du må registrere deg i brønøysund registere. hvis jeg ikke tar feil har dette blitt diskutert før. men gå inn på Link håper dette kan hjelpe
Jeg vil gjerne ha et .no domene, og for å skaffe det må jeg ha organisasjon-nummer står det. Og det hadde vært fint å skaffe for jeg vil også trenge penger fra frifond hvor det må være en demokratisk organisasjon.
Hvordan starter jeg en organisasjon egentlig? Må søke noe sted som helst? Både jeg og foreldre vet ikke hvordan man gjør det :?
du må registrere deg i brønøysund registere. hvis jeg ikke tar feil har dette blitt diskutert før. men gå inn på Link håper dette kan hjelpe
jør som meg:
[/URL]
Wainhost billig webhotel[/URL]
http://www.firma-hjelp.no/registrere...nnsforetak.htm <- ...
Vet imidlertid ikke om du automagisk får org.nr når du er et enkeltmannsforetak, - men du kan
iallfall søke om å få det, om jeg har forstått det rett. Men sant, .no addresser er tøffe :]
Synes at NorskAmatørFilmForum burde ha en også. «.com» er litt oppbrukt og kjedelig :]
mm..
norskfilmforum.no er desverre opptatt Velmont :roll:
Ja, det var visst en av medlemmene våre som ble litt vel inspirerte og startet sitt eget "konkurrerende" forum... :?
ill pipe for beer!
Takk for hjelp - har tenkt å lage en side for min film produksjon og det blir jo større plass å laste inn filmer.
Også vil jeg ha et .no-domene for å vise at det er en NORSK filmproduksjon og hvor "flinke" nordmenn er![]()
slik jeg har forstått det har Chandler www.whitestone.no og er registrert i den enkeltmann-greia men da må etternavnet være med i organisjasjons-navnet, tror jeg :lol:
foresten skal jeg k a n s k j e registrere meg der,
heter egentlig Ødegård, men blir de sure viss jeg registrerer "odegaard studio"? eventuel aldersgrense, og hvor mye koster det?
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
Kanskje Chandler kan fortelle oss hvordan han gjorde det? Snille Chandler![]()
Hoy, hoy!
Dette er mitt første innlegg her på forumet.
Artig, artig!
Jeg har non kommentarer...
kyrre skrev: norskfilmforum.no er desverre opptatt Velmont
kjetilr skrev: Ja, det var visst en av medlemmene våre som ble litt vel inspirerte og startet sitt eget "konkurrerende" forum...
Jeg skriver: Bra du bruker "konkurrerende", ingen tvil om at dette er det beste forumet, konkurransen er ikke hard :-)
Så til det som var poenget med denne tråden.
Vil dere registrere .no domene og slikt, foreslår jeg opprettelse av en organisasjon. Få med en eller flere kompiser og etabler, det er gratis å registrere i Enhetsregisteret og man kan velge hvilket som helst navn. Du får organisasjonsnummer i posten etter en uke eller to.
Enkeltmanssforetak i foretaksregisteret derimot koster penger å registrere, og etternavnet ditt må være med (ingen anledning til artige omskrivninger der, hehe).
For å registrere organisasjonen, print ut, fyll in og send avgårde dette skjemaet: http://www.brreg.no/blanketter/bin/sr_del1.pdf
Husk å legge ved stiftelsesdokument...
Jeg antar (jeg er overbevist om, men ikke villig til å dø for) at det er 18 års aldersgrense for å registrere enheter, så best å få med en som er fylt atten dersom dere er under, eventuelt kanskje lure en forestatt til å stå som daglig leder :-)
Det var alt for meg i første omgang.
Stå på!
Bokmerker