Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Standard Studie veiledning

Hei,

Er det noe firma i Norge/Oslo som man kan prate med når man skal studere i Utlandet (USA osv) har tenkt og studere film i LA eller lignende. Så bare lurer på om det finnes et firma man kan få veiledning.
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Ensign
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Vancouver, Canada
    Svar
    37

Jeg studerer i Vancouver, Canada nå - og da jeg var i søke prosessen fant jeg ikke noe slikt! Men trengte det ikke så veldig heller da, hehe...Noe spesielt du lurer på?
    ony EX-1 XDCAM | Final Cut Studio | Until Avid MC natively supports EX1 and Leopard.

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Ja,

Tok du bare kontakt med skolen du ønsket å søke deg inn på?
    Og fulgte råd fra dem og lignende?

Ensign
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Vancouver, Canada
    Svar
    37

Det kommer helt ann på hvor - hvilket land - du søker!

Nesten alle skoler har en info side på nettet, der det står ca. hvordan du går frem - denne er grei å finne

I mitt tilfelle sendte jeg en email til skolen, der jeg spurte hvordan en internationat student kommer seg igjennom søknadsprosessen.

Som regel er det noe slikt:

- Du søker gjennom staten/provinsen etc.
    - Så søker du gjennom skolen direkte, som etter dette vil kreve attester, brev, arbeidsprøver etc.

- Så må du skaffe visum, hvis du ikke allerede har dette. Som du kan søke om gjennom ambassaden til landet du søker i.

Det er en ganske stress prosess, men absolutt verdt det

Hviklen skole er det du tenker å søke ved?

Jeg var i L.A for en mnd siden, og må si det er den mest oppskrytte byen jeg noen sinne har vært i...
    ony EX-1 XDCAM | Final Cut Studio | Until Avid MC natively supports EX1 and Leopard.

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Skal til L.A eller San Fransisco tenkte jeg.

Hva mener du mest oppskrytte byen? :P hehe

Lieutenant Commander Mario sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rakkestad
    Svar
    194

Jeg var i L.A ,i fjor vår, på tur med mediaskolen. Jeg skjønner hva du mener om byen, Bloeb..
    Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.

Hjemmeside: http://ostbymedia.no/

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Hva er det dere mener om den? hva er det som er så oppskrytt og på hvilke ting?

Film opplegget? eller omgivelsene, menneskene?

Ensign
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Vancouver, Canada
    Svar
    37

Byen, som den er kjent for alle som ikke har vært der, blir representert som et vidunderlig fint sted der alle har penger og lever et luxus liv!

For å være helt ærlig minnet L.A meg om en blanding av Drammen og Grønland - No offense people! Stedet har sine blomstrende og fargerike steder, men rett rundt hjørnet ligger getto nr.1.

San Fran derimot er en helt sykt fin by... alt annet enn L.A!

Byen i seg selv er svært behagelig å oppholde seg i, samtidig som den er på et helt annet plan når det gjelder både mennesker, omgivelser og byen i seg selv!

Anbefaler San Fran over de aller fleste byer i usa ;-)

Naar det gjelder skoler saa kommer det nok, som vanlig, ann paa hvor mye penger du har... for i usa er ALDRI skole billig... (om ikke du tenker community college) ;P

Skj0nner ikke hvordan folk der nede klarer det... normal studiepris ligger mellom 200.000 - 300.000 per år - kommer selvfølgelig ann på da..!

Jeg anbefaler at du ser etter noe som er støttet av lånekassen så du kan få noe tilbake for det :-)

Hvilke skoler tenker du på?

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

USC har jeg tenkt på, også er det en skole i San Fran som jeg mener het School Of Art, har ikke linkene på denne pcn her, siden jeg er på skolen.

Og kameraten min snakka om en i Santa Barbara eller noe.

Vet man må ha penger, men skal snylte litt av den norske stat og spare.

Føler det er mer lærerikt å jobbe med film og studere film i et land der film er ganske stort.

L.A er jo gangster town nummer en, er nok fin by ja, men må regne med american ghetto der nede. Men med tanke på film så er det vel et bra sted.

Men blanding av drammen og grønland:P HAHA, skal ned det uansett en gang i livet mitt.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    173

Ønsker selv å studere 1-2år i USA. Film/post produksjon. Noen som har noen forslag? Må ikke overstige 2 år. Må tenkte litt på studiene hjemme i Norge også. Tenkte jeg ville på en filmskole i USA, LA hvor det var mulig å gå semestere etter man betaler og ikke må gå 5 år? Noen slike skoler i LA?

PS. Grunnen til at det må være LA er fodi da kan jeg bo gratis

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •