Viser resultater 1 til 8 av 8
    Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Standard Sortere dv-tapes?

Husker for en stund tilbake at noen var på jakt etter måter å sortere dv-tapene sine på.

Vel, nå som jeg satt å kjeda dritten ut av meg fant jeg noe ganske praktisk:

Dersom du har en flate (jeg brukte siden av pulten min)
    Så kan du feste selve plastkassettene som tapene ligger i, opp-ned med dobbeltsidig teip. Da er det lett å holde styr på tapene.

Score!
    Laks

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Jeg kjøpte tre sånne.

Veldig praktisk å ha dem hengende på veggen bak maskinen.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Asker
    Svar
    186

Enkel og grei løsning det!

Selv oppevarer jeg alle DV-tapene mine i en eske som er perfekt tilpasset formen på tapene. Funker fett!
    elt sorg gir halv sorg - delt glede gir dobbelt glede!

Commander
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    skien
    Svar
    306

gaffateip ordner biffen!
    Youtubeprofil[/url] <---- kan inneholde spor av CGI!

"all those crappy movies arent competition if your fucking movie is like fucking dynamite" - Quentin Tarantino

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Og for å lettere finne riktig tape man er på jakt etter kan nummerering (og arkivert i riktig rekkefølge..) være saken.

Her bruker vi f.eks.
    050108-1 = 5. januar 2008, tape nr 1 - så følger eventuell info som location eller innhold, kunde e.l. på neste linje..

Når man da før eller siden må ta fram gamle prosjekter og skal gjøre batchcapturing spør maskina etter "Reel 050108-1" så er det fort gjort å gå i arkivet og lete den frem.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Filmer dere virkelig så mye at dere ikke klarer å ha kontroll på kassettene? Bare masse måfå-filming? Det er vel ikke verre enn å skrive prosjektnavnet på kassetten, samt hvilken kassett det er (1,2,3) også trenger man ikke mindre enn et lite .txt-dokument for å legge inn den nødvendige infoen hva som er på teipen. Eventuelt kan man skrive bittesmå notater om hva som er på teipen på teipen, men må vel være asiater om man skal klare å skrive noe på miniaturetikettene. Jeg kan gjerne bare slenge alle kassettene i en skuffe og rote rundt nedi der hver gang jeg skal ha noe frem, for vet man å samle alt på et sted trenger man aldri lete i kjøkkenskuffene for å finne ting. En DV-kasettholderhylle er like meningsløst som en DVD-hylleholder er en CD-stativ (gudene må vite hva den driten heter). Man får kanskje 50 cover i et stativ, og man må dytte de resterende 300 i en vanlig hylle, eller skuffe, eller et eller annet sted det er plass, og med tanke på hvor mye plass stativet tar på gulvet, og at man ikke lett kan flytte det dit man vil, heller ei kan man lukke det igjen så det er ute-av-synet-ute-av-sinn, så er det mye enklere å slenge alt i en helt vanlig hylleseksjon. Det er vel heller ikke som om man trenger det for noe annet en showoff, og hvem sitter hjemme og drar frem DV-kassetter for å vise film? "La meg bare spole frem til riktig sted her." Tilgjengelighet er en god ting, skal ikke nekte på at jeg gjerne vil ha alle filmene mine innen en håndsrekning, men logistikkmessig sett må man måle det opp mot bruken, og bruker man det ikke ofte blir det bare nok et sted det samler seg støv og døde kakkerlakker.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Vi har godt og vel flere hundre BetaSP-taper f.eks.. De små til rå-opptak, og de svære til master av prosjektet. Ellers har vi haugevis av DV-taper, sortert og merket på samme vis, dog i de eskene tapene kommer i fra leverandør, merket med prosjektnavn - men kjekt å ha samme system på alt uansett.

Lieutenant
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Skien, Telemark
    Svar
    95

Finnes det egne dv-tape skap?
    Et helt arkivskap/ skuff med bare dv tapes i.
    Det hadde vært kjekt...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •