Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11
    Lieutenant
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    87

Standard Sesongfinalen av LOST - SPOILER!

Denne tråden vil omhandle sesongfinalen av LOST, som ikke har blitt sendt på TV-Norge. Dermed bør du ikke lese videre om du følger med her i Norge og ikke vil ha noe avslørt!

Jeg vet ikke helt hvor mange som følger med på LOST etter de amerikanske sendeplanene her, men selv er jeg iallfall blitt forholdsvis interessert i LOST, og har derfor lastet ned episodene (om dette er lovlig eller ei kan jo helt klart diskuteres).

Fikk iallfall lastet ned sesongfinalen i går, og det er så sannelig den beste LOST-episoden jeg har sett til nå. Det har vært flere gode episoder opp til nå, men til tider dabber det også ganske godt av - og noen av episodene oppleves som noe for å fylle opp tiden (og såpeaktig i mine øyne). Vil påstå at alt er gjort "godt igjen" etter gårsdagens episode, for det var spenning fra start til slutt, synes jeg da.

Vi fikk jo også en god del svar, bl.a. om monsteret, luken, the Others og Walt.

Monsteret var jo greit nok, men det vi fikk se sa oss vel ikke så mye mer. Det vi så var en mørk skyggeaktig figur, mens det vi hørte var en mekanisk tannhjullik lyd. Det kan også hende at skyggen kun skjuler et større monster.

Les her : http://www.oceanic-air.com/images/oa_front-letter1a.jpg

(Oceanic Air er det flyselskapet karakterene i LOST brukte, og det har da blitt opprettet en fiktiv side for dette, antageligvis av skaperne av LOST.)

Det er forsåvidt også verdt å legge til at man faktisk kunne se monsteret i første episode, når den ene flymotoren eksploderer. Sjekk uten tiden fra 5:01 til 5:03 i første episode, om du har muligheten - og da mener jeg nøye. Du vil legge merke til at en skyggeaktig ting flyr rett over motoren før den eksploderer (etter at en mann har blitt dratt inn i den), og man kan jo spekulere i at det er denne tingen, dvs. monsteret, som får flymotoren til å eksplodere. Da er det forsåvidt også sannsynlig å tro at monsteret var det som fikk flyet ned på øya - og da dukker det jo opp nok et spørsmål, som også Jack og Locke var inne på: Hvorfor er de på øya? (Locke besvarer riktignok dette på sitt vis, om at det er øya som har brakt dem der av en spesiell grunn, uten at også det sier oss noe mer)

Dette med monsteret er likevel utrolig usikkert, så er det noen andre teorier hos brukerne her?

Ang. luken, så sprengte de jo den åpen med dynamitten (som også drepte Artz når de hentet dynamitten - men det er sagt at Artz skulle ha en større rolle i sesong 2, så vi får se om dette da bare var oppspinn eller ei). Walt har jo tidligere advart om å ikke åpne den, men sesongfinalen sa oss vel foreløpig fint lite om hvorfor ikke. Det eneste vi vet er at luken leder ned i jorden - og da er det også verdt å merke seg at Locke holdt på å bli dratt ned i jorden da han traff på monsteret. Hva som er der nede vil vi kanskje få svar på i senere episoder, om noen tør ta turen ned. Det er likevel interessant å allerede nå stille seg spørsmålet: Hva tror man er det nede? Monsteret? The Others?

The Others kan vi bare anta at var personene som kidnappet Walt og sprengte flåten. Dette kolliderer dog med disse stemmene Rosseau, Sayid og Sawyer har hørt ute i jungelen. Det kan hende jeg tar feil nå, men er det ikke disse stemmene Rosseau omtaler som the Others? Eller er kaller hun både disse andre menneskene og stemmene for the Others? Etter det man vet skal disse stemmene føre en diskusjon eller samtale med hverandre, bl.a. var det enten i Sayid eller Sawyers tilfelle om å fortelle personen noe. Dermed kan man jo spørre seg om the Others og de andre menneskene er to forskjellige ting, eller de samme? Samtidig kan man jo også spørre seg om dette monsteret i det hele tatt er på lag med the Others, eller disse andre menneskene. Gjerne først og fremst fordi disse menneskene pleier å komme inn fra sjøen - kanskje i frykt for å møte monsteret, som da kan være øyas vokter, ånd e.l.? Dermed er kanskje flere fraksjoner på øya, dvs. de overlevende, the Others (om vi da antar at disse er de andre menneskene), og monsteret (som representerer øya). Det er uansett ikke godt å si, men er det noen andre her inne med teorier?

Walt ble kidnappet. Det virker som om barn har en spesiell stilling på øya, ettersom 1) Walt så ut til å ha flere evner (som å manifestere isbjørnen han så i den spanske tegneserien, og å vite om luken) og 2) babyen til Claire ser ut til å være et forholdsvis etterlengtet objekt. Ut over dette vet vi dog ikke all verdens, men det kom jo også for dagen at Claire har vært borti Rosseau tidligere. Hvilket lag spiller egentlig Rosseau på? Er hun kun en gal dame som vil ha barnet sitt tilbake, eller er hun på lag med/brukes hun av noen?

Det er uansett ikke godt å si. Det vil dog være interessant å få høre om noen av brukerne her har teorier?

Det kan også være vært å sjekke ut http://www.oceanic-air.com/seatingchart.htm og trykk på nummerene nedenfor grafikken i denne rekkefølgen: 4 - 8 - 15 - 16 - 23 - 42 (Nummerene til Hurley).

Om du gjorde dette riktig vil sesong 2 traileren komme opp som forteller oss at 'they weren't the survivors they thought they were', hva nå enn det da betyr. Spennende er det iallfall.

Det ble jo en litt lengre post en planlagt, men nå har jeg i det minste fått gått i gjennom hva jeg selv tror foregår på LOST-øya - og fortsatt er det også enda flere ting man kunne ha tatt tak i.
    Mennesket er født fritt, og overalt er det i lenker."

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    47

er enig med mye du sier der, også jeg mener da 'the others' er både de folka og de 'stemmene' som hu franske hører, kanskje ikke inni hode sitt, men kanskje hun har hørt 'the others' snakke sammen?

også fint med han artz. :P har ikke hørt noe om han i sessong2. men han lever ikke lengre nå ivertfall.

luken ned vettu, det er sikkert en vei til china etc eller til et kontrollpanel, fordi monsteret kan ikke bare være en sky :/ hvordan har den muligheten til å dra loche ? ( er ikke så god på navn :P ) langt også ned i et hull, så røyken er nok bare ifra..... monsteret er 99% ifølge meg en dampmaskin. ( dem har sånne lufttrykk lyder som man hører, og sort røyk. samme brensel som fra den sorte røyken fra 'the others' )

Jeg må si at disse tallene: 4 - 8 - 15 - 16 - 23 - 42 (Nummerene til Hurley). er det lagt mye jobb bak: bare..

4-8-15-16-23-42 er observert på følgende plasser/steder etc: ( ..i den siste episoden i sesong1)

-Disse jentene på et fotball lag har dem, på flyplassen, når Hurley passerer med scooteren sin. ( 4 8 15 16 23 42 )
    -Hurley bor på rom : 2342
    - Når bilen hans klapper sammen er speedometeret på : 42KM 23grader og 16KPH, så faller farten ned på 8KPH også 4KPH.
    - på skjermen på flyplassen ( for bilettene ) er avgang: 14:15GMT som er 4:15 og 23:42Eastern Time (US).
    - ankomst er kl. 10:42 ( dvs 15:42GMT)
    -Hurley betaler 1600 for scooteren ( der har vi 16 igjen ja. )
    -Gate 23. hvor flyet til hurley og alle de andre er
    -Scooter fyren har 8 på seg.
    -Flight 815 ? ( 8 - 15 )

hmm?

gleder meg til sessong 2 ja.
    ..
    btw. det jeg ikke liker så godt. er sånne statister på lost, liksom vi har lært å kjenne de fleste, men når claire fikk barnet og han fyrn døde ( navn ^^ ) så kom det rundt 20andre jeg aldrig har sett før, og slik er det noen ganger i noen episoder, folk kommer og går. syntes nå de kunne dødd jeg også at de eneste overlevede var de vi kjenner til.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Bergen rock city
    Svar
    169

jeg har og sett den, og den var ganske bra, men litt kjipt at man må vente så lenge på neste sesong, når det er så mye man lurer på... [spoiler]forresten, det som skjedde med Ernst var jævla morsomt!!![/spoiler]
    ou are the embodiment of pure freedom
    But through my eyes you are made of stone

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    87

Sitat Opprinnelig postet av MRmP
    er enig med mye du sier der, også jeg mener da 'the others' er både de folka og de 'stemmene' som hu franske hører, kanskje ikke inni hode sitt, men kanskje hun har hørt 'the others' snakke sammen?
    Dette kan godt være sannsynlig, men det forklarer ikke at også Sayid og Sawyer har hørt disse stemmene. Ikke minst er det litt vanskelig å forstå hvor disse stemmene kommer fra, og det høres nesten ut som om det skulle være ånder e.l. selv om det kan være noe helt annet. Det som får meg til å skille de andre menneskene på øya og stemmene er at det virker som om de andre menneskene beveger seg mest på vannet rundt øya (som når de tok Walt og når de drepte han ene på stranden).

Vi vil vel få svar når sesong 2 kommer (om et halvt år, vel og merke), og da skal det bli interessant å se hvorfor barna har en så viktig rolle på øya. En teori på nettet er jo at disse barna har ekstraordinære evner, og derfor er de viktige for de andre på øya. Noen tanker?

også fint med han artz. :P har ikke hørt noe om han i sessong2. men han lever ikke lengre nå ivertfall.
    Dette var selvsagt ren spekulasjon, og en ganske tynn teori. Men vi så jo i episode 23 at Artz skulle gå tilbake, men plutselig kommer løpende ut igjen. Dette er vel ganske farfetched, men enkelte mener at han kanskje kan ha blitt kidnappet og byttet ut med en "klon" eller "kopi". Som sagt, farfetched.

luken ned vettu, det er sikkert en vei til china etc eller til et kontrollpanel, fordi monsteret kan ikke bare være en sky :/ hvordan har den muligheten til å dra loche ? ( er ikke så god på navn :P ) langt også ned i et hull, så røyken er nok bare ifra..... monsteret er 99% ifølge meg en dampmaskin. ( dem har sånne lufttrykk lyder som man hører, og sort røyk. samme brensel som fra den sorte røyken fra 'the others' )
    Du har helt rett i at monsteret ikke kan være en sky. Men det skal visst være så at monsteret kun er en del av denne skyen, og den skal bl.a. som jeg refererte til i den ene linken (som lå på en av de fiktive LOST-sidene opprettet av folkene bak LOST) være stor, både mekanisk og biologisk og lik en mapinguari (et forholdsvis stort bjørneaktig dyr som påstått skal leve i regnskogen i Amazonas). Dette kan jo da godt være en dampmaskin, og at det er mekanisk er jo ganske sikkert, da man hørte jo denne tannhjullike lyden da Locke ble dratt ned mot hullet.

Jeg lurer forresten på hvilken kontakt Locke har hatt med øya. Han er den eneste som våger å utfordre farene nok til å forsøke å finne ut noe om hva og hvorfor. Jack tror jo riktignok at han har blitt sprø, og det er ofte vanskelig å si hvilken side Locke egentlig er på. Han hjelper til, men forhindret f.eks. Sayid da han skulle lokalisere denne antennen. På sett og vis virker det ofte som om Locke er den som oppretteholder balansen på øya, og da referer jeg også til disse bildene av Ying og Yang som vi har sett i forbindelse med Locke tidligere. Må også legge til at han helt klart er den tøffeste karakteren på øya! :wink:

Jeg må si at disse tallene: 4 - 8 - 15 - 16 - 23 - 42 (Nummerene til Hurley). er det lagt mye jobb bak: bare..

4-8-15-16-23-42 er observert på følgende plasser/steder etc: ( ..i den siste episoden i sesong1)

-Disse jentene på et fotball lag har dem, på flyplassen, når Hurley passerer med scooteren sin. ( 4 8 15 16 23 42 )
    -Hurley bor på rom : 2342
    - Når bilen hans klapper sammen er speedometeret på : 42KM 23grader og 16KPH, så faller farten ned på 8KPH også 4KPH.
    - på skjermen på flyplassen ( for bilettene ) er avgang: 14:15GMT som er 4:15 og 23:42Eastern Time (US).
    - ankomst er kl. 10:42 ( dvs 15:42GMT)
    -Hurley betaler 1600 for scooteren ( der har vi 16 igjen ja. )
    -Gate 23. hvor flyet til hurley og alle de andre er
    -Scooter fyren har 8 på seg.
    -Flight 815 ? ( 8 - 15 )
    Tallene har virkelig en stor rolle i denne serien, og jeg lurer virkelig på hvorfor de har en slik innflytelse på hendelsene på øya. Er det tallene som har brakt dem til øya? Og hva med dette Locke sa om at alle ble brakt der for en grunn? Akkurat nå har jeg ikke så mange tanker om akkurat dette, men jeg gleder meg virkelig til å få svar på dette! Forresten, sekvensken med Hurley som skulle rekke flyet va styrtelig morsom :lol:

btw. det jeg ikke liker så godt. er sånne statister på lost, liksom vi har lært å kjenne de fleste, men når claire fikk barnet og han fyrn døde ( navn ^^ ) så kom det rundt 20andre jeg aldrig har sett før, og slik er det noen ganger i noen episoder, folk kommer og går. syntes nå de kunne dødd jeg også at de eneste overlevede var de vi kjenner til.
    Jeg føler at det er mer troverdig når vi ser at det er andre der, men det ga oss også i begynnelsen en større følelse av kaos. Det hadde ikke vært spesielt intenst om det kun var ti stykker på stranden etter at flyet gikk ned. Det er jo også logisk å tro at de andre passasjerene vil klare seg uten en skramme når dette også er tilfellet for vår kjente gjeng.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    205

Hvilken episode er den siste episoden?
    Jeg har 25 episoder. Er 25 den siste?

8O
    color=green]http://www.laniban.com/[/url][/color]

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    87

Ja, den første sesongen består av 25 episoder.

Sesongfinalen er dog satt sammen av både episode 24 og 25 (de sendtes samtidig).

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    205

Jaok. Men da har jeg sett alle! 8O

Når kommer sesong 2???
    color=green]http://www.laniban.com/[/url][/color]

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    87

De tar seg visstnok ferie nå, så den neste sesongen vil ikke komme før rundt November eller noe slik.

En god stund til, men jeg gleder meg !

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    47

Sitat Opprinnelig postet av Razz_
    Hvilken episode er den siste episoden?
    Jeg har 25 episoder. Er 25 den siste?

8O
    25/26 velg selv kommer ann på om du teller med "special" episoden

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    87

Som oftest pleier spesialen å telle som en 'Special', dvs. man utelater den fra rekkefølgen av episoder - og vi ender opp med 25.

Ikke at det er så viktig da :wink:

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •