jeg bruker pinnacle.
forsk litt i instilingene og jeg hvill tru du finner det ut
Jeg har dette året fått et problem som jeg ser på som stort og svært provoserende.
Når jeg redigerer filmene mine bruker jeg Pinnacle 12, plus.
Alle filmklippene, musikk, lydeffekter lagrer jeg på harddisck d, pinnacleprogrammet er også instalert på d.
Men det jeg hater og ikke skjønner er at det blir lagret såkalte usynlige filer på stasjon c, ikke kjempestore men store nok. Dissefilene kommer helst når jeg legger til tekst i filmen eller effekter og lignende. Hvorfor lagres disse filene på c, når selve programmet er instalert på stasjon d?
Om noen kan hjelpe meg med råd som gjør at disse filene lagres på d i stede for c, så blir jeg utrolig glad.
Årsaken til at dette er et problem er at stasjon c er en disc hvor jeg fra før ikke har noe stor plass, mens det har derimot disc d, derfor er det et problem at disse filene lagres automatisk på c hver gang jeg gjør noen endringer i redigeringen av filmene jeg lager.
Altså, er det mulig å sørge for at disse filene lagres på d og ikke på c?
vh
Andreas Flatås Storli
jeg bruker pinnacle.
forsk litt i instilingene og jeg hvill tru du finner det ut
Hei. Jeg tipper disse filene ligger inne på "mine dokumenter". Når du installerte Studio oppredet programmet automatisk en mappe i dine dokumenter eller no annet sted på C. Helt eksagt hvorfor vet jeg ikke. Opplever det med mange programmer at man oppretter en mappe et annet sted en man vil. Du må som sagt gå inn på innstillinger i Studio, finner du det? Så ser du deg litt rundt og da kan du se at du kan endre hvor disse filene skal havne. Det skal være en knapp der du kan gå inn og si at filene skal havne på D. Har vært bortig slik før. så jeg sier deg, når det gjelder dette redigeringsprogrammet eller om du oppgraderer til noen andre program, gå inn på innstillinger og still manuelt hvor alle din filer og logg skal ligge. Det finnes flere programmer enn Studio som oppretter mapper der du minst vil ha dem. Håper dette var til hjelp.
Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.
Hjemmeside: http://ostbymedia.no/
Oki, takk for svar begge to.Skal prøve dette neste gang jeg begynner med nytt filmprosjekt, akkurat nå er ikke pinnacle på maskinen min i hele tatt. Avinstalerte det etter forrige film ble ferdig, for å få ryddet og renset maskinen.
vh
Andreas Flatås Storli
Bokmerker