Om det bare er synking som skal gjøres, blir det litt fikling med å dytte videoklippet en frame frem eller tilbake inntil det er i synk.
Muligens en litt dårlig tittel, men det får gå. Min onkel driver og forsker på telemedisin. Og han driver nå med et prosjekt hvor han skal lage en videosnutt. Her oppstår et problem som han konsulterte meg for å få svar på. Derfor spør jeg dere! Jeg er ikke god nok til å formulere meg til at jeg bare kan lage et enkelt spørsmål, så la meg forklare fra bunnen: Telemedisin handler om at for eksempel en lege kan sitte et sted og snakke med noen som opererer en fyr på den andre siden av kloden ved hjelp av videokonferanse. I fremvisningen skal min onkel importere opptak fra en slik konferanse og sette inn i en film. Men hvordan får han synket disse to snuttene som skal vises ved siden av hverandre så det blir helt nøyaktig?
Om det bare er synking som skal gjøres, blir det litt fikling med å dytte videoklippet en frame frem eller tilbake inntil det er i synk.
Vist det er opptak er det jo bare og høre på lyden eller ha en timer klokke som du kan synkronisere med. Vist opptaket ikke er gjort enda kan dere ta en digital klokke og vise den i noen sek. i vert kamera også kan dere synkronisere klippene etter klokka (viktig at begge klokkene er like da xD)
Vist jeg er helt på villspor så rett meg.
PC: Windows 7, Intel Core i7 870, 8 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 560 Ti | MacBook (2007 modell)
Camera: SONY HVR HD1000E
Software: ADOBE CS5: Master Collection | Avid | Final Cut Pro | Shake | Motion
Bokmerker