Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Standard Studie veiledning

Hei,

Er det noe firma i Norge/Oslo som man kan prate med når man skal studere i Utlandet (USA osv) har tenkt og studere film i LA eller lignende. Så bare lurer på om det finnes et firma man kan få veiledning.
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Ensign
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Vancouver, Canada
    Svar
    37

Jeg studerer i Vancouver, Canada nå - og da jeg var i søke prosessen fant jeg ikke noe slikt! Men trengte det ikke så veldig heller da, hehe...Noe spesielt du lurer på?
    ony EX-1 XDCAM | Final Cut Studio | Until Avid MC natively supports EX1 and Leopard.

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Ja,

Tok du bare kontakt med skolen du ønsket å søke deg inn på?
    Og fulgte råd fra dem og lignende?

Ensign
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Vancouver, Canada
    Svar
    37

Det kommer helt ann på hvor - hvilket land - du søker!

Nesten alle skoler har en info side på nettet, der det står ca. hvordan du går frem - denne er grei å finne

I mitt tilfelle sendte jeg en email til skolen, der jeg spurte hvordan en internationat student kommer seg igjennom søknadsprosessen.

Som regel er det noe slikt:

- Du søker gjennom staten/provinsen etc.
    - Så søker du gjennom skolen direkte, som etter dette vil kreve attester, brev, arbeidsprøver etc.

- Så må du skaffe visum, hvis du ikke allerede har dette. Som du kan søke om gjennom ambassaden til landet du søker i.

Det er en ganske stress prosess, men absolutt verdt det

Hviklen skole er det du tenker å søke ved?

Jeg var i L.A for en mnd siden, og må si det er den mest oppskrytte byen jeg noen sinne har vært i...
    ony EX-1 XDCAM | Final Cut Studio | Until Avid MC natively supports EX1 and Leopard.

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget