent på å se resultatet Dere fikke vel også karakter på brosjyren og, ikke sant?? Var brosjyren bra?? :?

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Standard Reklamefilm

Vi fikk bare en samlet karakter på det hele. Om brosjyren var bra? Jeg vet ikke helt, jeg var sånn tålig fornøyd med den verdtfall.

Når det gjelder filmen, så ligger denne på en annen PC, så det kan derfor ta litt lengre tid med å få den opp, men skal nok få den opp i løpet av kvelden...

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Standard Reklamefilm

Da har jeg endelig fått lastet filmen opp. Når det gjelder vurderingen så ikke se på det filmtekniske, læreren har ikke vurdert noe i forhold til det heller. Jeg hadde bare en halv kveld på å redigere det og når det da dukket opp div. codec problemer ol, så ble det litt "gaffa tape" løsninger.

[ame]http://youtube.com/watch?v=WiE6zCUGJjQ[/ame]

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Reklamefilm

Har sett den et par ganger nå - og kan i grunn forstå at det ikke ble stormende jubel fra læreren. Den var helt OK - og hadde jeg vært tilbakestående kunne jeg kanskje ringt 800 300 og to for å bestilt meg en tur, på grunnlag av det lille man fikk med seg av informasjon. Ellers var det ikke spesielt informativt, og er enig i det læreren sa at dette er overfladisk.

Om dere tenker å gjøre remake eller fortsette å lage reklamer på lignende prosjekter - sett dere ned og se på reklamene i reklamepausen på alle kanaler dere har tilgjengelig. Notèr dere virkemidler for hva som selger reklamen, hva som gjør den bra, og hva som kunne gjort at du biter på, e.l.
    Se på hvordan den er oppbygd med voice/reallyd/lyddesign/musikk over bildene, klipperytme, hvordan ting sies osv.

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Standard Reklamefilm

Ok, da var det vel bare jeg som var litt for fornøyd med resultatet. Jeg Kan se nå i ettertid at reklamen kanskje er litt overfladisk. Men i forhold til beskjedene ol. vi fikk underveis synes jeg fortsatt at vi ble vurdert feil. Men når det gjelder filmen, så er jeg enig i at den kunne vært bedre.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Standard Reklamefilm

Jeg syns dere skal være meget fornøyd med en firer på dette.
    Jeg likte ikke reklamen i det hele tatt.

Den hadde dårlig flyt og egentlig ganske lite informasjon.
    Det blir bare ramset opp 3-4 ting man kan gjøre der.
    Hva med litt info om selve reisen, fly priser, hotell osv?

Og hvem faen dykker med flytevest?
    Haha
    Laks

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Standard Reklamefilm

Når det gjelder det med flytevesten så er det gjordt bevist for å dra inn litt humor i det.

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •