Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 36
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    177

Standard Skuespillere/ regissører vi beundrer og hvorfor????

Ramser opp de jeg kommer på....

Travolta - mannen er sjefen... tror nok det er delte meninger, men jeg er
    stor fan av han... Har en utrolig bra evne til å spille ulike
    karakterer.. og mestrer ulike sjangre....
    Feks. Get Shorty - høy selvtillit, gangsta, karisma, komedie
    The Phenomenon - lav selvtillit, drama sjanger, omtenksom.
    Grease - dansekongen.... romantiker...
    Face Off - Badass....

Denzel - sier seg selv.. har aldri hørt noen si noe negativt om denne
    mannen. Den beste svarte skuespilleren, og det sier masse.
    Respekt.

Gene Hackman - tror jeg leste et sted at fyren begynte skuespill i sen
    alder.. etter at han ble 30 år... Glad for at han gjorde det.
    For fyren er et geni.. Spiller klomsete og rar, og i en
    annen film er han er skikkelig bad ass slem...
    Feks Superman filmene... slem ja, men på en komisk
    måte. Eller Get Shorty... SPiller bad ass Kaptein i
    Crimson Tide.... sinnsyk bra film...

Gary Oldman - En av de beste birolle skuespillerne... behersker de fleste
    dialekter/ aksenter... hvem ville trodd at fyren var britisk.
    Spiller som regel slem... noe han passer best til..
    Leon, Det femte element, True Romance... +++

Jason Isaacs - fyren er en fet skuespiller, spiller slem utrolig bra...
    feks. i The Patriot..

Cole Hauser - fet fet fyr.... Pitch Black, Tears of the sun, Tigerland..
    spiller slem veldig bra... veldig bra..

Michael Douglas - Thriller sjefen.... Hvis Hitchcock hadde levd, tror jeg
    at M Douglas ville vært hans mann..

MIchael Madsen - jeg sier bare Reservoir Dogs....

Steve Buscemi- Snodig fyr, spiller rare karakterer meget bra...

William H Macy - snodig fyr han her også... men fet...

Peter Stormare - når vi først er inne på snodige skuespillere... morsom
    fyr... spiller også underlige karakterer...

Robert De Niro - Fyren var et geni på 70- 80-90 tallet.... De siste årene
    har han tapt seg....
    Gangsta sjefen... Goodfellas, Taxi Driver, Raging bull,
    A Bronz tale++++++

Al Pacino - han har også tapt seg... men har utrolig bra filmer bak seg..
    Gudfaren filmene, Donnie Brasco, Heat, Scarface+++

Tom Cruise - Spiller mye kommers... men faen heller... fyren er den
    eneste som klarer å åpne filmen på 1.plass og tom håve inn
    sinnsyk mye cash... sier jo litt.... Liker best Minority Report...

Jodie FOster - liker denne dama her.. . kan ikke skryte meg på at jeg har
    sett drøssevis av hennes første filmer.. .men stiller alltid
    opp når det kommer med filmer med henne nå...

LIker mindre wannabe skuespillere som feks... Brad Pitt - fyren er utrolig oppskrytt....

Regissører:

James Cameron - jepp.. mannen lager ikke film for gøy... Han har laget
    få filmer.. Men faen, de filmene er jo kongefilmer...
    Terminator 1 og 2.... wow.... action de lux...
    The Abyss..... sinnsyk bra film..
    Aliens...
    TITANIC - noen liker den, noen liker den ikke... uansett, dette er filmen som har tjent inn mest penger i hele verden gjennom tidene.... WOW..... 600 millioner dollar i statene.... og over en billion dollar på verdensbasis...

Titanic er et fenomen - og filmanalyster tror ikke noen film i framtiden klarer og toppe denne..... Noen spådde Star wars, Ringenes Herre, Spiderman..... men ingen kom nær.......

Vi får se..... hehhe....

ALfred Hitchcock - thriller sjefen... Liker han mannen her.... har begynt å
    se alle filmene hans.... ingen av hans filmer er noe påkostet, men det handler om god story og gode skuespillere....

Pluss at fyren digger long takes.... det gjør jeg også.... lenge leve LONG TAKES...... feks. i Rope.. ellers i mange andre av hans filmer...

Tarantino - Digger Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Jackie Brown,.... Kill Bill 1 og 2 er oppskrytte...

Kommer på flere.. kommer på flere senere.... :lol:

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Skuespillere:

Harrison Ford - Har vært min favorittskuespiller hele livet. Roller som Han Solo og Indiana Jones er vel hovedgrunnene til det. Han har noe eget i de rollene som jeg aldri har sett fra noen annen skuespiller noensinne. Har evnen til å gjøre både action, komedie og mer seriøse roller på troverdig måte.

Andre favorittskuespillere er Liam Neeson, Denzel Washington, Kiefer Sutherland og Johnny Depp.

Filmskapere:

George Lucas - Ene og alene ansvarlig for at jeg er interessert i film i det hele tatt. Den originale Star Wars-trilogien fikk meg både interessert i å se film og i hvordan film lages. Da jeg noen år senere fikk se American Grafitti ble jeg heltent på å drive med film. Tok filmutdanning noen år senere og Lucas kan nok via sin påvirkning sies å være den personen som har hatt mest innflytelse på meg hva utdannelse, jobb og interesser angår.

Andre favorittregissører er: Ridley Scott, David Lynch, James Cameron, Roman Polanski, Tim Burton, Alfred Hitchcock og Orson Welles.
    hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Quentin Tarantino

Han er mitt forbilde og favoritt regissør.
    Han er bare genial, se på f.eks. Reservior Dogs; Han lager en film om et bankran som er offscreen! Mesteparten av filmen består av dialoger.
    Den scenen med politien som sitter fastbindt til stolen og Mr. Blonde / Vic Vega (Michael Madsen) torturerer, med å skjære av øret til stakkaren og helle bensin på han osv. Den scenen får meg virkelig til å syns synd på fyren!
    Og Pulp Fiction! Min favoritt film! De dialogene! Første gangen jeg så filmen, syntest jeg at den var litt forvirrende. Bl.a. Når Butch (Bruce Willis) skyter Vincent (Travolta) i legligheten der Vincent faller inn på doet. Senere i filmen sitter jo Vincent og Jules (Samuel L. Jackson) og spiser på cafe.. Men i senere tid har jeg fårstått det mer og mer, og blir aldri lei av å se den..Men en av grunnene til at jeg kansje ikke forstod filmen første gang var kansje at jeg var 7-8 år første gangen jeg så den..( uten lov av foreldrene mine :lol: )
    Kill Bill er bra filmer men blodet er litt overdrevet en del ganger..ser liksom ut som en fontene med blod av og til... Men filmen har jo en finfin story og skuespillere.. Uma er god! Men vol.2 er nok den beste av de...
    Jackie Brown er jo også god, men egentlig den jeg liker minst av Tarantino filmene..MEN LIKER DEN!

J.J. Abrams
    Sier bare ALIAS og LOST..

Samuel L. Jackson

Liker hans måte å spille på, spesielt når han er "bad guy"! Elsker hans rolle i Pulp Fiction ingen kunne gjort det bedre!

John Travolta

Han er god! Han behersker det meste og jeg elsker å se han i filmer..Elsker forresten også hans rolle i Pulp Fiction

Andre skuespillere jeg liker er:
    Uma Thurman, Lawrence Tierney, Michael Madsen, Jorge Garcia ("Hurley" i lost), Terry O'Quinn...
    Kommer ikke på noen mer i slengen...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    240

Regissører

Steven Spielberg
    Ikke for hans nye film War of the Worlds eller AI som jeg ikke likte så godt, men for Indiana Jones, Schindler’s List og Band of Brothers serien hvor ha arbeidet med Tom Hanks.

Quentin Tarantino
    Han er jo bare et geni. Pulp Fiction må være en av de beste filmene jeg har sett. Man kan se den igjen og igjen og aldri bli lei den. Kill Bill 1 og 2 er, som sagt av benObel, oppskrytte.

George Lucas
    Også et geni, men det er jo dem alle. Star Wars serien er, som alle vet (håper jeg), den mest kjente serien som fins :P Digger den selv.

Peter Jackson
    Sjef. Ikke mer å si om det.

Skuespillere

Tom Hanks
    Forrest Gump, Cast Away. En sinnsykt god skuespiller.

John Travolta
    Han er en av de beste. Digger rollen hans i Pulp Fiction, Face / Off, Swordfish, Broken Arrow :P og Fenomenet.

Harrison Ford
    HØYT oppe på lista. Så Indiana Jones filmene for veldig lenge siden, og likte dem sinnsykt godt. Dumt det kanskje skal komme en firer. Man kan ikke ødelegge en triologi med å slenge på en ekstra en. Da skal man i så fall lage enda en triologi som Star Wars. Jaget er bra, som sagt alle Indiana Jones filmene og Air Force One er noe bra.

Al Pacino
    Han må jo være med. Kongen sjøl. Scarface, Gudfaren og selvfølgelig Djevelens Advokat.

Andre gode: Samuel L Jackson, Keanu Reeves, Schwarzenegger (ingen kan si at man ikke liker filmene hans), Bruce Willis og Mel Gibson.

Orket ikke skrive mer, men det er maange fler som fortjener nevning her.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Machine of Oslo
    Svar
    331

Kill Bill er bra filmer men blodet er litt overdrevet en del ganger..ser liksom ut som en fontene med blod av og til...
    Huff og huff...

Ser ut som noen her ikke har tatt poenget med filmene. Det skal jo være overdrevet.
    But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    87

Sitat Opprinnelig postet av Westad
    Huff og huff...

Ser ut som noen her ikke har tatt poenget med filmene. Det skal jo være overdrevet.
    Hehe, akkurat det samme tenkte jeg, når jeg leste det innlegget. Det er ikke alle som virkelig har forstått stilen og tatt poenget - men alle kan vel heller ikke like alt.
    Mennesket er født fritt, og overalt er det i lenker."

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    177

John Travolta
    Han er en av de beste. Digger rollen hans i Pulp Fiction, Face / Off, Swordfish, Broken Arrow og Fenomenet.

Fett at mange digger han.. Han er bare sjef....

Greit at Tarantino er sjef... Men føler at fyren er oppskrytt... I det siste..

HAN HAR MANGE BRA FILMER, SLAPP AV.. RESERVOIR DOGS ER EN AV MINE FAVORITTFILMER.....

Fyren har en stor fanbase, han vet det selv... Det er greit nok det, mannen har bygd opp et rykte.. og venter mange år før han lager film... Smart, veldig smart.... MEN, stort MEN....

Og når han forteller verden at det kommer en ny film med han, da jubler nerdene, og kritikerne klapper i hendene før de har sett filmen...

Snakker om de to siste, KIll Bill 1 og 2.... Disse filmene er langt ifra noe originalt eller nyskapende.... Men de har navnet Tarantino, og derfor løper folk mann av huse for og se de ...

Hater når det skjer... Disse filmene var store suksesser i USA... men ikke fanken om de fortjente det.. De manglet magien som de forrige filmene hans.... Reservoir Dogs, Pulp F, Jackie Brown....

Uma Thurman er OK... Men no "leading man/ woman".....

Jeg tenker bare på de andre filmene og de sinnsyke bra skuespillerne.. De eldre filmene hadde et bra plott, fet dialog, og rare karakterer....

Steven Spielberg -
    Mannen er et varemerke.... Han har Hollywood i sin hule hånd... En mer suksessrik regissør skal man lete lenge etter..

Robert Zemeckis -

Back to the future Trilogy..... Reddet 80 tallet.... Disse filmene er klassikere, og etter min mening den beste trilogien EVER.... Da mener jeg at alle filmene er bra.... Ikke som mange andre trilogi, der 1'eren er bra, mens to av de suger....

MIchael Mann- Heat, Collateral, Den siste mohikaner, Miami Vice....

[/quote]

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Sitat Opprinnelig postet av Westad
    Kill Bill er bra filmer men blodet er litt overdrevet en del ganger..ser liksom ut som en fontene med blod av og til...
    Huff og huff...

Selvsagt vet jeg jo det!
    Men blodeffektene er ikke så realistiske, som f.eks når O'ren hugger hodet av han japaneren på bordet, rett etter hugget er bare halsen der, og etter litt kommer det en slags sprut, og når folk mister armene osv. synest jeg burde være en litt annen sprut, ikke bare en sprut som går i samme tempo og slikt.. Når noen hogger av hodet på noen ser det ikke sånnt ut. ( ja, jeg har sett det.. ikke noe pent syn)

Kansje jeg forklarte meg litt feil.. MEN JEG ER FULLT KLAR OVER AT DET SKAL VERE OVERDREVET! :twisted:

[spoiler] ELSKER JO FAEN FILMEN! MED BÅDE BLODET OG ALT! JÆVLA GLAD I DVD UTGAVEN MIN! [/spoiler]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    240

Kill Bill filmene er greie nok, men 1'ern er mye bedre enn 2'ern. 2'ern ble bare langdragig synes jeg, og mye det samme som i 1'ern.

Glemte forresten å nevne Robert Rodrigues. Kan ikke gå bort fra at han er god. Sin City er jo rene mesterverket og El Mariachi (?) / Desperado / Once upon A Time In Mexico er konge filmer.

Lieutenant
    Medlem siden
    Jun 2005
    Svar
    87

Skuespillere:

Al Pacino: del-kongen av mafia filmer. Sinnsykt bra på ansikt utrykk.

Robert De'niro: Andre kongen av mafia filmer. sykt genial som mafia fyr. Bare se på gudfaren 2

Tom hanks: Konge bra i Saving private ryan og forest gump

Liam Neeson: Spiller Drit bra i schindlers liste

Regissører:

Stanley Kubrick: Kongen av alle filmskapere. Ufattelig bra på å vise følelser bare ved hjelp av kamera vinkler. Bruker lange scener i filmene sine og masse dialoger.

Quentin Tarantino: Fikk suksess med sin første ordentlige film Reservoir dogs. kongen av dialoger (pulp fiction )

Steven Spielberg: Viser følelser veldig bra i filmene sine. En legende i filmskaping. Elsket War of the Worlds. Viser hvordan en vanlig person blir fanget i alt kaoset, i stedet for standard militæret som sloss.

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •