Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 25
    Kyrre
    Guest

Standard (Stengt) Valgkampen - AP/SV/SP vant!

Hei folk.

Før noen skriker ut i frustrasjon (eller gledesrus) over årets valg, lager jeg en tråd der alt skal diskuteres. Det måtte liksom skje, med alle de oppegående medlemmene vi har. :wink:

- Hvilke parti stemmer dere på?

Jeg er selv i gledesrus over APs glimrende valg! Men, samtidig i frustrasjon over at FRP ligger som nr. 2. Skummelt!

Å ha RV på vippen i den rød-grønn alliansen vil bli en trangsynt affære, mener jeg. Nei, nei, nei.

PS: Tråden vil låses og dø etter og all dilldallen er over.

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Kan ikke stemme, men holder en knapp for de borglige partinene...
    Og at AP liker så høyt oppe, er bare tragisk.
    Kommer til å bli så mye avgifter nå
    ww.ustedalen.com

Kyrre
    Guest

Avgifter? Som gratis skolebøker og kulturløft? Mer penger til filmproduksjoner - som gikk gradvis ned pr. år med Krf i spissen! No offence, men det høres ut som noe pappa har sagt til deg. Hva angår avgifter deg?

PS: Apropos avgifter: Hvem var det som fikk kinobillettene til å stige ved å innføre skatt pr. billett? Hvem fikk billettene til å stige fra 75,- til 85,-? Godeste sittende regjering. Dø!

AP lead the way!

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Regjering med Jens Stoltenberg som statsminister, Kristin Halvorsen som utenriksminister og Per Kristian Foss som finansminister er min ønskedrøm, men det skjer jo selvfølgelig ikke...

Men jeg kan jo få to av tre... Stoltenberg som statsminister og Halvorsen som utenriksminister... Det hadde vært noe...

Stemte AP jeg... Og foreløpig leder "vi".... Men det er jevnt!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    87

Sitat Opprinnelig postet av ustedalen
    Kan ikke stemme, men holder en knapp for de borglige partinene...
    Og at AP liker så høyt oppe, er bare tragisk.
    Kommer til å bli så mye avgifter nå
    Ser du ikke sammenhengen mellom avgifter og samfunnsgoder? Det er jo dette politikk dreier seg om, å fordele goder og byrder. Poenget er jo at vi som en del av samfunnet gir til Staten, slik at Staten kan gi oss offentlige tilbud som alle kan ha nytte av - også de som ikke har så mye penger.

Det jeg ikke helt forstår er hvor FRP skal få pengene fra, om skatter og avgifter settes ned. Oljepenger sier kanskje du da - men å bruke mye av disse uten videre kan jo ha konsekvenser, som f.eks. inflasjon.

Husk - det må eksistere en balanse; ta og gi. Ikke bare gi, gi, gi.
    Mennesket er født fritt, og overalt er det i lenker."

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard Hagen is the man!

Jeg stemte FRP og kommer til å stemme FRP frem til det dukker opp et nasjonalistisk og fascistisk parti med diktatur som ønsket styreform. Siden vi først er inne på det politiske området kan jeg nevne at jeg som 15 åring var formann for Kristiansand FpU(Fremskrittspartiets Ungdom). Året etter var jeg organisatorisk nestleder i Vest-Agder FpU. Jeg var faktisk på det landsmøtet hvor Terje Søviknes lekte med småjenter. Jeg meldte meg ut av FpU da Vidar Kleppe ble ekskludert. Min politiske karriere var heller kort.

Er enig med ustedalen, forferdelig at AP har så stor oppslutning. Men takker ja til Stoltenberg bare vi blir kvitt Bondevik. Vi kan ikke være det eneste landet som har en prest som statsoverhode. AP har jo lovet å øke avgiftene for å skape et bedre velferds Norge, noe som er litt morsomt siden FN påstår Norge til å være det beste landet å bo i. Det er litt morsomt at vi må betale enda mer for at vi skal få det bedre i et land som Norge. Bare en liten om-organisering av byråkratiet ville frigjort flere millioner. Skal ikke de som bygde Norge fra et U-land til et I-land få igjen for arbeidet de gjorde? Eldreomsorgen er en bløff. Utsett "kulturløft" til vi har sving på det viktige her i samfunnet. FpU har forresten lenge hatt reklamefinansierte skolebøker på programmet sitt (skal ikke si sikkert at FRP har det), så AP kommer ikke akkurat med noe nytt der. Men gratis skolebøker og gratis skolemat hjelper ikke når skolen er tilrettelagt en gjennomsnittselev som ikke eksisterer.

Kyrre: avgifter angår alle som har penger og som kan tjene penger.

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

FRPs utenrikspolitikk er rett og slett en dårlig vits som hører best hjemme i vitseheftet i Donald...

Makan til tulleparti...

[/url]

df
    df er offline
    Commander
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Skien
    Svar
    374

Send in dit forslag Her
    ttp://www.effektsiden.moo.no/

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Saklig begrunnelse Henrik. Veldig saklig. Du kaller mao FRPs velgere for tullinger? Er ikke det litt frekt?

At Norge med glede tar inn og mater innvandrere, og sløser bort penger på U-hjelp er tåpelig når AP vil øke avgiftene for å skape et bedre velferd. For 50 år siden var vi et U-land. Vi har ikke engang fått tid til å bygge landet skikkelig og allerede skal vi kaste penger ut av landet? Jeg mener vi burde beholde pengene i Norge og bruke dem der det trengs. Når Norge har fått den velferden den trenger kan vi begynne å gi penger til U-hjelp. Hva er vitsen med å sende penger til andre fattige land hvis ikke vi klarer å få vårt eget budsjett til å gå rundt?

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    Saklig begrunnelse Henrik. Veldig saklig. Du kaller mao FRPs velgere for tullinger? Er ikke det litt frekt?
    Hvis en skal kalle deg og de meninger du kommer med her for representativt for FRPs velgere så vil jeg kalle "dere" for tullinger...

Er det overhode mulig og mene at vi, verdens beste land å bo i, et av verdens rikeste land ikke skal hjelpe mennesker i andre, i de fattigste landene i verden med å overleve???

Ja, vi var et "u-land" før krigen, og ja, vi var flinke til å bygge opp landet... Men du skjønner det, at ute i nordsjøen så ligger det et par oljefat som har gjort en del for landet vårt... Og mange land har ikke disse oljefatene...

Og for ikke å nevne FRPs forslag om å senke bensinavgiftene... Og FRPs ønske om å fortsatt ha soldater i Irak... Herregud...

[/url]

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •