Viser resultater 1 til 7 av 7
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Standard Skoler: MI vs. Noroff

Heisann..
    Jeg ble skikkelig positivt overaska da jeg fant dette forumet, for det første fordi jeg elsker å lage film.. men også i håp om at noen her kan gi meg litt råd!?

Jeg er akuratt ferdig med videregående og har søkt meg inn på to skoler der jeg tenker å ta et etårig grunnkurs i film og tv-produksjon. Jeg står med valget mellom MI i Oslo og Noroff i Bergen. Noen som har noe kjennskap til disse? Noen av disse dere vil annbefale meg?

Takker så mye for hjelp!

*Anette*

Evil_Ash
    Guest

Jeg har ingen erfaring med disse skolene. Den eneste skolen jeg har erfaring med er den skolen jeg skal begynne på til høsten. Har hørt at det skal være en veldig bra skole. Men de har opptak bare til neste år..
    Du kan jo sjekke ut siden deres: www.westerdals.no

Ps. Hyggelig å ha en jente på forumet! Tror faktisk at du er den eneste jenta her..

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Hørt om weserdal ja! hadde faktisk tenkt til å søke der jeg og, men så ble det så mye surr med opptaksprøver i tillegg til innspurten på skolen, så det endte med at jeg ikke fikk sendt de inn, og jeg sitter igjen med dyre privatskoler :? Sånn er det med den saken...

Eneste jenta på forumet ja.. heh, kan jo bli spennende :wink:

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    stavanger
    Svar
    176

kult at det er jenter her og ja!!
    etter run through the jungle

Admiral Chandler sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Kongsberg
    Svar
    255

Når det gjelder skoler har jeg desverre ingen erfaring med medieskoler.
    Og neida, du er ikke den eneste jenta. Jeg har observert flere jenter her, dog i mindretall. Men det gjør deg verken mer eller mindre velkommen. Her er alle like mye velkomne samme hvem eller hva de er! Du kunne.... og pokker heller, orker ikke mer av denne moralsk riktige og klisjefylte velkomsten :P
    Velkommen skal du være!
    Ms Chanandeler Bong?

"Anything one man can imagine
    other men can make real."
    - Jules Verne

Cadet 1
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    2

Standard noroff

er nettopp ferdig med film og tv produksjon på noroff i oslo.. trur den i bergen er mye bedre siden det er helt nytt i oslo. ganske slækt der men får lagd filmer da... litt lite utstyr... 6 kameraer på deling. og 2 lyskit og en mic boom..

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Takk for hyggelig velkomst!

Har kommet i kontakt med en type som gikk ut av noroff i Bergen i år, og som vistnok også hadde gått på MI, og han anbefalte meg Noroff.
    Om det er forskjell på noroff skolene, aner jeg ikke.. Har vertfall hørt at det er greie forhold i Bergen, mye praksis, lite teori
    I tillegg er det billigere (selv om det fortsatt er dyrt!) så jeg tror jeg nesten har bestemt meg. Men har dere no bra å si om MI, så gjør det nå!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •