Ingen?
Neste uke skal skolen min starte en 3 ukers langt film projekt. Jeg har 4 og ett halvt år erfaring med film og resten av klassen har , utifra hva jeg vet, null erfaring. Dette er slik det funker:
Klassen deles i flere grupper , tror det er to.
De ulike "rollene" i en filmproduskjon deles ut , regissør ,lyd,kamera, skuespiller,manus osv.
Hvordan skal jeg få kontroll på en klasse som i bunn og grunn bare tuller og ikke tar mye seriøst (jeg ender selvfølgelig opp med all jobben, de andre får credit)?
Jeg har alt utstyret; kamera, lys, mic, hodetelefoner, redigeringsprogram (Premiere Pro) osv.
Hva skal jeg gjøre når alle går "berserk", leker , ikke tar mye seriøst og gir meg all jobben?
Takk
EDIT: Jeg går i 10. klasse.
I dream for a living"
-Steven Spielberg
Ingen?
I dream for a living"
-Steven Spielberg
Ta det med ro Danny, ta det med ro.
Du trenger bare vise dem "who's the boss", ikke sant?
Har du regierfaring fra før?
Se her, dette er hva du gjør:
Siden de andre ikke har utstyr eller erfaring med film må du forvente at du får litt mer ansvar enn de fleste, sau trenger en gjeter, og i tilfelle som du sa (rollene gis ut til hvem som helst) må du nok smiske litt med lærerne for å få det du vil (siden du går i 10. går jeg ut ifra at du kjenner dem godt nå).
Selv om ingen andre har erfaring med film så er det vanligvis noen som kan skrive et godt manus, du bare tenker på produksjonen.
Men pass på å gi folk spark i baken med gode mellomrom, slik at alt går som det skal. Du må nok ta deg selv litt i nakken også for å få et godt resultat.
Dere har allerede en tidsfrist som kommer til å får deg til stresse, derfor må du slappe av og ta det med ro.
Spill litt, lek regissør. Så skal nok alt gå bra.
e're all living in America
Hehe takk takk. Hyggelig med svar!![]()
Må nok prøve den taktikken der ja.
Vi får hjelp og "kurs" av en som heter Hestnes og to redigerere.
Hestnes har bla vunnet pris i L.A.
Gå på www.gjengangeren.no og søk "Unge filmskuespillere"
(direkte link funket ikke)
Der står det litt om henne Hestnes og hennes projekt.
I dream for a living"
-Steven Spielberg
Kurs og greier, i 10.?
Hvor går du på skole, virket litt proffesjonelt jo.
Går på skole i Horten. De skal holde kurs å vise oss hvordan man "gjør" det.
Jeg har selv tatt videregående kurs i filmanalyse som ble holdt på Bakkenteigen Høgskole (med kursbevis signert av NFK, Norsk Filmklubb Forbund, lederen + kursleder) , lest filmbøker , studert og analysert masse film , hatt filmpremiere på kulturhus, og har som tidligere sagt jobbet med film i 4,5år ++ (siden jeg var 10-11 år).
Så har jo lært meg litt opp igjennom tiden.
I dream for a living"
-Steven Spielberg
Øy! Proff du. Har aldri tatt kurs jeg, liker bare film.
Har du noe å imponere meg med?
Din siste film kanskje?
Kan legge skolefilmen ut her når den er ferdig.
I dream for a living"
-Steven Spielberg
Gleder meg allerede, ferdig om 3 uker ikke sant?
Ja regner med det. Om ikke de utsetter innleveringen. Men alt skal vist på en DVD med alle kortfilmene (4min++ per) ved innlevering. Så da regner jeg med 3 uker , ja. Men akkurat når jeg legger den ut her vet jeg ikke.
I dream for a living"
-Steven Spielberg
Bokmerker