Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    177

Standard "STOPP" norsk kortfilm, meget bra... se den...

Her er en kortfilm... STOPP heter den... fra 1999... dumt at mange korfilmer ikke blir vist for folk flest.. fant den på dvd'en til VILLMARK..

Men poenget er at fimen varer i ca 8 min eller noe.. minimalt med dialog, men funker som bare det.. ikke noe mesterverk.. men bilde og lyd sier mer enn nok.. man blir dratt inn i historien... Med Jørgen Langhelle.. en av få norske skuespillere som er sjef.... Stavanger mann... fet mann.. .

Commander
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Machine of Oslo
    Svar
    331

Her er en kortfilm
    Herregud, er jeg blind! Neeeei!
    But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"

Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Telemark, Norway
    Svar
    309

Hva var meningen med denne tråden?
    Jeg skjønner at du skriver om en kortfilm, men skal jeg altså kjøpe Villmark DVD'en for å se denne kortfilmen?
    Unødvendig å starte en tråd angående en spesiell profesjonell norsk kortfilm.
    Kunne likså greit startet en angående hvilke profesjonelle norske kortfilmer en har sett for eksmpel.
    e're all living in America

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    177

Hva er det med folk som blir sinna for ingenting.. Så la være og se den... Det finnes mange andre dumme topics på dette forumet, klag på de også????? Har ikke sagt at du skal kjøpe Villmark..

Sier bare at det finnes mange "glemte" kortfilmer... At kortfilmer ikke blir promotert nok... Lager ikke du kortfilmer??

Og man ser vel kortfilmer og filmer generelt for inspirasjon, gjør man ikke? Synes folk irriterer seg fryktelig lett her inne...

Rare regler på hva man kan poste eller ikke poste... Ikke rart det er få medlemmer her inne.. Sorry at jeg blir litt provosert, men håper dere skjønner.. Skal det ikke være et åpent forum ang film?? Posta denne på GENERELT...

Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Telemark, Norway
    Svar
    309

Alle har sine egne meninger. Jeg respekterer dine og håper du respekterer mine. Og ja, inspirasjon er viktig, spesielt for unge filmskapere. Jeg er bare veldig nøye over DVD kjøpene mine, det er sånn jeg er, jeg kjøper kun det beste.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Kan jo hende noen allerede har Villmark i dvd samlingen fra før av da, sånn som meg. Skal prøve å få sett den kortfilmen en dag.
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    177

Selvfølgelig respekterer jeg dine meninger.. jeg respekterer alles meninger... At du er nøye over dine DVD kjøp er vel bare bra for din del.. Jeg har aldri påpekt at du bør kjøpe en DVD for moro skyld... Og hva det beste er, må vel være en smakssak...

Men hva er galt med å leie en film??? Bør man alltid kjøpe?

Jeg gjentar meg selv her, men dette er NORSK AMATØRFILM FORUM.. man er her inne for å dele erfaringer og lære nyttige ting ang film generelt.. Enig??

Og hvem her inne har klart å lage en helaftens spillefilm?????

Bør man ikke satse på å lage kortfilmer i begynnelsen???

Og kan man lage en god kortfilm uten å ha sett en eller flere kortfilmer??

Jeg bar spør siden det virker som du vet alt....??

Jeg ville blitt glad hvis noen andre hadde fortalt meg om en kortfilm/ film som de fikk inspirasjon fra...

Det er jo ikke snakk om å kopiere, men å få inspirasjon...

Tror du alle de store regissørene idag bare fant på ting???

De har vel hatt sine forbilder de også...

Føler folk henger oppi små detaljer her inne.. Hvis du synes at temaet mitt er kjipt, kan du ikke bare la være å svare??

Har jeg brutt noen forum regler?? Tror ikke det...

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Kan vere einig i at det kan verte ein litt hissig tone her av og til... Om nokon har brutt nokon forumreglar, er det vel eigentleg ikkje deg, men andre:
    Sitat Opprinnelig postet av Forumreglane
    1. Brukere av forumet bes holde en høflig tone. Unødvendig bruk av banning, flaming og innlegg ment for å skape dårlig stemning er ikke tillatt. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk.
    Uthevinga har eg gjort.

Når det gjeld innlegget til t.d. Westad, so reagerer han kanskje berre på måten du innleia innlegget ditt på. Det vil kanskje vere vanleg, når ein skriv "her er ein kortfilm", å lage ein link til sjølve kortfilmen av ordet "her". Dette er sjølvsagt litt vanskeleg når den er på ein DVD...

Slik sett hadde det kanskje vore betre å starte innlegget med: "Eg vil gjerne anbefale ein kortfilm. Den heiter "Stopp", og kan finnast på Villmark DVDen. Vil anbefale alle som ikkje har den, å leige den". Osb.

Men eg ser kva du meiner, og er einig i det du seier. Problemet er kanskje berre at folk tolker innlegg på feil måte, og vert irriterte/frustrerte/e.l over måten dei tolker det på, ikkje over måten innlegget eigentleg var meint på.

Men det var nok off-topic: Takk for tipset. Om eg finn ut eg vil sjå Villmark ein gong til, skal eg leige DVDen, og få med meg Stopp og.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Telemark, Norway
    Svar
    309

Kan Ben Obel eller noen andre som har sett STOPP, fortelle meg hva den handler om og hva de syntes om den. Vet allerede at Ben liker den, men hvorfor? utdyp dine følelser angående denne kortfilmen hvis du vil.
    Jeg synes bare du skrev litt lite om selve kortfilmen.
    Kanskje hele tråden bare er ment som en anbefaling?
    "Se den for den likte jeg". Kanskje jeg mistet sammenhengen som Incanus forklarte er mulig?

Hvis det har virket som om jeg har hatt et "surt" grep om det jeg har skrevet på nettopp denne tråden så må jeg bare beklage, det var ikke meningen.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    177

Det er helt i orden.. Kjipt når folk blir furtne... Men ang den kortfilmen, hvis noen fortsatt er interessert i å høre om plottet:

Det handler om en familie som kjører på tur/ ferie.. Mor, far og sønn.....

Sønnen leker med et lekefly og plutselig fyker den ut av vinduet.... Faren gjør et stopp og går ut for å finne lekeflyet... Han må gå inn i skogen..

Og så skjer det noe...... Vil ikke røpe mere...

Bare for å nevne det igjen, det er ikke et mesterverk... Det er ikke den beste kortfilmen jeg har sett... MEN..

Filmen har kvaliteter som løfter filmen opp... Man trenger ikke gjøre det vanskelig...
    Filmen bruker minimalt med diaolog... Dialogen som blir brukt er akkurat nok til å forstå hva som skjer og for å få filmen framover... Ikke noe pjatt med andre ord...

Etter å ha sett en del filmer på forumet her så synes ikke jeg at kvaliteten er sinnsyk bra..

Jeg kan understreke en viktig ting som irriterer meg - Eller det er jo mange ting.... Men feks dialogen - ingen vits å ha dialog i filmen hvis det bare skal være pjatt. Man bør kun ha dialog hvis det er nødvendig... Bilde/ kroppsspråk/ lyd sier en hel masse...

Da lurer jeg på en ting - hvorfor gjøre det vanskelig for seg selv??

Jeg er ikke en mester... Men jeg er villig til å lære.... Man kan ikke gå før man har lært å krype....

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •