Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard Skuespillere, mangelvare?

Eller feilvare for den saks skyld.

Er det noen andre enn meg som har problemer med å få tak på folk som VIRKELIG vil spille i film? En kompis som opprinnelig hadde takket ja til en større rolle kunne plutselig ikke være med fordi det ikke var det rette budskapet å spre i påska. En annen person ville ikke være statist i en scene fordi filmen min ikke har noen mening, og selv om hun kun var statist så ble hun en del av budskapet mitt. Er dette vanskelige måter å takke nei på? De mente derimot at hvis jeg skulle lage en seriøs film så ville de spille i den. Et meningsfylt finsk TV-drama...Så mitt spørsmål til dere andre, sliter dere med folk som ikke vil være med fordi man ikke lager samfunnskorrekte filmer?

Jeg lager forresten en meningsløs påskevoldsfilm.

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

har faktisk ikke det problemet vi...
    her maser folk på at jeg og andreas skal få igang en ny produksjon for å få filmet noe, og med en gang jeg nevnte reklamefilm konkuransen så ble alle i 100 og ville lage noe.

Men, alle har problemet med at folk er slappe og dritt, er flere ganger jeg har blitt irritert fordi folk ikke gjør som jeg sier når vi skal filme, men men, de gjør jo dette gratis =)
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

er ingen folk her nesten som er interessert i film
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Mange vil være med, men problemet er at de av og til dropper å møte opp. Må nesten tvinge dem til å skrive under kontrakt :P

Men det er lurt å motivere - de vil jo være med i bra film slik at folk vil huske dem, ikke meningløs voldfilm kanskje? Man kan bare si til dem at de får være med i en bra film dersom de gjør bra i voldsfilmen

Starten er vanskelig å få skuespillere - men etterhvert man blir "kjentere" (etter flere gode filmer) vil mange garantert være med i de neste filmene

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Her er det sånn passe mange som vil være skuespillere, men kun èn er spesielt gira på å gjøre en bra jobb, det er ikke lett å få tak i gode skuespillere i alderen 11-14 heller akkurat...
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

før så slet jeg veldig med å skaffe skuespillere...
    men etterhvert som filmene min har
    blitt mye bedre og jeg fikk tak i noen bra folk....(dynamic
    og thomasll her på forumet)...så kom faktisk noen
    folk bort til meg og spurte om å få være med....
    dette hadde jeg aldri opplevd før, at noen faktisk
    oppsøker deg i stedet for at du oppsøker de....

men jeg sliter fortsatt litt ja
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Commander
    Medlem siden
    Aug 2003
    Svar
    433

Sitat Opprinnelig postet av MiniMan
    det er ikke lett å få tak i gode skuespillere i alderen 11-14 heller akkurat...
    Skuespillerne behøver vel ikke være like unge som regissøren? Få noen foreldre til å stille opp, så blir det mye bedre filmer av det enn hvis du bruker 11-åringer til å spille gangstere, soldater, jediriddere eller hva du nå lager film om.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Skuespiller kontrakter? Noen som har?

Nå har resten av skuespillerne blitt vanskelige. Flere av dem har fått kjerringene på nakken fordi filmen er voldelig. På toppen av det hele så vil de ikke at jeg viser filmen til så mange. Hva faen vil de? Hva faen tror de? Ja nei, jeg lager film og publikumet er de som spilte i filmen. ARGHE! Jeg hater skuespillere. Hvor faen er klonemaskinen når man trenger den. Ja takk, 10 stk Daniel Dahl ja, da har vi det. Flott, heilt topp.

Jeg måtte få det ut, selv om det er en usaklig post.
    Menneh, hvis noen har skuespillerkontrakter liggende så hadde det vært fedt. Skal ihvertfall aldri lage noe uten at alle har skrevet under på en kontrakt som tilsier at jeg har fulle rettigheter til alt som har skjedd mens kameraet har vært på.

Kyrre
    Guest

Har faktisk ingen særlige problemer med skuespillere jeg. De stoler på meg, og jeg har fandens mange å velge mellom. Slektninger, et kamerat og kameratett nummer med 2-3 nuller bak og voksne folk fra 30 - 80 år som gladelig står til disposisjon hos Stavanger Video og Smalfilmklubb.

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Mange vil være med, men irriterende nok skal mange forandre manuset når vi filmer, fordi det ser dårlig ut akkuratt der og da.
    Og noen skal alltid ha med noen dårlige replikker med hva de mener er humor, selv om det er en seriøs film.. :roll:
    ww.ustedalen.com

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •