Heisann, har selv vært elev og påfølgende år, også jobbet der.
Jeg gikk filmlinja, og angrer bittert, for min del var det mest interessant med TV-produskjon i og med at det er noe jeg har jobbet med før Danvik, og mer eller mindre etter Danvik. I linja TV-produksjon går det kort og godt ut på å lage ting som brukes på TV, logisk nok. Alt fra reportasje og dokumentar til flerkameraproduksjon i studio. Utover dette er det også klasseturer til fjern og nær etter hvordan ting legger seg (f.eks. det året jeg gikk der som elev jobbet TV-elevene som prod. ass. på 100-års markeringen som var en direktesendt begivenhet på TV2 - og året jeg jobbet der var vi med i kulissene til TV2s direktesendte valgsending i Nydalen Studios), som f.eks. å være prøvekaniner i nye gameshow som Alle mot En som vi var med på før det gikk på lufta, bare for å nevne noe.
Filmlinja er jeg rimelig sikker på har utviklet seg mye siden jeg gikk og jobbet på Danvik. Det året jeg gikk der var det mye fokus på forarbeid og manusutvikling. Året jeg jobbet der var det kommet en ny lærer, så da ble det mer fokus på produksjon også. Det hentes inn eksterne foredragsholdere som lærere eller elever fra Lillehammer, og broremann Von Trier var innom en tur også. Så det skjer veldig mye spennende - men alt blir etter hva du gjør det til selv. Det er folkehøgskole, ingen barnehage med opplagte aktiviteter.
Byens umiddelbare nærhet er jo et supert tilbud mtp. bowling, go-kart, kino (!!!), buss og tog-forbindelse med omkring 40min til Oslo. Og om du er av det slaget at du river i en pils, er det da flere tilbud å velge i.
Om det er film du brenner for, slå på tråden og snakk med Marie Wiland og Torstein Nilsen om å holde deg i eventuell venteliste slik at om du skulle finne på å ombestemme deg i løpet av de første dagene eller ukene, kan du bytte fra TV-linja til filmlinja. Du vil helt klart få muligheten til å stå både forran og bak kamera i begge linjer, men det kunstneriske aspektet ved å lage visuelle medier er helt klart i filmlinja, og du får mye større spillerom - kun din og dine medelevers fantasi, ferdigheter og eventuelt egen økonomi setter grenser for hva dere kan lage og gjøre.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Bokmerker