Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    177

Standard Samproduksjon - noen som bor nær Kr.sand???+

Jeg har noen ideer til kortfilmer, men mangler.... øhh... kamera... Ganske irriterendes.. så om det er noen som har utstyr og har lyst å samarbeide.. så ta kontakt... ( hvis dere tviler på mine kvalifikasjoner/ kreativitet kan dere alltids se de filmene jeg har laget først og si deres mening... )

Jo flere som jobber mot et felles mål, jo bedre blir produktet....

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Jeg slenger meg på denne tråden og sier akkurat det samme. Har planer om å handle kamera og utstyr, men må få penger til det først. Bor forresten også i Kristiansand. Kan nevne at det er en usaklig fet mulighet til å filme på Strai... i sånn eldreboliger eller hva enn. De river ihvertfall stedet sånn gradvis.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    177

Høres bra ut... Høres bra ut med mulighetene på Strai... Noen andre som harkamera og steadycam???

Igjen - dette må være seriøse folk!!! Ikke for å høres kravstor da... håper dere skjønner...

Planen min er slik: at noen fra Kr.sand området kan samarbeide med utstyr og produksjon... jeg tror alle har lyst å regissere, da kan den som har ideen regissere den filmen, mens andre hjelper til med div ting...

Jeg er ikke glad i å lage filmer som krever enorme ressurser ( skyting, blod, eksplosjoner osv) ... Ikke misforstå meg... Dette er fett som f..., men man bør ha penger til å lage det.. Hvis ikke ser det amatørmessig ut, og det hater jeg.... sorry.. jeg er kravstor..

Jeg er opptatt av en god historie, gode skuespillere.... ikke noe "køddefilm"....

jeg er opptatt av å bruke god tid på manuset, slik at det ikke bare blir bra... men veldig bra.... derfor bruker jeg laaaang tid ( ingen stress )

Ideen min går ut på å bruke hverandres kunnskaper, kontaker osv... slik at man kan lage filmer som har kvalitet...

Noen andre som har lyst å være med??

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Hvor seriøs produksjon er det snakk om? Tar bare 2,5 timer til Kr.Sand fra der jeg bor. Har, som du kanskje vet, DVX100E. Ikke steadycam though.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    177

Miniman - laget du den bra filmen som jeg skrøt av??

Fett om du blir med, siden du er en knallfyr på kamera... det var det med avstanden da... greit om vi møtes og planlegger osv...

Hvor seriøs?? Sånn seriøs sånn at man er kreativ, arbeidsom, har lyst å lage et produkt som er bra, ikke gir opp så lett.. osv.....

Mener ikke sånn proff seriøs, hvis du skjønner.. vi har vel jobb/ skole osv...

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Nettop, jeg laget den filmen du skrøt opp i skyene :wink:

Fortell meg mer, jeg er ganske så interessert, og alltid gira når det gjelder å samarbeide med andre!
    Indiesnap Matte Box

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    177

ok, vet du hva lang tagning/ long takes er??

man bruker steadycam, klippet varer leeenge.. jeg er helt gira på å lage en slik kortfilm som har en laaang tagning på ca 8-10 min.. vet det høres mye ut, men dette er knalltøft..

det betyr mye øvelser for skuespillerne, og at man har en bra location....

kortfilmen er todelt, første del på 8-10 min ( en tagning ), del 2 ( vanlige klipp ) ....

Har en del ideer på hvordan dette kan utarte seg... gammel lagerbygning eller noe er bra....

Virker det interessant?

Se disse filmene for inspirasjon:

- Snake eyes ( åpningsscenen, wow, selv om det er "jukset" litt, det er faktisk flere klipp, men de har "fikset" på det så det ser ut som en 10 min lang tagning... studer og bli imponert... dette er knalltøft...

- Rope ( Hitchcock )

- Kill bill ( en scene nesten ved slutten er det en lang tagning, tøft )

- Goodfellas ( en tagning der man følger Ray Liotta og dama gjennom kjøkkenet og ut i restauranten, ganske mange statister, ganske bra gjennomført)

- Boogie nights ( åpningsscenen )

Har noen flere filmer du kan se.. men disse er et "must" når det gjelder lang tagning...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    177

øh... ingen???

Har også noen ideer til dokumentarer... noe som jeg tror kan selges.... jepp jepp... :lol:

Man trenger ikke store budsjettet heller..

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Sauda, Rogaland /Oslo
    Svar
    71

Standard Samproduksjon?

Hei!

Å samarbeide høres interessant ut. Jeg bor for tiden i Oslo, men samarbeider gjerne om du er interessert i dette. Jeg har en del erfaring og har eget firma.

Send meg en mail på projectmail@cineshire.com så kan vi prates.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Kan hvertfall bekrefte at jeg får lov til å være med. Bare hold meg oppdatert.
    Indiesnap Matte Box

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •