Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 21
    Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Standard Spore opp Ip Adresse

Er det noen som har peiling på hvilket nett sted jeg kan få sporet opp en ip adresse.
    Har Norton Internett Security 2005. Kan det brukes?
    ww.ustedalen.com

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Jeg er sykt overbevist om at du burde finne et annet forum for akkurat det der. Men hva skal du søke opp? Hva slags IP? Din egen? Noen andres? Har du et domene du vil finne IPen til? Du må være litt mer spesifikk når det gjelder data. Egentlig burde ALLE være mer spesifikk når det gjelder spørsmål angående tekniske ting.

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Jeg skal spore opp en ip adresse til en på et forum som har satt ut usanne rykter om meg.
    ww.ustedalen.com

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    47

finnes et program som kalles: nettrace men du vil ikke finne mer enn hvem som har solgt/gitt ut den ipen, dvs tele2 osv. vis du vil vite hvem som eier ip'en må du ha rettslig godkjennelse, dvs da må du anmelde den ip'en også gjør politiet resten når den tid kommer

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Hvis det er alvorlig - kan du anmelde han for "ærekrenkrækelser".

"Straffeloven paragraf 246. De som rettsstridig ved ord eller handling som krenker en annens ærefølelse eller som medvirker dertil, straffes med bøter eller med fengsel inntil 6 måneder."

Grunnen til jeg vet om den er jeg ble tidligere anmeldt for det av en venn. Han visste ikke at det var meg, hehe - så trakk han anmeldelsen. Politiet sporet iallfall opp ip-adressen tror jeg, og fant ut at det var meg.

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Sitat Opprinnelig postet av Melwasul

"Straffeloven paragraf 246. De som rettsstridig ved ord eller handling som krenker en annens ærefølelse eller som medvirker dertil, straffes med bøter eller med fengsel inntil 6 måneder."
    Jeg har sendt brev til hans nettlevrandør, og bedt de om å kontakte eieren ang. dette.
    ww.ustedalen.com

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Nesodden
    Svar
    200

hvis det er alvorlige greier burde du oppgi IPen til politiet og forklare hva han har gjort. er du heldig får du gitt fyren en skikkelig lærepenge, og kanskje få noen penger i erstatning! :lol:
    edit: du burde heller ikke glemme når han skrev det, for IPen skifter i blandt, og da bør du vite når han hadde den IPen. men han har sikkert samme ennå..

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Du trenger ikke å finne ipen hans for politiet. Bare vis dem adressen til tråden/forumet hvor han skrev dem. Politiet løser resten.

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Sitat Opprinnelig postet av ustedalen
    Sitat Opprinnelig postet av Melwasul

Jeg har sendt brev til hans nettlevrandør, og bedt de om å kontakte eieren ang. dette.
    ok, dette gjør du: du sa det var på ett forum ikke sant? hvorfor ikke sende mail til admin og gi link til tråden, og be om brukerens IPadresse for eventuelt anmelding til politiet?
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Nøyer meg med å si ifra til nettlevrandøren først jeg....
    Skjer det igjen, så anmelder jeg det....
    ww.ustedalen.com

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •