Det heter "seriøs"... Det er ikke veldig seriøst å skrive "særiøst"... :P![]()
Hei igjen
Jeg går på Danvik folkehøyskole, Mediasenter.
Her går jeg på TV-produksjonslinja.
Denne skolen skal sette opp en særiøs ordenlig revy. Den er i mars, men vi er i full gang med å planlegge. Det meste er i elevenes hender, men vi får hjelp av et par lærere som har vært på scene og planlagt revyer og arrangementer i en årrekke. Jeg er med i et fordypningsfag, Art managerment, der vi har mest fokus på denne revyen. Så dette er særiøs greier.
Til saken: I denne revyen har JEG blitt teknisk sjef (innefor en teknisk gruppe)Jeg har jobba med multimedia og slik før, men ikke masse.
Jeg har noen tanker på hva jobb en teknisk sjef har, men har ikke den fulle oversikten.
Så hvilken tanker har dere om åssen oppgaver en teknisk sjef har?
Noen som har erfaring og vil gi meg noen tips og triks rundt dette.
Tar i mot alle forslag. Dette fordi jeg vil ha en full oversikt over denne sjefjobben.
(OlaHaldor, jobbet du som teknisk på Danvikrevyen i fjor, så er det bare dele erfaring og åssen det gikk i fjor)
takker
Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.
Hjemmeside: http://ostbymedia.no/
Det heter "seriøs"... Det er ikke veldig seriøst å skrive "særiøst"... :P![]()
Hahaha, skulle akkuratt til å skrive det samme selv.
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Skrev på dialekt veit dere. Men jeg tar ikke denne bemerkningern så "seriøst". Hehe.. :lol: Håper noen svarer på mine spm.
Seriøse svar på et seriøst spørsmål selv om vedkommede har stavet det feil er vel ikke å forakte, er det vel?... :roll:
Anyway - nei, jeg jobbet der som sivilarbeider, og hadde så og si nokså lite å gjøre med det elevene drev med, med unntak av en vignetter og øvrig grafikk til TV-programmene deres, både i skoletid og på frivillig basis. MEN jeg var ansvarlig for teknisk lager.
Når jeg hører "teknisk leder", tenker jeg at du må finne ut hva dere skal gå for av teknikk, i form av at f.eks. revy-folka ønsker å ha et bilde bakerst på scenen så man får dybde og økt interesse med detaljer, bevegelser og farger. Da vil jeg si det er ditt prosjekt å finne ut "skal vi gå for plasmaskjermer eller prosjektor?". Og "hvordan skal vi løse det med oppheng og kabling?" Sånne ting.
OG!
Siden du er "teknisk leder" vil jeg si det er på sin plass at du tar avgjørelsene, du har final word på hvordan dere løser teknikken - du skal ikke bli så dirty på henda for å si det sånn. Du bør ha en del medarbeidere som gjør det du tenker og ønsker. I verste fall deltar du på rigginga slik at du får det akkurat som du vil. (og ikke bry deg om Coward ikke liker meningene dine - det er kun hans synspunkt - du må få ha dine, og du er tross alt teknisk leder)
Ellers kan du høre med Carlos om han kan hjelpe til med enkelte ting, som f.eks. å montere ting i taket, eventuelt med Inbebrigt dersom det er noe strøm eller sånne vaktmester-ting dere lurer på.
Spør gjerne på MSN om det er no du lurer på.
Lykke til!
PS: Når har dere Danvikkveld? Er jo ikke lange biten fra Oslo til Drammen, hadde vært gøy å se hva dere får gjort ut av den![]()
Takk takk, OlaHaldor. Jeg greier å være sjef, men er veldig åpne med forslag. Fått med et par medsjefer som har drevet med lys og lyd.
Danvikkveld er faktisk neste fredag, den 6. oktober. Hauger med gutter som ska ha det. blir moro. Du er velkommen.
hoi hoi, jeg søkte jo på Danvik en gang i tiden... men valgte det ikke pga beliggenheten
:?
Lykke til med jobben som teknisk sjef, Mario. Håper du får "det beste året i livet ditt"
:wink:
Jo takk du, pordey2..
Er det noen andre som har mye erfaring innen denne stillingen?
Noe som har noen kontakter innenfor det å leie utstyr og slikt som dere kan anbefale?
Bare å komme med tips og triks..
Leie av utstyr... Kommer an på hva du trenger?
Lyd? Ring Marius, S-LYD, www.slyd.no
Projektorer etc..? VideoUtstyr.no eller Video4.no er kjekke å leie fra.
Eventuelt kan du sikkert leie direkte fra Avab eller Elpaq.
Er også mulighet for at kommunen kan være behjelpelig med utlån av utstyr. Her er hvertfall kommunen utrolig ålreite mot studentene og arrangement som foregår
![]()
Bokmerker