Viser resultater 1 til 4 av 4
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    56

Standard Støtte til musikvideo

Noen som vet om det fines noen steder man kan søke om støtte til produksjon av musikvideo.....finner bare til kortfilm, langfilm og dokumentar.
    et kan bli lit rotete iblant, men nå skal det sies at noen av tidenes genier hadde dysleksi!!

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    146

Hmm, interessant spørsmål. Vet desverre ikke om noen støtteordninger for musikkvideo, men grunnen til at det ikke er noen (eller at det er veldig få) kan vel være at musikkvideo blir plassert mer i "reklamesjangeren" og da mener vel de fleste at plateselskapet kan punge ut.

Men nå er det jo ikke alle band som har platekontrakt og det er mange musikkvideomakere som ikke har så mye penger å spytte inn heller, så jeg syns det burde eksistere støtte til utvikling av musikkvideo også. Etter min mening så går det fint an å produsere musikkvideoer som ikke er ment å være reklame. :?

Det går ikke an å benytte seg av kortfilmstøtte da? Hvis man skal gjøre det for sin egen utvikling mener jeg.. Ellers kan man kanskje søke noe "kom-i-gang" kapital til å starte en egen bedrift som produsent, regissør eller "idékonsulent". Da spiller det vel ikke så stor rolle om man lager musikkvideo, reklame eller film..
    Certainty of death. Small chance of success. What are we waiting for?" -Gimli, son of Gloin

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    204

Jeg ville også søkt støtte for kortfilm. Etter min mening er jo musikkvideoer tross alt kortfilmer. :lol:

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    56

I mit tillfelle er det netop et band uten platekontrakt jeg skal lage for....et samarbeidsprosjekt mellom band og meg hvor vi gjør det mest for egen utvikling.....

Men kan jo hende at man kan få støtte som om det var en kort film som du sier. Skal prøve og se hva man kan få til.
    et kan bli lit rotete iblant, men nå skal det sies at noen av tidenes genier hadde dysleksi!!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •